מלון על גלגלים: 5 יעדים לטיול עם רכב באירופה

הקיץ בארץ בעיצומו, אך באירופה אפשר להריח את בוא הסתיו וזהו הזמן המושלם למסע מרגש על גלגלים בין המרחבים הקסומים שיש ליבשת להציע

מאת: מעיין מליח

אחד הדברים שהכי מושכים אותנו הישראלים לצאת ולטייל בחו"ל הם המרחבים העצומים, מהם יש בשפע באירופה. נכון שלא חסרות אפשרויות לטיולים מיוחדים כאן בארץ, אך לכבישים הפתוחים והנוף המגוון והפראי של אירופה אין תחליף. הדרך הטובה ביותר לחוות טיול מיוחד ומספק היא כנראה נסיעה בקרוואן (רכב המשלב מרחב מחייה), או ברכב שכור, כך אפשר לגמוע מרחקים ארוכים בהנאה רבה, לחסוך כסף רב על מקומות לינה משום שלנים בקרוואן או במלונות שאינם מרכזיים, ולטייל יחד אפילו עם משפחה שלמה בקלות. אם גם לכם מתחשק לצאת לטיול כזה, חשוב כמובן להיערך בהתאם ולא לשכוח ביטוח נסיעות לחו"ל , עם תוספת כיסויים לפוליסה שיהיו מותאמים בדיוק לצרכי הנוסעים ולאופי הטיול שלכם (לדוגמה, אם הטיול יערב פעילויות אתגריות, סקי וכדומה).

בנוסף, אם בחרתם לטייל ברכב, החל מחודש ספטמבר, ביטוח 9 מציעים כיסוי חדש – ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור, מה שיאפשר לכם לערוך טיול חוצה אירופה ברכב, בראש הכי שקט שאפשר. אתם וודאי יודעים שבמקרה של תאונה, ולו הקלה ביותר, על פי רוב הביטוחים תאלצו להשתתף בסכומים שמגיעים לעיתים לאלפי יורו, לכן תוספת יומית קטנה לביטוח הנסיעות שלכם עם כיסוי כמו "ביטול השתתפות עצמית" יכולה לחסוך לכם המון כסף וכאב ראש.  אז קדימה, לאן נוסעים…?

צפון איטליה – חופשה משפחתית מושלמת

כאשר מתחילים לטייל באזור האגמים של צפון איטליה, הגובלת עם שוויץ, לוקח כמה רגעים להאמין למה שהחושים שלכם חווים: האוויר הצח, הרי הדולומיטים המושלגים והמרחבים הירוקים, כולם פשוט לקוחים מתוך גלויה. לא רק טבע ושקט מופלאים מחכים לכם – אגם גארדה למשל, שהוא האגם הגדול והפופולרי ביותר באזור, מוקף באטרקציות רבות המתאימות גם לילדים כמו פארקי שעשועים וסיורים מותאמים לילדים בעיירות הקסומות שמסביב, ולכן האזור הזה מושלם לטיול עם כל המשפחה. מבחינת הנסיעה בקרוון, התנועה קלה ופשוטה ואפשר למצוא חניוני לילה בלי בעיה בכל מקום. האזור נחשב למבוקש מצד תיירים רבים בעולם כך שהכל מונגש בדיוק לצרכים שלכם.

נורבגיה – הפנינה האירופאית

לפי אתר הטיולים "למטייל", נורבגיה נרשמה כיעד הפופולרי ביותר בין מטיילי הקרוונים באירופה, ולא סתם. הפיורדים של נורבגיה הם לא כמו בשום מקום אחר בעולם, הנהרות הצרים והצלולים העושים את דרכם בנעימים בין מצוקי הענק והגבעות הירוקות, הוא מחזה שעליו הומצא המונח "עוצר נשימה". לנורבגיה ניתן להגיע בטיסה לשדה התעופה אוסלו ולהשכיר את הקרוון או הרכב שלכם שם, אבל אפשר גם לנחות בגרמניה או דנמרק ולעשות את הדרך עם הרכב בעזרת מעבורת, ובכך להרוויח עוד חוויה מיוחדת בטיול.

סקוטלנד – חוויה רומנטית יוצאת דופן

הארץ הצפונית עשתה לעצמה שם של מסתוריות ואווירה מכושפת, אחרי שתבקרו שם תבינו בדיוק למה. מהאדריכלות העתיקה והייחודית של עיר הבירה אדינברו, וכל הדרך צפונה אל הכפרים הנחים בערפל הקריר, סקוטלנד כולה תשרה בכם אווירה של קסם ורצון עז להתכרבל מול מדורה באחד מהיערות המופלאים שלה. מסוף יוני ועד סוף ספטמבר יהיה בהחלט הזמן האידאלי לטיול על גלגלים בסקוטלנד משום שבחודשים אלו הגשם היורד במדינה רוב השנה עוצר לנוח, ואפשר לטייל ברוגע בטבע הירוק שלה בלי לדאוג כלל.

הולנד – טיול צעיר עם כל החברים

אם מה שאתם מחפשים זה Roadtrip אירופאי קלאסי, הולנד היא היעד שלכם בוודאות. כמובן שבאמסטרדם עצמה בלבד אפשר לבלות אפילו שבועיים בלי לשים לב ולהנות מכל רגע, אבל גם כשיוצאים מהעיר לא חסר לאן לפנות. הארץ השטוחה נוחה מאוד ומסבירת פנים למטיילים בקרוונים וברכבים ובקלות תמצאו חניוני לילה, או מלונות דרכים, וכל מה שתצטרכו לחיים בדרכים. לצד זאת, חיי לילה, בארים וגם קופישופס מפורסמים, יסבירו פנים לכל מטייל צעיר שמגיע לאזור.

היער השחור בגרמניה – הרפתקה לילדים ומבוגרים כאחד

על אף השם שלו, היער השחור הוא כנראה היער הצבעוני והמגוון ביותר באירופה. בין הערים באדן-באדן ו- פרייבורג, תמצאו כפרים ציוריים רבים בהם תוכלו להתרשם מחייהם המיוחדים של המקומיים, להנות מאוכל מסורתי טעים ביותר ומאגמים גדולים בהם משתקף היער המרשים. האטרקציה הבולטת ביותר באזור היא האפשרות להיחשף למלאכה המפורסמת ביותר של תושבי המקום – בניית שעוני קוקייה. זה אולי נשמע מצחיק כאטרקציה, אך כשתגיעו ותראו (ותשמעו!) כמות אדירה של שעונים יפיפיים, שונים ומשונים, תרגישו שנחתתם בתוך אגדת ילדים של ממש.

יוצאים אל מסע על גלגלים

הטיול האירופאי בקרוואן או ברכב הוא הטיול האידאלי בחודשי הקיץ והסתיו. הדרכים הפתוחות והתחושה של התחלות חדשות מכל עבר פשוט ממלאות את הלב באנרגיות חדשות בכל יום. אל תשכחו להפעיל ביטוח נסיעות לחו"ל וזכרו לתכנן את הטיול כהלכה ולהתאים את המסלולים לכל המשתתפים. קדימה, אירופה מחכה לכם!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,