עוברים לגור בחו"ל? אלו הדברים שתצטרכו לקחת בחשבון

ישראלים רבים מחליטים לעשות רילוקיישן ולנסות את מזלם במדינה חדשה בה יפתחו דף חדש וינסו לגלות אפיקים חדשים, להתפתח אישית, לרכוש השכלה ולנצל הזדמנויות קריירה אטרקטיביות. אם גם בעיניך בחו"ל הייאוש נעשה יותר נוח, יידרשו ממך צעדים שונים על מנת להניע את התהליך. אלו כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון, רגע לפני שמתחילים לארוז ונפרדים מכולם.

לא לשכוח לסגור קצוות אחרונים

השתקעות בחו"ל משמעה גם עצירת כל מה שבנינו במשך תקופת חיים כאן בישראל. לכן, חשוב לוודא שסגרנו היטב את כל הקצוות ולא השארנו עניינים לא פתורים שעשויים להסתבך אחר כך.

חשבונות ומנויים

יש לוודא כי כל חובותיך הוסדרו מול הרשויות השונות כמו תאגידי המים, חברת החשמל, הרשויות המקומיות ושירותי הטלפון והאינטרנט. אם יש לך מנוי בשירותים שונים כמו פאנגו, עיתונים שונים, בכבישי אגרה או בכל תחום אחר, יש לזכור לבטלם. לאחר שהוסדרו כל חשבונותיך, יש לוודא מול הגורמים השונים כי רישומיך נמחקים וכי ברור להם שאינך עוד בארץ.

עדכוני פרטים

יש לעדכן את פרטי המגורים בחברות האשראי, בבנקים ובקרנות ההשקעה והחיסכון השונות על מנת שיוכלו ליצור עמך קשר.

מכירת חפצים

חפצים יקרי ערך עלולים להישאר מאחור מבלי שיישאר להם דורש. לכן כדאי להיערך מראש ולמכור את הרכב במידה ויש לך אחד כזה ולפרסם את תכולת הדירה למכירה. הדבר עשוי להקל מאוד על המעבר.

תרגום מסמכים

המעבר לחו"ל עשוי לדרוש שכירת שירותי תרגום עבור מסמכים רבים שעשויים להיות כרוכים בתהליך המעבר.

  • שכרת דירה בחו"ל? חוזה שכירות בשפה זרה עשוי להיות סבוך ומורכב. כדי לוודא מעבר לכל ספק כי החוזה מקובל עליך וכי אין בו הפתעות לא צפויות, מומלץ לפנות לבעלי מקצוע בעלי היכרות מעמיקה עם שפת המקור ועם הדינים הנהוגים במדינה, שיספקו תרגום משפטי איכותי לחוזה.
  • הנפקת דרכונים או תעודות תושבות למדינת היעד ידרשו את תרגומם של מסמכים כמו תעודות נישואין, לידה ותעודות הזהות בתוספת חותמת נוטריון ואפוסטיל. שירותי תרגום איכותיים יציעו לך תרגום שיעמוד בסטנדרטים של תרגום נוטריוני.

הבירוקרטיה שהיינו מעדיפים לוותר עליה

כמו בכל צעד משמעותי, גם רילוקיישן כרוך בערמה של בירוקרטיה מתישה. מומלץ לטפל בדברים באופן מרוכז ובזמן ניכר מראש על מנת שלא נחמיץ דבר.

מסגרות חינוכיות

במידה ועוברים עם משפחה, חשוב שנאסוף המלצות על מסגרות חינוכיות טובות לילדים שיאפשרו להם להתאקלם בצורה מיטיבה ויספקו להם חינוך טוב ונבצע את כל ההכנות להרשמה מראש.

ביטוח ופיננסים

  • חשוב ליידע את המוסד לביטוח לאומי על עזיבתך את הארץ על מנת לעדכן את תשלומי הביטוח שלך.
  • אסור בשום פנים ואופן להקל בחשיבות ביטוח רפואי טוב ומקיף שיספק לך ולמשפחתך הגנה בכל תרחיש.
  • חשוב להשקיע מחשבה מעמיקה מה ייעשה בקרנות החיסכון והפנסיה שלך ולבצע התאמות כנדרש.
  • בכל מקרה, מומלץ לפתוח לפחות חשבון עו"ש בבנק הממוקם במדינת המקור, על מנת להקל על עצמך בכל הקשור להתנהלות הכספית.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,