כרטיס נטען – מה זה ואיך משתמשים

כרטיס נטען הוא כרטיס שמחזיר את השליטה בכספים שלכם – אליכם. אתם יכולים תמיד לדעת מה יש בו, על מה הוצאתם, וחשוב מכל, שלא תיכנסו למינוסים וחובות. זהו כרטיס שמאפשר לכל אחד להשתמש בו בכל מקום. כל עסק שמקבל כרטיסי אשראי יקבל לרוב גם כרטיס נטען.

לכרטיס כזה ישנם המון יתרונות, שחלקנו אפילו אינינו מודעים אליהם. כדי שנבין למה כרטיס נטען יכול לעזור לנו מאוד, נתחיל מהסבר כללי על כרטיס נטען.

מה זה כרטיס נטען?

כרטיס נטען הינו כרטיס מגנטי שניתן להשתמש בו בצורה רגילה, ממש כמו כל כרטיס אשראי טיפוסי. ההבדל הוא שאתם מטעינים אותו מראש, באחת מתחנות ההטענה הרלוונטיות עבור הכרטיס שלכם. לרוב יש לכם את האפשרות להפקיד מזומן, או דרך אפליקציה. וההפקדה במרבית המקרים היא מידית.

איך עובד כרטיס נטען ?

כפי שאמרנו, ישנן מגוון דרכים בהן אפשר להפקיד כספים לכרטיס. הדרכים הללו ישתנו בהתאם לכרטיס הספציפי. כך גם זמני הטעינה. במרבית המקרים ההמתנה היא מזערית והתהליך אורך שניות ספורות. אולם במקרים אחרים התהליך עשוי לקחת יותר זמן.

איפה ניתן להשתמש בכרטיס נטען?

השימוש בכרטיס נטען משתנה מכרטיס לכרטיס. בעוד שמרבית השירותים הינם די סטנדרטים ובד"כ אפשריים, יש לוודא מראש שהכרטיס שאתם בוחרים מתאים לסוג השימוש הרצוי עבורכם.

השימושים הנפוצים יותר בכרטיסים נטענים הם
1. שימוש לרכישות שופטות – אתם יכולים להשתמש בכרטיס הנטען באופן רגיל, ברכישות השוטפות שלכם בקניון או בסופר מרקט. כל עוד הכרטיס טעון בכספים אתם יכולים להשתמש בו בכל בית עסק אשר מקבל את הכרטיס. שימו לב שמרבית הכרטיסים הנטענים עובדים עם חברות האשראי הגדולות. משמעות הדבר היא שכל עסק שמקבל את חברת האשראי שאליה מקושר הכרטיס. יקבל גם אותו.

  1. משיכת כפסים בכספומט – רוב הכרטיסים הנטענים מאפשרים הוצאת כספים פשוטה בכספומט. כך, תוכלו להימנע מלהסתובב עם כמויות גדולות של מזומנים, ובמקום זאת, תוכלו להפקיד ולמשוך מהכרטיס בקלות באחד ממאות הכספומטים המפוזרים ברחבי הארץ, כפי שהייתם עושים עם כל כרטיס אחר.

מה אי אפשר לעשות עם כרטיס נטען?

כרטיסים נטענים לא מאפשרים לכם להיכנס למינוס. מה שיש בכרטיס זה הכסף שזמין לכם עבור השימוש. ולכן, לא ניתן לשלם בתשלומים. זה שהיום יש כסף בכרטיס, לא בהכרח אומר שמחר יהיה. ולכן האופציה הזאת לא קיימת.

האם כרטיס נטען מתאים לכל אחד?

התשובה היא כן, ללא ספק. כל אחד מאתנו יכול להיעזר בשליטה יותר קלה על ההוצאות וההכנסות שלו. כרטיס נטען מאפשר שליטה בהוצאות יותר מכל פלטפורמה אחרת.

דבר נוסף שחשוב לזכור שמרבית הכרטיסים הנטענים הם למעשה פתרון חוץ בנקאי. משמעויות הדבר רבות אך הדבר העיקרי שיכול להועיל להמון אנשים הוא שכל אחד יכול להחזיק בכרטיס נטען, בלי קשר למצבו הבנקאי. יש לכם דף חלק לקבל כרטיס שמאפשר לכם להשתמש בו בכל מקום. בלי קשר להיסטוריה שלכם עם הבנקים.

דברים חשובים שכדאי לדעת

השימוש בכרטיס נטען יכול להיות מאוד נוח או מאוד מסורבל. תלוי בכרטיס שבחרתם. ישנן מספר כרטיסים נטענים בשוק שמחוברים לאפליקציה נוחה שבה תוכלו לדעת בדיוק מה יש לכם בכרטיס, כמה הוצאתם ועל מה, ועוד. השתדלו לבחור בכרטיס מתקדם שיאפשר לכם שימוש נוח ופשוט.

בנוסף מרבית הכרטיסים החדשים מאפשרים העברת כספים בין משתמשים באותו כרטיס. כך תוכלו להעביר כספים לאחד אשר מחזיק גם הוא בכרטיס נטען, בלי כל צורך במספר חשבון בנק, או כרטיס אשראי.

יתרון נוסף שתוכלו ליהנות ממנו בכרטיס נטען הוא האפשרות להמרות מט"ח. כרטיס נטען יכול לשמש אתכם גם בחו"ל, בדיוק כפי שהוא יכול לשמש אתכם בארץ. ולכן החברות אשר עומדות מאחורי הכרטיסים הנטענים מאפשרות המרות מט"ח בשערים מפתיעים. כפי שידוע לכולנו, כל שימוש בכרטיס אשראי בחו"ל מגיע עם עמלה מסוימת. וגם אם אנחנו לוקחים כמות גדולה של מט"ח מראש מהארץ, שילמנו עליו עמלת המרה אצל החלפן המקומי. כדאי לבדוק מה שערי המטח אשר ניתנים על ידי הכרטיס הנטען. תופתעו לגלות שהשערים יכולים להיות מצוינים לפעמים.

לסיכום, ישנן מגוון של פעולות שאפשר לבצע בכרטיס נטען. מומלץ מאוד להשוות בין הכרטיסים המוצעים, להבין בדיוק מה השימוש הרצוי עבורכם, ולוודא שהכרטיס שבחרתם מאפשר זאת. בנוסף, השתדלו לבחור בכרטיס שמאפשר מעקב נוח ופשוט אחר הכספים שלכם. בהצלחה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,