מגפון – מערכת ההגברה הניידת המושלמת

כאשר אנחנו חיים בסביבה כל כך דינמית, בה באופן קבוע כמויות גדולות מאוד של אנשים נמצאות במקומות צפופים למדי, יש צורך קבוע להשתמש במערכות הגברה על מנת לנתב, לסייע וגם להכווין קבוצות אוכלוסייה שונות. על כן בשנים האחרונות השימוש במגפון הפך נפוץ מאוד בקרב בעלי עסקים, מנהל אירועים ואפילו מנהלי בתי ספר ומורים אשר רוצים לשמור על בטיחות או לעדכן באופן קבוע משתתפים באירועים שונים.

המגפון מאפשר לכם בצורה נוחה למדי, לגרום לקהל גדול להקשיב לכם גם כאשר אתם נמצאים בתנועה, ולכן הוא כלי עבודה מאוד חיוני במקומות רבים. אבל מהו בדיוק מגפון, אייך הוא עובד וכיצד אפשר להסתייע בו  באירועים שונים? כל אלו שאלות של צוות המומחים של רשת חנויות ענק הסאונד כאן בכדי לענות עליהן.

מהו מגפון?

מגפון הוא המצאה מודרנית יחסית אשר הגיח לעולם בעקבות תרבות הדיבור היסטורית של כרוזים ברחבי אירופה. אם בעבר שליח או כרוז שרצה להעביר מידע לקהל גדול של שומעים נאלץ לשחוק את מיתרי הגרון ולצעוק בקול רם, כיום בזכות המגפון הפעולה הזו הופכת לפשוטה הרבה יותר. צורתו המיוחדת של המגפון מאפשרת לכם לפנות אל הקהל שנמצא מולכם בצורה ישירה, ולהגביה את הקול בעזרת מבנה הקונוס אשר מאפשר לגלי הקול לנוע בכיוון הדיבור שלכם. המגפון בצורתו המודרנית הגיח לעולמינו בשנת 1671, והוא לא היה כמובן מגפון אלקטרוני. עם ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות גמה מגה פון זכה לשדרוג וקיבל מערכת אלקטרונית של מיקרופון, מגבר ורמקול שהופכים אותו לכלי יעיל עוד יותר.

ארבעה שימושים מעולים למגפון

למגפון ישנם שימושים רבים בחיי היומיום אשר מקלים בדרכים רבות על הבעלים של המכשיר. מבין כל אותם שימושים ניתן לראות ארבעה שימושים מרכזיים שהופכים את המגפון למגבר נייד יעיל במיוחד:

  1. ניהול קהלים גדולים- בין אם מדובר בהפגנה  או בהתכנסות לאירוע תרבות רב משתתפים, המגפון הוא בהחלט המגבר הקל והזמין ביותר שיש לכם לשימוש במהלך האירוע. על מנת ליצור תקשורת בלתי אמצעית אם הקהל אתם לא צריכים להחזיק מערכות הגברה מורכבות ויקרות אם יש ברשותכם מגפון מקצועי. מערכת הכריזה הניידת יכולה להיות לעיתים רבות אפקטיבית הרבה יותר מפני שהיא מאפשרת תנועתיות וחופשיות במהלך השימוש שלכם.
  2. אירועי חירום- במקרים בהם מתרחשים אירועי חירום גדולים או אפילו תרגולות לאירועים כאלו, מנהלי האירוע נדרשים להפנות את הקהל יציאות החירום בצורה יעילה ומבלי לבזבז את הזמן על מנת להציל חיים. לכן, שימוש במגפון מאפשר למנהל האירוע להגיב בצורה מהירה מאוד ולהדריך את כל המעורבים איך להגיע לשטח בטוח ללא עיכובים.
  3. ניהול עבודות שטח- באתרי בנייה גדולים בהם יש כמויות עובדים רבות מנהל העבודה חייבים לתקשר עם העובדים על בסיס קבוע לאורך כל שעות היום, גם אם העובדים נמצאים במרחק רב או בקומות גבוהות של המבנה. לכן לא מעט פעמים ניתן למצוא מנהלי עבודה בפרויקטים הנדסיים אשר מסתובבים כדרך קבע עם מגפון ומתקשרים כך עם כל המעורבים בעבודה.
  4.  עבודה עם ילדים- כאשר מדובר בקבוצות גדולות של ילדים לא קל לפעמים לתקשר איתם בייחוד לא כאשר הם נמצאים מחוץ לכיתות הרגילות שלהם ובפעילויות לא שגרתיות. מנהלים רבים בוחרים לרכוש מגפון לטובת טיולים שנתיים, ימי ספורט, או אפילו הפקה של טקסים ואירועים בית ספריים. כך ניתן לשלוט על קבוצות גדולות של ילדים ולנהל את האירוע מבלי להסב נזק לגרון של המנהל.

 

כיצד לבחור מגפון בהתאם לצרכים שלכם?

בבואכם לאחת מחנויות עולם הסאונד מתוך מטרה לרכוש מגה פון מקצועי אתם רוצים לענות על כמה דרישות מינימליות אשר יהפכו את הרכישה של מגפון לרכישה אשר תהיה רלוונטית לעוד שנות שימוש רבות. מבין שלל דרישות הקיימות, חשוב לשים לב לארבעה פרמטרים חיוניים למדי:

  1.  הגברה- איכות הקול שאתם מחפשים ברמקול שלכם היא זו אשר תקבע מה תהיה רמת האפקטיביות של המוצר אל מול הקהל איתו אתם עובדים. אם אתם לא מצליחים להשמיע את קולכם למרחקים ולנהל הפגנה או יום ספורט בצורה אופטימלית בגלל המגפון מדובר ברכישה שלא עונה על הצרכים שלכם. לכן מומלץ לבחון מבעוד מועד, מה הוא סוג הקהל אל מולו אתם עתידים לעמוד, הן מבחינת גודל והן מבחינת מיקום ופיזור רעשים, על מנת לבחור רמקול עוצמתי מספיק לצרכים אלו.
  2.  תפעול- חשוב לבחור רמקול שיהיה לכם קל מאוד לתפעל. בסופו של דבר מדובר במוצר שצריך לספק את העבודה באופן מידי וללא התראה מראש כך שאתם רוצים ליצור מצב בו ברגע שיש לכם צורך לדבר המגפון יפעל מבלי להשקיע מאמצים מיוחדים. חשוב לזכור שהרמקול הוא לא מערכת הגברה מקצועית אבל הוא נותן ביצועים מקצועיים, אז אל תצפו למערכת הפעלה מורכבת למדי.
  3.  משקל נשיאה- ככל שתוכלו למצוא מגפון קל יותר כך יהיה לכם שימוש יותר אפקטיבי במוצר. המגפונים נועדו להיות מכשירים ניידים ולכן רובם מיוצרים מחומרים קלים, כמו גם במידות נוחות מאוד לנשיאה. כבר במעמד הרכישה נסו לסחוב את המגפון ולראות אם נוח לכם להתנייד איתו ממקום למקום.
  4.  הטענה- הסוללה של כל מגה פון משתנה באיכות שלה כמו גם ועמידותה לאורך זמן. על כן כאשר אתם מחפשים מגפון חדש חשוב לוודא כי הסוללה יכולה לעמוד בצרכים שלכם למשל מבחינת שעות הפעילות או מהירות ההטענה.

אילו סוגי מגפונים קיימים כיום בשוק?

אומנם מגפון הוא כלי פשוט למדי אבל היום ישנן חברות רבות אשר מייצרות מגפונים לשימושים שונים בעלי תפוקות שונות. ככלל כאשר אתם מחפשים מגפון ואתם יודעים מה הצרכים שלכם כפי שפורטו בסעיף הקודם, אתם יכולים לבחור מבין כמה סוגים של מגפונים שקיימים כיום בשוק הישראלי.

לאירועים קטנים עם מספר מצומצם של משתתפים אתם יכולים לרכוש מגפון מיני בעל עוצמת קול של חמישה וואט. זהו מוצר קטן, קומפקטי ונוח מאוד לשימוש ולנשיאה. מגפון מיני הוא מגפון שאתם יכולים גם לאחסן בקלות בכל מקום. אולם חשוב לזכור כי מדובר במוצר בעל יכולות מוגבלות אשר מתאים לקהלים של עד עשרה אנשים.

כאשר אתם רוצים לבחור מגאפון התקהלויות גדולות יותר או כאלו שיר נערכות בחוץ אתם יכולים לבחור מגפון להשכרה בעל עוצמת קול אשר נעה בין עשרים שלושים וחמישה וואט. אלו מגפונים מעט יותר גדולים מבחינה פיזית אך המשקל אינו כבד והגודל הוא יחסית סטנדרטי. אם כך גם כאשר מדובר מגה פון עם מעט יותר גדולים עדיין תוכלו לשאת אותם ממקום למקום ולעשות בהם שימוש במהלך ההפגנות או אירועים ציבוריים גדולים יחסית. על-פי-רוב מדובר ב מגה פון אשר יכול לתת מענה לקהל שבין 30 ל-80 אנשים בהתאם איכות השמע שהוא מספק.

אך אם מדובר ברכישה לצרכים מקצועיים אשר עתידה לשרת קהלים גדולים יחסית, ניתן לרכוש מגפון מקצועי בעל יכולות הקלטה. מגפונים אלה יכולים להישמע לעד כ 800 מטרים בשל עוצמת הוואט הגבוהה שלהם. למגפון אפשרות הקלטה או השמעת קולות כמו קול של סירנה, והם מאופיינים במערכת הפעלה פשוטה מאוד.

היכן ניתן לרכוש מגפון מקצועי?

אז אחרי שהבנתם מה הוא בדיוק מגה פון ואיך אתם יכולים לנצל את הכלי הפשוט הזה לשימוש האישי שלכם, כל שנותר לכם לעשות הוא לבחור את המגפון המתאים ביותר לצרכים שלכם ולהתחיל להשתמש בו. אבל אם אתם לא בטוחים כיצד ניתן לבחור את מכשיר המגפון הנכון ביותר לצרכים שלכם, דעו כי אתם יכולים להעזר בצוות ענק הסאונד למשימה. הגיעו לכל אחת מחנויות רשת ענק הסאונד ובקשו מאנשי הצוות שלנו ללוות אותכם עד למציאת המוצר הנכון ביותר לצרכים שלכם.

חברת ענק הסאונד מתמחה התאמת ציוד הגברה למוזיקאים, מנהלי אירועים, בעלי עסקים ומוסדות חינוך שונים ברחבי הארץ. אנו מאפשרים לכל לקוח לקבל את המוצרים האיכותיים ביותר בתחום הגברה, תוך מענה מיומן ומקצועי לצרכים האישיים שלכם. צוות העובדים שלנו מחזיק בידע מקצועי על כל עולם ההגברה גם ברמה הטכנית. כמו כן בכל אחת ואחת מחנויות הרשת שלנו יש היצע רחב מאוד של מגפונים, מותגים שונים בעלי איכויות הגברה שונות. כך כל אחד יכול למצוא את המוצר שלו מבלי להשקיע משאבים עצומים בחיפוש. ואם עדיין לא מצאתם את המוצר שנכון לכם דעו כי אנו יכולים לבצע הזמנה מיוחדת שתגיע עד לסניף הקרוב ביותר לבית שלכם, ותענה על הצרכים שלכם.

 

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: