אוכל בברלין – 5 מסעדות ששווה לבקר בהן

ברלין היא עיר מסעירה שבעשרים ושמונה השנים שחלפו מאז אוחדה, קמה מתוך ההריסות והפכה לעיר קוסמופוליטית אופנתית ובירת ההיפסטרים הבינלאומית.  השילוב הזה של צעירים סקרנים, קוסמופוליטיות ואופנתיות הוליד סצנה קולינרית מגוונת.

כראוי לבירת ההיפסטרים צצו בעשור האחרון מגוון מסעדות טבעוניות וצמחוניות, אבל בסקירה הקצרה הזו נזכיר שבברלין יש גם הרבה מסעדות מצוינות שמצטיינות בבשר ומיד נעשה לכם היכרות עם כמה מהן.

היוקרתית

מסעדת Rutz של השף מרקו מולר זכתה בכוכב מישלין בשנת 2008 ומאז היא יושבת בבטחה בחבורת הצמרת של מסעדות היוקרה בברלין. השף מולר ידוע במנות הבשר המורכבות שלו ומקדיש תשומת לב ייחודית ליין, הן כמרכיב בתהליך הבישול והן בהתאמת סוג היין שמוגש לשולחן עם המנה. לא לחינם המסעדה נחשבת לבעלת תפריט היין המשובח ביותר בעיר.

האיטלקית

רובנו לא היינו מצפים לפגוש מסעדה איטלקית שעיקר תהילתה על הנתחים המיושנים הנפלאים שהיא מגישה, אבל זה בדיוק מה שמזמן הביקור ב-TBONTB. גם באספקט הזה ברלין מצליחה להפתיע. TBONTB הן ראשי התיבות של To Beef Or Not To Beef, אל תתנו לטייק-אופ הטיפשי על המונולוג של המלט לבלבל אתכם, האיטלקים האלה יודעים לטפל בבשר. בזכות המסעדה הזו נחשפנו לכמה מנות בשר איטלקיות נפלאות כמו למשל, 'סטייק פלורנטיני'.

הישראלית

אחת המסעדות הכי אופנתיות שצמחו בברלין בשנים האחרונות היא מסעדת Glass של השף הישראלי גל בן משה. כמו מסעדות ישראליות בינלאומיות רבות, האוכל המוגש כאן הוא בעצם וריאציות על המטבח המזרח תיכוני. בן משה יוצא מתוך מנות מסורתיות כמו קבאב ומשדרג אותן עם טוויסט קולינרי שהופך אותן לעשירות ונועזות. העיצוב המודרני של המקום והגישה הידידותית של הצוות, גם הם תרמו לכך שתוך שלוש שנים היא אחת המסעדות המבוקשות בעיר.

הבסיסית

לפעמים מתחשק פשוט המבורגר טוב. כשהברלינאים רוצים המבורגר מצוין הם הולכים ל-The bird. ההמבורגרים שתמצאו ב'ציפור' הזו יכולים לנצח בנוק-אאוט מנות רבות שיגישו לכם במסעדות יוקרה. הם פשוט מושלמים. פריכים מבחוץ ומתפוצצים מטעמים מבפנים ולא משאירים טעמי לוואי שמנוניים. יודעי דבר מספרים שמגישים כאן גם סטייקים נהדרים, אבל אחרי ההמבורגר באמת שלא היינו צריכים שום דבר.

המדממת

Grill royal נחשבת למקדש הבשר של ברלין, אבל בזכות העיצוב הפופי והמסוגנן שלה היא נחשבת לאחד המקומות הכי חמים בעיר. גם אם הגעתם לפה בשביל להתחכך עם סלבריטאים בינלאומיים, אל תוותרו על סטייק. בגריל רויאל מציעים לכם מבחר של נתחים מובחרים מכל העולם במגוון צורות הגשה. אזהרה: הנתחים המעושנים שמגישים כאן עשויים לגרום לבלוטות הטעם שלכם להשתגע.

אגב, אם למדתם לאהוב נתחים מעושנים, אתם לא חייבים לנסוע עד ברלין. למעשה, אתם לא חייבים לנסוע בכלל. חברת טורוס מייצרת ומשווקת מעשנות בשר ביתיות מעולות ומסתבר שעישון בשר יכול להיות עניין הרבה יותר פשוט ממה שחשבנו.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,