מה חשוב להכין לפני יציאה לטיול אופניים?

כיף לצאת לטיול וכיף לרכב על אופניים, שילוב בין השניים הוא מתכון מנצח לטיול נהדר. ישנן חברות רבות בארץ ובחו"ל, המשכירות אופניים המותאמים לסוג הטיול, בין אם בעיר, בין אם בשטח ובין אם מדובר ברכיבת כביש. חברות אלה משכירות גם אופניים ירוקים ידידותיים לסביבה, אופניים מתקפלים, וציוד רכיבה. בערים רבות בעולם, אמסטרדם וניו יורק למשל, ישנם מסלולי רכיבת אופניים, וסיור על אופניים היא שיטה מעולה להכיר את העיר ולהתנייד בה בקלילות. אז אם אתם מתכננים טיול בארץ או בחו"ל והחלטתם לכלול אופניים בעניין, הנה כמה טיפים לפני שיוצאים לדרך.

בטיחות ומסלולים

טיולי אופניים הם פעילות פופולארית מאוד ותוכלו למצוא מידע על מסלולים במדריכי טיולים שונים, ואפילו להרשם לסיור מודרך על אופניים. כדאי מאוד לצאת לטיול עם מפה ותכנון מסלול, כדי שלא תלכו לאיבוד.. אם אתם מתכננים מסלול בעצמכם, תוכלו לעשות זאת באמצעות שימוש במפה של שבילי האופניים בעיר, ואם מדובר בטיול בשטח, העזרו במטיילים ומדריכים שמכירים את האיזור. ניתן לרכוש מפות שבילי אופניים בדוכני העיתונים וניתן למצוא גם באינטרנט. את האופניים עצמם ניתן להשכיר באחת מחנויות השכרת האופניים. כשאתם משכירים אופניים, נסו אותם. בדקו שהם נוחים לכם ובגובה המתאים, שהגלגלים והפנסים תקינים, שהפעמון מצלצל. סל נחמד לטיולי אופניים בעיר, תוכלו לשים בו דברים קטנים שתקנו.

טיולי אופניים בטבע ובעיר

טיולי אופניים בעיר ובטבע מצריכים ציוד מעט שונה. הגיעו עם בגדים נוחים, מבדים מאווררים, ובכמה שכבות קלות. "שיטת הבצל" היא השיטה האולטימטיבית לטיולי אופניים- כשחם מורידים שכבה, כשקר מוסיפים שכבה.

טיולי אופניים בטבע יהיו אתגריים יותר, על אדמה, במים וכדומה. לכן חשוב לנעול נעליים נוחות או סנדלים לרכיבה, המתאימים גם לרכיבה במים ובבוץ. משקפי שמש או משקפי ראייה חייבים חוט מחבר אל הצוואר כדי שלא יפלו מעליכם, ועל התיק שלכם להיות מותאם לרכיבה. שקית שתיה או בקבוק מים הם חובה. כפפות מומלצות אף הן. אם צפוי יום מעונן לא צריך לבטל את הטיול, אלא רק להצטייד במגיני גשם לתיק, מעיל גשם וכובע.

טיולי אופניים בעיר הם במתכונת רגועה יותר. רכבו בשבילי האופניים ועצרו להתרענן מדי פעם, לשתות, לאכול חטיף, ולהכנס לחנויות מעניינות. חשוב שתצטיידו במנעול ושרשרת ותקשרו את האופניים בכל פעם, כדי להמנע מעגמת נפש. מפה של העיר תסייע לכם להתנייד בה, ומוסיקה טובה תנעים לכם את הדרך.

ועוד משהו קטן

אם אינכם יודעים לרכב על אופניים, טיולי אופניים אינם זמן מתאים ללמוד. רכיבה על אופניים היא לא משהו שאפשר ללמוד ביום או יומיים בלבד, ואין טעם לנסות ללמוד על חשבון זמן החופשה שלכם. אבל גם לזה יש פתרונות: ילדים שאינם יודעים לרכב בעצמם אפשר להרכיב בכסא מיוחד, ומבוגרים יכולים לרכב על אופניים זוגיים בהם הרוכב בראש הוא הדומיננטי.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,