איי יוון

יוון מורכבת ממספר גדול של איים. ההערכות נעות בין 1,200 ל-6,000 איים שונים, כאשר מתוכם רק חלק קטן מהם מיושבים, כ-180 איים.

האיים הם המאפיין העיקרי של המורפולוגיה של יוון ומהווים חלק בלתי נפרד מהתרבות והמסורת של המדינה. רבות מהתרבויות האירופיות הקדומות ביותר התפתחו על גבי האיים עצמם, והם מלאים באתרים קדומים וארכאולוגיים ייחודיים, המציגים מורשת אדריכלית ייחודית ומסורות מקומיות מגוונות ומרתקות בנות מאות שנים.

באופן מסורתי, האיים היוונים מקובצים לאשכולות: קבוצת האיים Argo- שבמפרץ הסרוני בקרבת אתונה, ה-Cyclades – קבוצה גדולה וצפופה הממלאת הים האגאי המרכזי, איי הים האגאי צפון – שרשרת איים מפוזרת לאורך החוף המערבי של טורקיה, הדודקאנס – עוד קבוצה מפוזרת בדרום מזרח בין כרתים וטורקיה, ה-Sporades – קבוצה חזק קטנה מול חופי Euboea, והאיים היוניים – הממוקמים ממערב ליבשת בים האיוני (אחד האיים האלה, קיטירה, ממוקם מחוץ לקצה הדרומי של חצי האי פלופונסוס וחלק מאזור אטיקה, אבל עדיין נחשב לחלק מהאיים היוניים, בעיקר מסיבות היסטוריות). ישנם איים רבים, קטנים וסלעיים, המקיפים את חופי כרתים.

האי היווני הגדול ביותר הוא כרתים, הממוקם בקצהו הדרומי של הים האגאי. האי השני בגודלו הוא Euboea, אשר מופרד מהיבשת על ידי מיצרים רחבים. האי לסבוס והאי רודוס הם האיים השלישי והרביעי בגודלם.

מזג אוויר

מזג האוויר של איי יוון מתאפיין באקלים ים תיכוני עם טמפרטורות גבוהות בקיץ. העונות ביוון מקבילות יחסית לעונות הישראליות. עונת התיירות מתחילה במאי ונמשכת עד לתחילת אוקטובר. אולם גם מחוץ לעונה ניתן למצוא באיי יוון תיירי חורף, הבוחרים לנפוש באקלים נוח יחסית (יחסית לקור האירופאי העז).

חופשות באיי יוון

האקלים הנוח, התרבות והמורשת, המים הצלולים והעובדה שהמרחקים בכל אי – למרכזי התיירות והנופש והחופים, הפכו את האיים היוונים לפופולרים מאוד בקרב תיירים יוונים ותיירים זרים.

ניתן למצוא בקלות יחסית חבילות נופש של "הכל כלול" במלונות יוקרתיים, וכמובן להרכיב חופשה דרך אירוח במלונות הבוטיקים יותר. המסעדות ואתרי התיירות נגישים, והופכים תכנוני חופשה באיי יוון לקלים במיוחד.

חופי יוון מציעים שעות וימים של "בטן גב" ואטרקציות דוגמת צלילה, צלילה עם שנורקל, סקי מים, שיט וגלישת רוח.

האי רודוס

אחד מהאיים הפופולאריים והמרכזיים בין איי יוון הוא האי רודוס, המציע שילוב של אתרים היסטוריים, כפרים אותנטיים, מסעדות טעימות במיוחד וחופים מפנקים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,