כך תוכלו לסייע להתפתחות התינוק

הורים שאוהבים לטייל ומחליטים להרחיב את התא המשפחתי יכולים לנצל את התחביב שלהם על מנת לסייע להתפתחות התינוק. החל מטיול קצר בעגלה ועד לינת שטח מלאה – הנה כמה המלצות

אהבה לטיולים משותפת נכון להיום לגברים ונשים בכל רחבי העולם. מי שאוהב לטייל עושה זאת כבר מגיל צעיר, דואג להתעדכן בכל ההתפתחויות החדשות וגם מחזיק בהישג יד ציוד חירום ותרמיל גב. הבעיה היא שאחרי מיסוד הזוגיות וההחלטה להרחיב את התא המשפחתי, גם הטיולים עלולים להידחק למטה ברשימת סדר העדיפויות.

הפתרון הוא לנצל את התחביב ולהשתמש בו על מנת לסייע להתפתחות התינוק. רוצים לדעת איך עושים את זה? הנה כמה הצעות:

1. הוציאו אותו לטיול בעגלה

האפשרות הקלאסית והסולידית לסייע לתהליך הנורמלי של התפתחות תינוקות היא לקחת אותם לטיול בעגלה. למעט מקרים של הנחיות אחרות מהרופא, אפשר להוציא את הילד עם בגדים מתאימים כמעט לכל אורך השנה וכבר מהימים הראשונים בבית. הטיול בעגלה חושף את התינוק לריחות, צבעים וקולות ועל הדרך הוא אפילו מעייף אותו כדי להגדיל את הסיכוי להשיג שנת לילה רצופה.

2. נסו לדאוג לסביבה שונה אך לא עמוסה

הטעות הנפוצה של הורים שאוהבים לטייל היא לנסות כל הזמן להחליף את הסביבה של התינוק, בין אם בבית או בחוץ. בפועל, זה עלול לגרום לעומס קוגניטיבי על התינוק ודווקא לעכב את ההתפתחות שלו. לכן הכי חשוב לשמור על איזון במגוון הפעילויות ולשנות את הסביבה אך לא בתדירות גבוהה מדי.

3. קרבו אליו משחקים לזיהוי צבעים וקולות

משחקים שונים שמסייעים לזיהוי צבעים וקולות צריכים להיות חלק בלתי נפרד מתיק הטיולים שלכם. חלק מהמשחקים האלה ישמשו אתכם בבית, אחרי יהיו סביב התינוק בתוך העגלה ורבים מהם ימצאו את דרכם לרכב. הפטנט הוא לקרב אל התינוק את המשחקים מבלי להכריח אותו להשתמש בהם, אלא רק לתת לו את האפשרויות למצוא תחומי עניין ולפתח יכולות מוטוריות ואחרות.

4. השמיעו מוזיקה

הורים שרוצים לסייע להתפתחות התינוק יכולים להמשיך לעשות בדיוק מה שהם אוהבים – בעיקר אם זה כולל האזנה למוזיקה. שורה ארוכה של מחקרים מעידים על היכולת של מוזיקה לתרום לתינוקות ולפתח אותם. בעזרת המוזיקה אפשר להעביר לתינוק מסרים וניתן גם להשפיע על מצב הרוח שלו. בהמשך, האזנה למוזיקה תפתח את חוש הקצב של התינוק ותעניק לו סיפוק גם כשיגדל.

5. ארגנו לינת שטח

מרגישים מוכנים לקחת את התינוק לשטח? זה הזמן להתארגן על אוהל וצידה ולעשות לילה שלם מחוץ לבית. כל מה שעליכם לדאוג לו הוא פתרון מתאים להיגיינה וכמובן תנאי מזג אוויר הולמים. אם אתם בכל זאת חוששים, תוכלו לשלב את לינת השטח עם צימר קרוב ולדאוג לקירוי ותחושת ביטחון.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,