איך לתכנן ולהזמין טיול ליער השחור

היער השחור הוא אחד מאזורי הטיול הקסומים והאטרקטיביים ביותר, לא רק באירופה אלא גם בעולם כולו. אלא שכדי שתוכלו לקבל טיול מהאגדות (תרתי משמע) באזור היער השחור, חשוב שתקפידו על כמה דברים חשובים בתכנון מסלול הטיול, וכמובן שגם ביער עצמו.

אז מהם הטיפים שחשוב ביותר לשנן לקראת טיול ביער השחור? הנה כמה המלצות מועילות במיוחד.

בשביל לתכנן חופשה ביער השחור אפשר גם להיעזר במדריך לארגון והזמנת טיול ליער השחור ב-6 צעדים…

להחליט איפה נוחתים והאם צריך רכב שכור

ליער השחור אפשר להגיע בדרכים שונות כי יש הרבה שדות תעופה מסביבו (למשל ציריך, באזל, באדן באדן, ממינגן, פרנקפורט…).
מהניסיון שלנו, טיול עצמאי ביער השחור הוא בחירה מומלצת פשוט מכיוון שלכל הרכב מטיילים או אפילו מטייל ספציפי יש את האטרקציות שמדברות אליהם במידה הרבה ביותר. – כמו מרחצאות ספא, נוף ואוכל מבוגרים, והמון אטרקציות לילדים😊
השכרת רכב לטיול ביער השחור היא רעיון מצוין, ואתם יכולים באמצעותה לערוך טיולי כוכב במסגרתם אתם שוהים במקום לינה אחד או יותר במהלך הטיול, ויוצאים משם לטיולי יום, כאשר תשתית הכבישים מאוד נוחה.

היער השחור מציע גם אפשרויות אחרות: כפרי נופש שמספקים אטרקציות לכל בני המשפחה, ערים וכפרים בהם ניתן לשהות ימים שלמים, טיולים מאורגנים שיחסכו מכם את המאמצים בתכנון וכן הלאה. נסו לחשוב מה אתם מעוניינים להפיק מהטיול והיכן הכי מושך אתכם לבקר, וקבלו החלטה בהמשך לכך.

פארק אירופה (צילום: טל שטרן, קליקו)

בניה נכונה של מסלול הטיול

היער השחור מתפרס על פני כ-160 קילומטר אורך ו-60-30 קילומטר רוחב בערך. יש אטרקציות כמעט בכל פינה, בין אם מרכז היער, דרום היער, צפון היער, מזרח היער, חבל אלזס, גבול שוויץ או כל אזור אחר. לכן סבירות גבוהה שלא תספיקו לראות הכול בטיול אחד, ושיישאר לכם טעם של עוד. בכל זאת אתם באים כנראה גם כדי לנוח, ולא לעשות מרתון.

אז מה עושים? קודם כל, מתכננים טיול למספר ימים מספק: יש יופי של מסלולים לשבוע, לעשרה ימים או אפילו יותר בסביבת היער השחור. על פי הרכב הנוסעים, הציפיות שלכם וההיצע של כל אזור, שמורת טבע, עיר או כפר, נסו להתמקד בכמה אזורים. בחרו כמה אטרקציות ביום, אבל אל תעמיסו יותר מדי. בטח אם הטיול שלכם כולל ילדים, שזקוקים בדרך כלל לקצב איטי יותר ולמנוחה בין האתרים השונים.

זה הטיול הראשון שלכם ביער השחור? סעו לדרום היער, אזור העיירות טיטיזה או פלדברג. ולא תתחרטו!

אפשר להרכיב את הטיול מהארץ

יש יעדים, אליהם אפשר להגיע ללא כל תכנון ופשוט "להסתדר" או "לזרום". היער השחור הוא פחות האזור הזה. כמו שכבר ציינו, מומלץ לבצע מחקר מקדים ולתכנן את הטיול עוד מהארץ, אפילו בקווים כלליים מאוד (כי בכל זאת חשוב שתהיה גמישות). הזמנת מקום לינה חשוב לבצע מראש, במיוחד אם מגיעים בשיא של עונת התיירות, בה מקומות הלינה ביער השחור – ובטח השווים שבהם – מתמלאים עד אפס מקום כבר חודשים קודם.

גם את השכרת הרכב מומלץ לבצע מהארץ, תוך שאתם חושבים מראש למה בדיוק אתם זקוקים: רכב גדול או קטן? ידני או אוטומטי? וכן הלאה. מומלץ לרכוש ביטוח מקיף מספק, עם התייחסות כלשהי לסוגיית ביטול ההשתתפות העצמית או ביטוח על ההשתתפות העצמית. בדקו מראש את תנאי ההשכרה, למשל מספר הנהגים, הגיל המינימלי והוותק על הכביש הדרושים לנהיגה, מועד ומיקום איסוף והחזרת הרכב וכן הלאה.

חיסכון כספי והנאה גדולה באטרקציות

טיול ביער השחור, על אחת כמה וכמה טיול ממושך בהרכב משפחתי, עשוי להיות לא זול. אבל יש לא מעט דרכים להוזיל את העלויות, אפילו משמעותית. הזמנה מוקדמת של מקום לינה, טיסה או רכב שחור עשויים להביא לחיסכון כספי לא מבוטל.

בין השאר, מומלץ לברר על כרטיס היער השחור שנותן כניסה חינם לאטרקציות, כרטיסי היער השחור השונים יכולים לחסוך לכם הרבה כסף, ולעזור לכם ליהנות מאתרי בילוי שלא חשבתם עליהם. כרטיס היער השחור המרכזי מאפשר כניסה חינם או הנחה משמעותית למאות רבות של אתרים, אטרקציות, פארקים, מוזיאונים, מרכזי ספא ועוד, בכל סביבת היער השחור. הכרטיס גם יכול לחסוך לכם זמן, למשל דרך רכישת הכרטיס המורחב המאפשר לדלג על התורים בכניסה לפארק אירופה, אחת האטרקציות הכי שוות ביער השחור (במיוחד למשפחות עם ילדים, אבל לא רק).

שימו לב להבדל בין כרטיס זה ל"כרטיס האדום" של היער השחור, המחולק ב"חינם" (במרכאות, כי העלות שלו בדרך כלל מגולמת בצורה מסוימת במחיר הלינה) במקומות הלינה אבל נחשב לאטרקטיבי הרבה פחות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,