כניסה לארה"ב בתקופת הקורונה

בזמנים רגילים, ישראלים ורוב תושבי העולם יכולים לנסוע לארצות הברית ולהיכנס לשטחה כדרך השימוש בכרטיס טיסה, ויזה ו/או אזרחות. הזמנים עדיין רגילים, והתקופה איננה "קורונה" כבעבר. ועל כן, רוב ההגבלות בארצות הברית הוסרו.

כניסה לארה"ב בתקופת הקורונה: הנחיות שונות

אז איך בכל זאת מבצעים כניסה לארה"ב בתקופת הקורונה, אף על פי שיש פחות קורונה מבעבר? ובכן, הדבר הראשון לעשות הוא לקרוא את הנחיות הטיסה לארצות הברית. הנחיות הטיסה, שיכולות להתעדכן מעת לעת מספרות לנו כיום ש-72 שעות טרם הטיסה מתבקש לבצע בדיקת קורונה. וכשזה נוגע לטיסה לארה"ב, מי שיש לו סטטוס של חיסון/החלמה לא חייב להיבדק כך, ויכול גם 3 ימים לפני הטיסה. נוסף על כך, 24 שעות לפני הטיסה, הן אזרחים והן תושבים מעל גיל 16 מתבקשים למלא טופס הנוגע להצהרת נושא מישראל.

ובשלב עליית המטוס יש עניין להציג אישור בדיקת קורונה וכנראה שכדאי שהתוצאה בה תהא שלילית. בדיקה אגב שנעשתה עד 72 שעות טרם הטיסה.  ואם כבר מכינים אישורים, אז חשוב להכין גם ויזה לארה"ב מבעוד מועד ולוודא שהיא אכן נמצאת בהישג יד. ואם היא לא בתוקף, אזי שמתבקש כאן חידוש דרכון אמריקאי.

לזכור וויזה לארה"ב

יש כאלה שיכולים לתהות באם יש "חובת בידוד" בארצות הברית. כלומר, אם ישראלי מגיע לארצות הברית – האם הוא אמור להיות בבידוד לזמן מה? אז נכון לזמן זה הכותבים מבינים שאין חובת בידוד. ועל כן, באם יש ויזה לארה"ב ותנאים נוספים אפשר פשוט להיכנס כרגיל מבחינת הרשויות.  ישנם מקרים בהם לא ניתן להיכנס לארצות הברית, וזה תלוי באם התייר מגיע ממדינה שנמצאת ברשימה ספציפית עם שמות של מדינות. על כן, באם חושבים לעשות טיסת קונקשן מתבקש לראות אם היעד "המחבר" נמצא מחוץ לרשימה.

הזכרנו קודם את הנושא של בדיקות קורונה.  כיום (יולי 2021) התקנות הן, שלפני טיסה יש להיבדק, גם אם ישנה תעודת מחלים או מתחסן שהוצאה בישראל. וזה תקף למי ששהה בישראל מעל 72 שעות. ניתן לעשות בדיקת קורונה בבית חולים כלשהו כמו גם בשדה תעופה שמאפשר זאת.

חידוש דרכון אמריקאי והנפקה למי שמגיש בקשה

מעבר לענייני קורונה, ברמת האזרחות – כל עוד ישנם אנשים עם אזרחות ישראלית עם ויזה לארה"ב בתוקף – הם יכולים לנסוע לארצות הברית, גם אם יש להם אזרחות כפולה לאחת מהמדינות שאין עבורן כניסה (תלוי במועד, ייתכן שיהיו מועדים שדווקא כן יהיה עבורן כניסה) כמו עירק, איראן, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן. השגרירות בתל אביב יכולה להמשיך ולטפל בבקשות וויזה כמו גם להנפיק וויזות למי שיש לו דרכון ישראלי, גם אם יש לו אזרחות כפולה שכזו. כך או כך, האישור הסופי לכניסה יכול להיות מושפע מהחלטת פקידי הגירה רלוונטיים.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: