מתכננים לבלות בחורף הקרוב בחו"ל? כך תעשו זאת בלי להתבלבל

כל טיול או נופש בחו"ל מתחיל בתכנון לפרטי פרטים. למרות זאת, הרבה ישראלים נתקלים באתגרים או קשיים לפני ובמהלך השהות בחו"ל וצריכים למצוא פתרונות מהירים שלעיתים קרובות גם עולים הרבה כסף. כך תימנעו מטעויות נפוצות ותיהנו מבילוי מוצלח ומושלם בעולם

נופש זוגי או טיול עם הילדים, בין אם אתם ספונטניים או מחושבים, תמיד מתחיל עם חלום מתוק ומסתיים עם רשימות ארוכות ותכנון מוקפד של ציוד, מסלולים, אטרקציות, קניות, אריזות ומה לא. כדי שהבילוי שלו אתם מייחלים בחו"ל יהיה בדיוק לשביעות רצונכם, בלי תקלות או שינויים, כדאי להתכונן מראש ולהתאים את הטיול לצרכים ולדרישות שלכם.

הטעויות שלא תרצו לעשות:

דרכון  – אל תחכו לרגע האחרון – החלטתם לנסוע ולהזמין כרטיסי טיסה? בדקו לפני כן שתוקף הדרכון של כל בני המשפחה הינו לא פחות מחצי שנה ממועד הטיסה. שימו לב, תוקף הדרכון של מבוגרים שונה מתוקף של דרכון הילדים (5 שנים לעומת 7 שנים) ולכן חשוב לבדוק את תוקפם של כל הדרכונים לפני הזמנת הטיסה וכך תבטיחו לעצמכם ראש שקט בכל מדינה אליה תגיעו.

אישור שהייה – שיהיה בהצלחה – אישור שהייה או בשמו הידוע ויזה מוכר לנו בעיקר בנוגע לארה"ב אך חשוב להתעדכן באתר משרד החוץ גם עבור יעדים בדרום אמריקה, אסיה או אפריקה. ברוב מדינות אירופה אין צורך באישור שהייה מיוחד אבל אם אתם מתכננים לחצות גבולות למדינות נוספות כדאי לבדוק מראש מה הדרישות. קחו בחשבון שתהליך הפקת הויזה הוא לא קצר וכדאי להיערך אליו מבעוד מועד.

ביטוחים ומניעת סיכונים – דווקא בנושא החשוב ביותר ישנה נטייה של מטיילים רבים להשאיר את העניין בשוליים. לרוב הביטוחים נעשים יום לפני הטיסה, כשהראש מלא במשימות אחרות וכך גם תשומת הלב לנושא אינה מלאה. מומלץ להקדים ולבדוק מהו ביטוח הנסיעות המתאים ביותר לאופי הנסיעה ולצרכים האישיים של כל נוסע מהמשפחה. מתכננים טיולי אטרקציות, נופש רגוע במלון, שייט או טיול תרמילאים? בכל יעד ובכל מסלול שתבחרו יש סיכונים וחשוב שתדעו אותם. גם החלטה רגעית לעלות על "סאגווי" או אופניים חשמליים במהלך סיבוב רגלי וסטנדרטי בעיר אירופאית נחשב לסיכון ואם אין לכם כיסוי ביטוחי מתאים, לא הייתם רוצים חלילה לגלות את זה לאחר הנפילה בכיכר העיר.

קיפ דה צ'יינג' – כמה שתנסו להתחמק מעמלות המרה ותשוויצו לחברים בעסקה הכי טובה שעשיתם בארץ להמרה משקל ליורו או דולר, אתם עדיין עלולים לעשות טעות ברגע של היסח דעת. כשאתם בחו"ל, עייפים מיום מתיש ורק רוצים לשבת לאכול משהו ואז מפשפשים בכיסים ומגלים שנשארתם בלי מטבע מקומי, אתם ניגשים בדרך כלל לעמדת הצ'יינג' הקרובה ביותר, אותם הדוכנים הקטנים החביבים והמוארים, אלו שניצבים כמעט בכל פינה תיירותית, הם הגרועים ביותר. אתם ניגשים לקופה לפרוט, לא מסתכלים על השלט, ומגלים שבנוסף לכך שער ההמרה הוא גבוה יותר משציפתם, אתם גם משלמים להם עמלה של 35%. לא נעים ואפילו מתסכל. אם תקפידו על רישום הוצאות יומי ותכנון כספי נכון, תוכלו להימנע גם מזה.

טסים ונהנים – אבל קודם בודקים – לא כל הפרטים ברורים מאליהם בטיסה. הדבר בולט יותר בטיסות מוזלות המוזמנות זמן רב קודם. ישנן טיסות ללא אפשרות בחירת מושבים ספציפיים, ללא מזון או עם הגבלת משקל המטען. הקפידו לבדוק עם סוכן הנסיעות את כל הפרטים הללו והתאימו את הטיסה לצרכים האישיים שלכם, בעיקר כשאתם נוסעים עם ילדים קטנים. עלות של מזוודה עודפת יכולה להגיע לעשרות דולרים לאדם ותוכלו לחסוך את עגמת הנפש אם תבדקו בדיוק כמה מזוודות מותר לכם להביא ובאיזה משקל. דבר חשוב נוסף הוא תיקי היד האישיים שאיתם אתם עולים לטיסה. שימו לב לגודל המותר וכן למהות המטען – אל תביאו אתכם בשמים יקרים, משקאות או נוזלים ולא חפצים שעלולים להיות מאיימים או חדים.

ההנאה מטיול או נופש בחו"ל מושפעת מאוד מאיכות המלון – תודו שזה נכון, ישראלים, לא משנה איפה יטיילו ומה יעשו, חשוב להם מאוד איך נראה המלון ומה השירות שהם מקבלים בו. אם אתם אוהבים להתפנק אחרי יום ארוך בטיולים באמבטיה ריחנית ונקייה, לישון במיטה רחבה ונוחה ורוצים ארוחת בוקר טובה, אל תחסכו. הטעם שיישאר לכם אם תבחרו במלון פשוט או זול מדי יהיה מריר. אי אפשר ליהנות באמת מוונציה או פירנצה אם אחרי כל הארכיטקטורה והיופי תנחתו על מלון מיושן עם ריח טחב שנראה באינטרנט "סביר". דבר חשוב נוסף, אל תסמכו על ה-WIFI כדי להראות את השוברים – הדפיסו והכינו מראש כדי להציג בעמדת הקבלה.

כסף כסף כסף – איך חוזרים עם עודף מחו"ל? – בניית תקציב לטיול היא חשובה והכרחית. מעבר להוצאות על הטיסה, המלון והקניות בדיוטי פרי, חשוב לדעת מה הצפי להוצאות היומיות במהלך השהות. אם בית המלון מציע ארוחת בוקר בלבד תצטרכו להיערך לקניית ארוחות צהריים וערב וכמובן אי אפשר בלי עצירות לשופינג, מזכרות, קפה ונשנושים – הפיתוי בחו"ל גדול. בדקו באיזה מטבע משלמים ותכננו כל יום לפי תקציב מוגדר מראש. אם בחרתם במלון מרוחק או שאתם מתכננים לעבור מיעד ליעד, קחו בחשבון גם את הוצאות התחבורה – דלק לנסיעה ברכב, אגרות נסיעה או עלות רכבות ממדינה למדינה זו הוצאה לא קטנה שכדאי לקחת בחשבון כבר בזמן תכנון המסלול. מומלץ לרשום כל הוצאה, אפילו הקטנה ביותר, ולבצע מעקב תוך כדי הטיול – זה יעניק לכם תמונת מצב יומית על הכסף שנשאר לכם ויותר מזה, כשתחזרו לארץ, תוכלו לדעת בדיוק כמה הטיול עלה בסופו של דבר.

ברומא נהג כרומאי – הכלל הזה תופס לכל מקום בעולם. אתם ישראלים גאים אבל אתם אורחים במדינה שאליה אתם נוסעים. קחו לכם קצת זמן גלישה באינטרנט וקראו כתבות על אופי המקום שאליו תגיעו, מהו אופי האוכלוסייה שם, מה הם אוהבים ומה המנהגים שלהם, כיצד נהוג לפנות אליהם ועוד. תתפלאו, אבל גם עניין קטן כמו תשלום בדוכן נקניקיות בגרמניה חשוב – קודם משלמים אח"כ לוקחים את המוצר, זאת בניגוד למה שאתם רגילים אצלנו בארץ, שאפשר לאכול פלאפל עם כל המשפחה, לעשות refill היסטרי ורק בסוף לגשת לשלם. תהיו אדיבים, למדו 2-3 מילים בשפת המקום (לפחות בוקר טוב וערב טוב כדי להרשים את עובדי הקבלה במלון), התנהגו באופן מכובד בכל אחד מהמתקנים אליהם אתם מגיעים, דברו בקול נעים והימנעו מצעקות או ויכוחים עם הילדים בסגנון ישראלי לנגד עיניהם של כל עוברי האורח בפארק המים או במוזיאון.

הרפתקה או סכנה? – המלצה זו עבור כל מי שיוצא מחוץ לגבולות המדינה אך חשובה שבעתיים לתרמילאים הנרגשים שיוצאים ליערות ולטרקים ברחבי העולם. חטיפה, שוד, הקלעות לאזורים מסוכנים, הליכה לאיבוד ועוד, אלו רק חלק מהסכנות שאורבות לכם. בדקו היטב לפני כל מסלול מי מלווה אתכם, כמה ישראלים יוצאים יחד איתכם לאותו מקום, מה הסכנות הקיימות ואלו סיכונים עלולים להתפתח במהלך הטיול. הרפתקאות נועדו להנאה ולחוויה ולא כדי שיסתיימו באסון.

חיות מחמד או פחד אלוהים? – לחזור מטיול באפריקה עם תמונה שלכם מחבקים אריה אולי יהפוך את הפיד שלכם בפייסבוק לפופולארי יותר אבל אל תהפכו את זה למטרה שחייבים להשיג. במסלולים ובטרקים, תרמילאים פוגשים לעיתים קרובות בבעלי חיים יפים ומיוחדים ויש רצון עז לגעת, להצטלם, ללטף. היזהרו! גם קוף חביב על עץ בג'ונגל או סנאי יכולים להוות סכנה. אל תתפתו ובדקו עם המדריך שמלווה אתכם האם ניתן לגשת ואם לא, פשוט תוותרו.

קונקשיין לארץ או ליעד הבא? – נהניתם, ביליתם ואתם בדרך חזרה או ליעד נוסף. אתם מגיעים לשדה התעופה וממש, אבל ממש חייבים אחרי כל הטרטור, קפה קטן וסיגריה? אולי כדאי לוותר. לא בכל שדה תעופה יש חדר עישון וגם אם יש הוא לרוב מרוחק מאוד ונעלם מן העין. לא הייתם רוצים לגלות שאחרי שרצתם מהר לחפש את בועת העישון במשך דקות ארוכות, עישנתם בחטף ומהירות מהלחץ, רצתם חזרה לתור והמטוס בינתיים בדיוק חותך את השמיים…

טיול בחו"ל הוא כייף גדול והוא יכול להיות גם מפח נפש. אל תיקחו סיכונים מיותרים ואל תסמכו על המזל – תכננו את החוויה שלכם מהפרט הקטן ועד לגדול ביותר כדי שתוכלו ליהנות מכל רגע וכשאתם חוזרים לארץ תוכלו באמת ובתמים לומר: "זה היה אחד הטיולים המדהימים ביותר שהיו לנו".

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: