המרת מטבע חוץ וכל מה שצריך לדעת

צוות טרוול אינפו ריכז עבורכם את מה שצריך לדעת על המרת מטבע חוץ לקראת חופשה בחו"ל, על מנת להבטיח שהחופשה שלכם תהיה חסכונית ומשתלמת ככל האפשר בכל הנוגע לרכישת המטבע המקומי ביעד שאליו אתם נוסעים. אז לפני שאתם עולים למטוס ומתחילים את הטיול בחו"ל, מומלץ לקרוא את ההמלצות והטיפים השימושיים, שיבטיחו לכם חופשה בראש שקט, בלי הוצאות מיותרות על מט"ח.

מה חשוב לדעת על המרת מטבע חוץ

לפני שאתם טסים לחו"ל ולפני שאתם מתכננים לבצע המרת מטבע זר, חשוב מאוד שתדעו על המושגים והמונחים השונים הקשורים לנושא "המרת מטבע חוץ", כגון: מהו שער חליפין, מהי המרת מטבע חוץ?, מהו השער היציג על פיו אתם מבצעים את המרת המטבע? מה זה מטבע קשה? מה זה המרה כפולה? מהן המחאות נוסעים (מוכרות בשם "טרוול צ'ק")? הכרות עם המונחים והנושאים הללו יכולה לתרום לבחירת הדרך הנכונה עבורכם להמיר מט"ח, ולהפוך את החופשה שלכם לחסכונית הרבה יותר.

איפה משתלם לקנות מטבע חוץ לקראת חופשה בחו"ל?

בארץ ובעולם ניתן לבצע החלפת מטבע זר והמרת מטבע חוץ דרך מספר גופים, כגון: בנקים, בנק הדואר, חלפני כספים (צ'יינג'ים) ודלפקי המרת מטבע זר בשדה התעופה. לכל גוף יש יתרונות וחסרונות, וכדאי לבחון מהי השיטה המתאימה ביותר עבורכם, לפני שאתם מבצעים רכישה של מטבע זר.

קניית מט"ח בדואר

אם בחרתם באפשרות של קניית מט"ח בדואר, תוכלו להיות בטוחים שהרכישה מפוקחת והוגנת. עם זאת, תהיו מוגבלים לרכישה של מטבעות מובילים: דולר, אירו וליש"ט. אם בחופשה שלכם בחו"ל תידרשו למטבעות מקומיים אחרים, תידרשו לבצע המרה נוספת במהלך החופשה, מה שאומר עמלה נוספת. בדואר ישראל תוכלו למצוא גם כרטיס אשראי נטען (דולר) או כרטיס רב מטבעי, בעזרתו תוכלו להתנהל במהלך החופשה. עם זאת, כמעט בכל חופשה תידרשו גם לכסף מזומן עבור הוצאות שלא ניתן לשלם עליהן באשראי (תחבורה ציבורית, דוכני רחוב, טיפים לנותני שירות ועוד). משיכת כסף מזומן באמצעות הכרטיס הנטען עלולה להיות כרוכה בעמלת כספומט.

רכישת מט"ח בבנק

המרת מט"ח בבנק היא אפשרות אמינה ובטוחה, אך ייתכן שתידרשו לשלם עמלות נוספות על עמלת ההמרה (כמו למשל, עמלת פקיד). כמו כן, המרת מט"ח בבנק תדרוש מכם לרוב להגיע פיזית לסניף הבנק (במידה ואתם מעוניינים לרכוש מטבעות שאינם מובילים, יתכן ותידרשו להגיע לסניף מרכזי של הבנק שלכם, ולאו דווקא לסניף בו אתם מנהלים את חשבונכם) ולהמתין בתור, כך שיש להכניס את המרת המט"ח ללו"ז הצפוף של ההכנות לקראת הטיסה שלכם.

המרת מט"ח בצ'יינג'ים

חנויות צ'יינג'ים מאפשרות המרת מט"ח במהלך החופשה (וגם לפני הטיסה). העמלות בצ'יינג'ים הן לעתים (לא תמיד!) זולות יותר לעומת רכישת מט"ח בבנק, אולם קשה לדעת מהי רמת האמינות של העסק אליו הגענו, במיוחד כאשר אנחנו בחו"ל. חשוב לוודא שחנות הצ'יינג' מפוקחת ומאושרת, כדי להבטיח שלא ייגרם לכם מפח נפש שיפגום בהנאה שלכם מהחופשה בחו"ל.

כספומטים בחו"ל

כיום ניתן לבחור לטוס לחו"ל עם כרטיס אשראי בינלאומי, ובמידת הצורך, למשוך באמצעותו כסף מזומן בחו"ל בכספומטים מקומיים. זוהי אפשרות בטוחה יחסית, אך עמלות המשיכה בכספומטים בחו"ל הן גבוהות בדרך כלל, כך שעדיף לתכנן את המשיכה של המזומן כך שתספיק לכמה ימים, ולא להוציא סכומים קטנים במספר משיכות. אם בחרתם למשוך כסף מזומן בכספומט בחו"ל, כמובן שמומלץ לשמור את הקבלה לצרכי מעקב ועריכת חשבון הוצאות הטיול שלכם. עוד חשוב לוודא מראש מול חברת האשראי, שכרטיס האשראי שלכם אכן עובד בחו"ל, ובמידה ולא, יתכן שתצטרכו להזמין כרטיס בינלאומי מסניף הבנק שלכם.

קניית מט"ח בשדה התעופה

באופן כללי, קניית מט"ח בשדות התעופה נחשבת יקרה יחסית, עם עמלות גבוהות בדרך כלל.

עם זאת, כיום ניתן לבצע את רכישת המט"ח מראש אונליין בעלות משתלמת, באמצעות חברות כמו FlyMoney, ואת הכסף הזר לאסוף בשדה התעופה ביום הטיסה לחו"ל, ללא המתנה בתור וללא הפתעות. על פי הבדיקות שלנו, השירות של flymoney להזמנת מט"ח לנתב"ג משתלם יותר מרכישת מט"ח מצ'יינג' בנתב"ג.

השימוש בשירות FlyMoney מאפשר לכם להזמין מט"ח אונליין מהבית, בלי לעמוד בתור בבנק או בדואר. המט"ח ימתין לכם בדלפקי בנק הפועלים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 (הדלפק פתוח 24 שעות ביממה) ותוכלו לאסוף אותו בנחת לפני הטיסה. ב-FlyMoney ניתן לבחור מתוך מגוון רחב של מטבעות זרים.
פלטפורמת קניית המט"ח של FlyMoney מפוקחת ומאובטחת. לחברה מרכז תמיכה טלפוני, הפעיל 24 שעות ביממה. עלות הזמנת המט"ח היא סופית וכוללת את כל העמלות, כך שלא צפויות הפתעות לא נעימות. החיוב מתבצע במועד העסקה (באשראי) לפי השער המוצג בזמן ביצוע ההזמנה.

יתרון נוסף של שירות הזמנת מט"ח לנתב"ג הוא האפשרות לחלק את עלות מטבע החוץ שרכשתם לתשלומים בכרטיס האשראי שלכם, במידה ואתם נזקקים לסכום גבוה יחסית.



 

איזה מטבע חוץ עדיף לקחת לחופשה בחו"ל?

לכל מדינה בעולם יש את המטבע שלה. עם זאת, במידה ואתם מתכננים טיול ארוך, ישנן מדינות בהן משתלם יותר לקחת דולרים או אירו לטיול, בהתאם למצב המטבע וחוזקו בעולם. הצטיידות במטבעות המובילים תאפשר לכם לבצע המרה למטבע המקומי בחו"ל, במועדים המתאימים לכם, בהתחשב בצורך שלכם ובתנודות השער של המטבע הספציפי מול הדולר או האירו.

כמה כסף לקחת לחו"ל?

הכל תלוי באופי הטיול שלכם בחו"ל ובמטרה שבשבילה אתם טסים. יש כאלו שנסיעה שלהם לחו"ל היא למטרת עסקים ויכולים להסתדר עם כרטס אשראי בינלאומי, ויש כאלו שנוסעים לחו"ל לסוף שבוע מפנק של בטן גב במזרח התיכון, ויכולים להסתדר גם אם כמה עשרות דולרים בודדים בארנק, בגלל שהחופשה היא על בסיס "הכל כלול". לפני שאתם עולים למטוס, נסו לתכנן מראש את ההוצאות שתידרשו להן במהלך הטיול בחו"ל, ובהתאם לכך לבחור את הדרך הנכונה והיעילה ביותר עבורכם.

איך שער הדולר ישפיע על החופשה בחו"ל?

הדולר הינו המטבע החזק בעולם, והבזבוזים שלך והקניות אותם תבצעו במהלך החופשה מושפעים מאוד מהתנודות בשער הדולר. לכן, כדאי להתעדכן זמן קצר לפני הטיסה בשער הדולר, ולהכין את עצמכם מראש לעלויות המשתנות של השהות המתוכננת לכם בחוץ לארץ.

 

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

2 תגובות