הטיול אחרי צבא

טיול אחרי צבא

במשך כל השירות הצבאי,  אין חייל וחיילת שלא מפנטזים על הרגע הזה שבו יוכלו כבר לגזור את החוגר בבאקו"ם, לפשוט את המדים,  לעלות על מטוס ופשוט לשכב על החוף תאילנד עם אננס קר, לעשות טרקים בהודו ולהתמכר לחוויה הקולנרית של טעמים וריחות באיזה כפר נידח, לטפס למאצ'ו פיצ'ו בפרו  או להתענג על הנופים הפראיים של ניו זילנד. ובכל זאת, כשמגיע הרגע קשה לנו להחליט לאן אנחנו הכי רוצים לנסוע, האם ללכת בעקבות האח הגדול שנסע לאוסטרליה, בעקבות החברים שכבר מחפשים טיסות לתאילנד, או בעקבות הלב שחלם על דרום אמריקה. הרבה יעדים חלומיים לטיול הנכסף שאחרי הצבא אך לאן מתי וכמה? במאמר זה ננסה לעזור לכם למצוא את היעד שהכי מתאים לכם שנייה לפני שמתחילים את מירוץ החיים.

תאילנד
תאילנד מאוד מתאימה למשוחרר הטרי, היא משלבת בתוכה מכל וכל, והיא עדיין נחשבת זולה (אם כי לא כבעבר). מישראל ניתן למצוא הרבה טיסות לתאילנד במחירים שונים ודרך חברות תעופה שונות רצוי לסגור על טיסה מבעוד מועד אחרת בתאריכים נבחרים המחיר יעלה עקב הביקוש הרב, אז אם אתם אוהבים פינוקים (מסאז'ים, שייקים, בטן-גב) מסיבות בשלל גוונים וצורות (מסיבות חוף בקופפי, מסיבות בריכה בקוסאמוי והמסיבת טבע המפורסמת בעולם הפול מון) או נופים פראיים ואקשן (טיולי ג'יפים, טראקטורונים, באנג'י, אופנועיי ים, אומגה, רפטינג) הגיע הזמן להתחיל לחפש טיסות לתאילנד.
עלות משוערת לחודש: 10,000-20,000 ש"ח (תלוי ברמת הפינוק).

הודו והמזרח הרחוק
הודו מתאימה לכולם, למחפשי הרוחניות, לאוהבי הטרקים ואף לחובבי הארכיאולוגיה. הודו שעשירה כל כך בתרבות, באוכל (יש הרואים בהודו בתור אחד היעדים הקולנארי המוביל העולם) ובנופים מרהיבים עדיין נחשבת יעד זול מאוד ומועדף על התרמילאי הישראלי. את הטיול להודו ניתן לשלב גם עם טיול ללאוס, קמבודיה, וייטנאם, נפאל, תאילנד ומדינות אקזוטיות נוספות.
עלות משוערת לחודש: 5,000-10,000 ש"ח.

דרום אמריקה
דרום אמריקה כל כך גדולה ומגוונת וכל מדינה בה מאופיינת בצורה שונה. ארגנטינה וברזיל יותר מערביות ולכן יקרות יותר, יש בהן נופים מרהיבים, ערים, חופים וספורט אתגרי והן יכולות להתאים לכולם. בצ'ילה, בוליביה, קולומביה ופרו המחייה זולה בהרבה, אפשרויות הטרקים רבות, והן מתאימות יותר למי שמחפש טיול מאתגר, מלא אקשן ובעלות נמוכה יחסית.
עלות משוערת לחודש: 8000-15,000 ש"ח.

אוסטרליה וניו זילנד
יעדים אלה הן היקרים ביותר מבחינת עלות המחייה, אך נופיה המדהימים של ניו זילנד וחופיה המשגעים של אוסטרליה שווים כל שקל. מדינות אלה מתאימות למי שרוצה לטייל ביתר נוחות, במדינות דוברות אנגלית, עם מערכת בריאות איכותית, אכסניות ומלונות ברמה גבוהה יותר ואפשרויות טיול מגוונות יותר (למשל- טיול קרוונים).
עלות משוערת לחודש: 15,000-20,000 ש"ח.

רגע לפני שאנחנו אורזים את התיקים קושרים את נעליי ההרים ורצים לשדה התעופה, חשוב לציין עוד דבר חשוב והכרחי בטיולים למקומות אקזוטיים ולכל יעד אחר, בעולם הביטוח.

ביטוח לחו"ל

כשאנו טסים לחו"ל אנו רוצים לטוס בראש שקט, ליהנות מהטיול ולדעת שאם חס וחלילה יקרה משהו, יש מי שידאג לנו, שיכסה את ההוצאות, ויספוג את ההפסדים במקומנו.
ולא רק במקרה של משהו קטסטרופלי. תארו לכם שאתם מטיילים להנאתכם בניו יורק ולפתע סובלים מכאבי שיניים חזקים. טיפול שיניים ללא ביטוח רפואי בארה"ב יכול לעלות כסף רב, אפילו יותר מאשר טיסות לניו יורק. אפילו במקרה פשוט שכזה, תודו לעצמכם על שעשיתם ביטוח.
ביטוח נסיעות לחו"ל מקנה הגנה כספית במקרה של אירועים רפואיים או אובדן או גניבת הכבודה שלכם. הוא יאפשר מימון של חילוץ והצלה במקרה הצורך וידאג שתקבלו את הטיפולים, התרופות והרופאים להם תזדקקו אם יקרה משהו. ללא ביטוח רפואי עלויות אשפוז וטיפול יכולות להגיע לעשרות ומאות אלפי דולרים ואתם ממש לא רוצים להגיע לסיטואציה בה אתם זקוקים לטיפול ואין לכם את הכסף לשלם.
יש סוגים שונים של ביטוחי נסיעות, כל חברה מציעה פוליסה קצת אחרת והדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתאים אותה לצרכים שלכם- אם אתם טסים למקומות אקזוטיים ומסוכנים כדאי לעשות ביטוח הכולל חילוץ והצלה, אם יש לכם מחלה קיימת כדאי לעשות ביטוח הכולל כיסוי של מחלות קיימות, אם אתם לוקחים מחשב נישא אתכם כדאי לעשות ביטוח הכולל כיסוי במקרה של אובדן המחשב וכו'.
לכן מומלץ להקדיש קצת זמן גם לחיפוש הפוליסה המתאימה לכם, בדיוק כפי שתקדישו זמן למצוא למשל טיסות לניו יורק המתאימות לכם.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,