טיול בדרום הארץ

רבים מאיתנו יוצאים לאורך השנה אל הדרום, בעיקר בעונות הנוחות שאינן הקיץ, על מנת ליהנות מעולם שונה לחלוטין שבו שורר שקט, שבו אפשר למצוא קצת שלווה, שבו המרחבים פתוחים עד האופק, והנופים משגעים. חלק מאיתנו גם מגדילים לעשות ויורדים דרומה ליותר מיום אחד, כולל שהיית לילה, ועוברים בין מספר אתרים. בשורות הבאות נבחן כמה אטרקציות מרשימות בדרום וניתן כמה טיפים לגבי ציוד למטיילים.

להתאהב בדרום ישראל

האהבה אל נופי המדבר מביאה את הישראלים אל השבילים, ההרים, הואדיות והגבים של הדרום, בין אם על גבי ג'יפ או ברגל. למעשה, בשנה האחרונה – שנת הקורונה – אנו רואים הרבה יותר ישראלים מטיילים בשבילי הדרום. אכן, סגירת שדות התעופה הביאה צעירים וגם מבוגרים "להיזכר" שיש בישראל עוד ארץ אחרת, ארץ מדברית יוצאת דופן, והם יוצאים לטיולים בני כמה ימים. חלקם אף עושים את שביל ישראל ברגל, על אופניים רגילות או חשמליות, במסלולים שנפרשים על פני ימים רבים.

כמובן שלא ניתן לסקור במאמר קצר את כל נפלאות הדרום, אבל בואו ניזכר בכמה אטרקציות יפהפיות במיוחד ליד אילת. הראשונה נקראת "עמודי עמרם" – אמנם אטרקציה מרהיבה וידועה אך יש סיכוי טוב שכשתגיעו למקום הזה, שכמו יצא מסיפורי התנ"ך, תהיו לגמרי לבד. מדובר בוואדי קטן שבקצהו שני עמודים חצובים בסלע, והמאפיין המרכזי הוא צבעים מרהיבים מהאדום, דרך הוורוד ועד לסגול אשר כל הוואדי מלא בהם. אטרקציה נוספת שאינה רחוקה במיוחד היא קניון שחורת המרהיב, המציע כמה שעות של טיול בקניון העשוי מאבני גרניט שחורות מרהיבות ביופיין. ובמרחק של כעשרים דקות נסיעה תגיעו גם אל עמק ססגון אשר לידו דיונה ענקית למשחקים והתגלשות, ושלל צבעים המעטרים קילומטרים רבועים של הליכה בדממה.

אל תשכחו את הציוד…

אם אתם מתכננים טיול בדרום אל תשכחו לקחת ציוד למטיילים בהתאם לצורך. אמנם ארצנו קטנה יחסית, אך המדבר דווקא גדול מאוד ולא תרצו להיתקע בו במצוקה. לכן, הקפידו לקחת אתכם ציוד למטיילים כמו מטען לסלולרי, תיק גב איכותי, מעיל שכבות, שק שינה, פנס ראש, בגדים תרמיים בהתאם לעונה, גרביים ונעליים טובות. מעבר לכך, שווה לשקול את הנושא של טלפון לווייני שכן חלקים גדולים במדבר של ארצנו עדיין ללא קליטה סלולרית. המכשיר הזה נותן מענה בכל מקום ובכל עת, מה שיאפשר לכם ולמי שהשארתם בבית להיות בטוחים ורגועים.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: