המרת מטבע חוץ ומה שחשוב שתדעו

מרבית מחבילות הנופש שקניתם עד היום הסתכמו בכמה מאות, אם לא אלפי דולרים לחופשה של שבועיים באירופה, שעליה אתם בדרך כלל משלמים במטבע דולר או באירו, אלא אם כן אתם יורדים לסוף שבוע מפנק באילת. אבל… שאלתם את עצמכם פעם כמה אתם משלמים בשקל ישראלי על החופשה שלכם לחו"ל?

אז עד שתבדקו…כמה שווה ומה באמת שווה,אתם מוזמנים להמשיך ולקרוא על המושגים שבהחלט חשוב שתדעו לפני אתם הולכים לבצע המרת מטבע חוץ ורכישת מטבע זר.

מהו מטבע חוץ?

מטבע חוץ מוגדר כמטבע שנמצא מחוץ לגבולות המוגדרים באותה המדינה, ההתעניינות הגדולה ביותר בערכו של מטבע חוץ לעומת השקל היא של תיירים או, של אנשי עסקים שמבצעים עסקאות ושימוש בשירותי הבורסה על פי שערי חליפין יציגים.

מהו שער חליפין?

שער חליפין הוא השער היציג שאתו אפשר להחליף מטבע תמורת מטבע.

מהו שער יציג?

שער יציג הוא שווי המטבע חוץ לעומת המטבע המקומי באותה מדינה, שנקבע לפי סגירת יום המסחר בבורסה.
שער מחשבון מטבע חוץ מתעדכן על פי Yahoo! Finance שמציג את שערי החליפין היציגים של מטבעות קשים.

מהו מטבע קשה?

מטבע קשה הוא מטבע שנחשב למטבע מוכר בעולם וערכו של המטבע גבוה יחסית למטבעות אחרים, לדוגמא: דולר אמריקאי ,אירו, ין יפני ופרנק שוויצרי.

מהי המרה כפולה?

המרה כפולה מתבצעת כאשר אתם רוכשים מטבע זר דרך מטבע שלישי.

לדוגמא: המרה בין רופי הודי לשקל נעשית באמצעות המרה כפולה דרך דולר, רכישת מטבע זר בהמרה כפולה מתבצעת בדרך כלל בגלל חוסר תכנון של הנושא הכספי בחופשה או בטיול בחו"ל. מומלץ לקנות מטבע חוץ ישירות בתמורה לשקל. זכרו: בהמרה כפולה אתם מפסידים עשרות שקלים על עמלות המרה!

מהן המחאות נוסעים?

המחאת נוסעים משמשת ככסף כאשר רק האדם שחתום על ההמחאה, יכול לבצע איתה רכישה של מטבע חוץ בחו"ל בהצגת דרכון בתוקף.
המחאות הנוסעים  פופולאריות בעיקר בקרב התרמילאים שטסים לתקופות ארוכות, ורצוי מאוד לקחת המחאות (טרוול צ'ק) ליעדים שיש בהם סכנות של שוד תיירים.

את ההמחאות הכי משתלם לרכוש בבנק הדואר, וזאת בגלל שההמרה ניתנת ללא עמלות לעומת הבנקים שלוקחים עמלות גבוהות על החלפת שקלים כנגד המחאות נוסעים, שווי המחאת נוסעים נקבעת על פי שער חליפין יציג שמיועד להמחאות נוסעים בלבד.

הזמנת מטבע חוץ לנתב"ג לפני נסיעה לחו"ל

אפשרות נוחה ומשתלמת להצטייד במטבע המקומי של המדינה אליה אתם עומדים לטוס, ללא עלויות על המרה כפולה, ללא טרחה ועמידה בתורים וללא הפתעות לא נעימות של הרגע האחרון (שעלולות לעלות לכם לא מעט כסף), היא הזמנת מט"ח לטיסה בעזרת המנוע של חברת הסטארט אפ הישראלית FlyMoney, אותו תוכלו למצוא כאן.



את הכסף שתזמינו אונליין, תוכלו לאסוף ביום הטיסה בדלפקי בנק הפועלים בטרמינל 1 ובטרמינל 3, הפתוחים 24 שעות ביממה, בתור מקוצר, ובלי השתהות. פלטפורמת קניית המט"ח של FlyMoney מפוקחת ומאובטחת. לחברה מרכז תמיכה טלפוני, הפעיל 24 שעות ביממה. עלות הזמנת המט"ח היא סופית וכוללת את כל העמלות, והחיוב מתבצע במועד העסקה (באשראי) לפי השער המוצג בזמן ביצוע ההזמנה. במידת הצורך, תוכלו גם לחלק את רכישת המט"ח לתשלומים – אופציה שאינה זמינה בפלטפורמות האחרות לרכישת מט"ח.

לחץ כאן ובדוק כאן איפה הכי משתלם לרכוש מטבע חוץ או המחאות נוסעים לפני שאתם טס לחו"ל.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

2 תגובות

  1. המלצה שלי תחליפו בchange לא בשדה תעופה, אלא ליד הבית, החלפתי 2400 שקל וקיבלתי 620 דולר, וביררתי בדואר הייתי מקבל 613 דולר, 7 דולר נוספים זה מאוד נחמד, וזה יחסית קצת כסף לטיול