נפצעתם בחו"ל? דברים שעליכם לדעת

כאשר מישהו נפצע, המטרה הראשונית והמידית היא לקבל טיפול רפואי מתאים. מטרתו של טיפול רפואי שכזה היא להפחית את הכאב הנובע ישירות מהפציעה, ולא פחות חשוב – למנוע החמרה של הנזק. כאשר הפציעה מתרחשת בארץ, הדרך לקבלת עזרה ברורה לכולם, בין שמדובר על טיפול חירום ראשוני, ובין שמדובר על טיפול מתמשך, לאורך זמן, שאופייני לפגיעות חמורות.

מצב שונה לחלוטין הוא כאשר מדובר על פציעה אשר מתרחשת מעבר לים, בחוץ לארץ, במהלך נופש או טיול. אז המצב עשוי להיות סבוך הרבה יותר, מסיבות רבות, הן פרוצדורליות והן כלכליות. במקרים שכאלה, עיקר הבעיה נובע פעמים רבות מפגיעה שהיקפה מתברר רק אחרי החזרה ארצה. במצב כזה, עומד הנפגע בפני מצב בעייתי, כאשר עלות הטיפול והשיקום כרוכה בכסף רב, והגורם האשם בגרימת הנזק נמצא הרחק מעבר לים.

מעורבות בתאונה
מרבית הישראלים היוצאים לחו"ל מקפידים על אמצעי זהירות רבים ומגוונים. בין היתר הדבר הוא תולדה של איומים שונים וגם בשל ההרגל לשמור על ערנות גבוהה, שנרכש בשירות הצבאי או פשוט בשל שגרת החיים בישראל. יחד עם זאת, כל אמצעי הזהירות שבעולם לא יכולים למנוע במאת האחוזים אפשרות של פציעה בתאונה בחו"ל. לעיתים די ברגע של חוסר תשומת לב, לעיתים הדבר נובע מתקלה טכנית, ולעיתים האשמה נופלת במלואה על הצד השני, אולם לא הסיבה היא החשובה בשלב הראשון, כי אם מה עושים עכשיו.

עובדה חשובה, שלא תמיד מודעים לה כאשר יוצאים לחו"ל היא שהביטוח הבסיסי לנסיעות לחו"ל לא מכסה, פעמים רבות, את הטיפול המתמשך, מעבר לטיפול הראשוני. יתר על כן, פסיקה שהתקבלה בבית המשפט קבעה שהאפשרות להגיש תביעה משפטית בישראל בשל תאונה שאירעה בחו"ל מוגבלת מאוד, ולמעשה בדרך כלל לא קיימת. בנקודה זו חשוב להדגיש שבעקבות פגיעות עקב תאונה או נזק אחר שנגרם בחו"ל קיימת אפשרות מעשית להיעזר בחברות שמתמחות במצבים כאלה, כגון חברת אינטרקליימס. החברות הללו מתרגמות ניסיון עשיר לכדי טיפול במצבים כאלה בדיוק.

מטיילים בטוח
כאמור, ישראלים רבים יודעים כיצד להיזהר וממה להישמר הן בארץ והן בחו"ל. עם זאת, טיול בטוח באמת מחייב לדאוג לביטוח מתאים, עוד לפני היציאה לחו"ל. אך גם כאשר נרכש ביטוח שכזה, במקרה של תאונה התהליך מורכב הרבה יותר מאשר במקרים של פגיעה שמתרחשת בישראל. במצבים כאלה, פניה לחברה מתמחה, ישראלית למהדרין אך בעלת ניסיון בינלאומי, יכולה לסייע בנושאים כגון:

  • טיפול משפטי פשוט יותר – אין צורך לחפש עורך דין מחו"ל, שהינו לא רק יקר יותר אלא גם מצריך שליטה בשפה זרה, מה שמקשה על שיח ושיג אלמנטרי.
  • מיצוי זכויות – מעורבות בתאונה בחו"ל עשויה להקשות על מיצוי זכויות עבור מי שאיננו תושב המדינה בה אירעה הפגיעה. חברות ישראליות מתמחות מסוגלות לטפל במיצוי הזכויות בין כל הגורמים הרלוונטיים, בקלות רבה יותר.
  • פגיעה בשל רשלנות – פגיעות עשויות להתרחש לא רק בדרך או על הכביש. לעיתים מדובר על פגיעה כתוצאה מרשלנות וגם במקרה זה, יש הרבה מה לעשות.

יוצאים לטיול עם כל המידע הנחוץ
כפי שאנו נוהגים לדאוג לביטוח נסיעות וטיולים בטרם המראת המטוס, כך חשוב גם לנהוג בכל הקשור למידע במקרה של תאונה (חס וחלילה) במהלך הנופש שלנו. להכרת הצעדים שעלינו לפעול על פיהם, יש חשיבות עליונה לבריאותכם לצד הבירוקרטיה הכרוכה במצב שכזה.
במהלך תכנון החופש או הטיול עברו על השאלות הנפוצות שעולות במקרים של תאונה בחו"ל, בכדי שתהיו מוכנים תמיד, על כל צרה שלא תבוא. תדעו שאתם בטוחים, יודעים ומכירים את הצעדים שבהם יש לנהוג במקרה ואכן נקלעתם לצרה שכזו.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,