עשיתם ביטוח נסיעות והחברה מסרבת לשלם? כך מתמודדים!

ביטוח נסיעות לחו"ל נועד לכסות עלות של טיפול רפואי בחו"ל, ובמקרים מסוימים גם עלות ציוד שנלקח לחו"ל. כאן תוכלו ללמוד מה כדאי ונכון לעשות במקרים בהם חברת הביטוח מסרבת לשלם למבוטחים את הכיסוי בהתאם לפוליסת ביטוח הנסיעות שרכשו.

לצערנו הרב, אנו נתקלים לא מעט במצבים בהם אנו רוכשים חבילת ביטוח נסיעות לחו"ל, אבל ברגע האמת חברת הביטוח מסרבת להחזיר את הכסף שמגיע לנו. אם אתם קוראים את זה, כנראה שזה קרה לכם או שאתם חוששים שזה יקרה לכם. במאמר הבא נצייד אתכם בכל המידע והכלים החשובים בנושא, כך שגם אם כבר נכוויתם לא תתייאשו ותדעו שיש עוד מה לעשות. מוכנים? כי אנחנו מתחילים.

דבר ראשון, מה זה בכלל ביטוח נסיעות?

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא בעצם פוליסה שמטרתה לכסות עלות של טיפול רפואי במקרה ונזקקים לו בזמן השהייה בחו"ל. ישראלים רבים מרחיבים את הביטוח הזה ומבטחים גם את הציוד שהם לוקחים איתם לחו"ל, למשל מזוודות, בגדים ובעיקר מכשירים כמו טלפון נייד, מחשב נייד וכו'.

איך בוחרים פוליסת ביטוח נסיעות?

אפליקציית סמארט (קישור מופיע למטה) מספקת פתרון דיגיטלי למציאת פוליסת ביטוח הנסיעות המשתלמת ביותר עבורכם. בתהליך של מספר דקות, תוכלו להשוות בין הפוליסות המוצעות בשוק, בהתאם לסוג הנסיעה שלכם (טיול תרמילאים ארוך, חופשה משפחתית קצרה, טיול ספורט אתגרי, ביטוח לשנה לנסיעות עסקים תכופות וכד'), ובהתאם לצרכים האישיים שלכם (חפצים אישיים יקרי ערך, מצב רפואי מורכב, גיל ועוד.) תהליך ההשוואה מתבצע און ליין, בזמנכם החופשי, ללא תלות בשעות הפעילות של חברות הביטוח. אתם רק צריכים למלא את תאריכי הנסיעה, פרטי הנוסע המזמין את הפוליסה (ניתן להוסיף נוסעים נוספים) והצהרת בריאות. במקרים חריגים (למשל: מצב רפואי מורכב), תתבקשו למלא את פרטיכם, ולהמתין לשיחה מנציג, אך לרוב, תוכלו להשלים את התהליך במהירות ובקלות. לאחר שהמערכת תזהה עבורכם את הפוליסה הזולה ביותר עבורכם, תוכלו לשנות ולהוסיף כיסויים נוספים, בהתאם לצרכים המדויקים שלכם. בכל מקרה של ספק, תוכלו ליצור קשר עם צוות התמיכה של smart, ולקבל מהם הסבר ועזרה בהשלמת רכישת הפוליסה.

ביטוח נסיעות לחו''ל

מה עושים כשחברת הביטוח מסרבת לשלם?

חברות הביטוח אומרות על עצמן שמטרתן של הפוליסות היא לתמוך במבוטחים במקרה של טיפול רפואי בחו"ל או אובדן ציוד, אך לא תמיד זה מה שקורה במציאות. השאלה המרכזית היא, מה עושים במקרה שחברת הביטוח דוחה את התביעה ומסרבת לשלם?

1. לא נכנסים לשוק- חשוב לזכור שזה לא אישי, ושלמרות שזה מצער ולא צודק, זה קורה לישראלים רבים בכל שנה, לא רק לכם. האינטרס הכלכלי המרכזי של חברות הביטוח הוא להימנע כמה שהן יכולות מלשלם את מלוא הסכום של פיצויי הביטוח. אחת הדרכים הנפוצות שלהן היא הוספת סעיף לפוליסה שמבטל את האפשרות של המבוטח לתביעת החזר כספי, אז אם זה עדיין לא קרה לכם ואתם רק חוששים, זה הזמן לקרוא את הפוליסה בעיון לפני שאתם חותמים עליה, ואולי אף להתייעץ עם עורך דין ביטוח שיעבור על הפוליסה, רק כדי להקדים תרופה למכה.

2. לא מתפשרים בקלות- טריק נוסף של חברות הביטוח, שאם נכוויתם אולי כבר יצא לכם לחוות אותו, הוא לדרוש חקירה של המבוטח, לטרטר אותו ואז להודיע לו שאם הוא מעוניין בפיצוי ללא חקירה, חברת הביטוח 'תבוא לקראתו' ותיתן לו 70-80% מהסכום שמגיע לו. בתמורה המבוטח יחתום על מסמך בו הוא מצהיר שהוא מוותר לאלתר על יתרת הסכום. פעמים רבות אכן מגיע למבוטח הסכום המלא, ואין טעם להיכנע ללחצים של חברת הביטוח. אבל גם כאן נשאלת השאלה כיצד ניתן לדעת. פה נכנס לתמונה סיוע של עורך דין ביטוח, מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.

3. נעזרים בעורך דין ביטוח- מה שבטוח, חברות הביטוח גדולות יותר, מנוסות הרבה יותר מהאזרח הפשוט ונעזרות בסיוע משפטי מהמדרגה הראשונה, מפני שהן יכולות לאפשר זאת לעצמן. הדבר הכי חשוב שתדעו הוא שגם אתם צריכים להיות מוגנים, ושבלי עורך דין ביטוח מנוסה שייצג אתכם מול חברות הביטוח, אתם נמצאים בקרב שהוא כמעט אבוד. חשוב שתשכרו את שירותיו של עורך דין ביטוח מקצועי, שיש לו רקורד ארוך של הצלחה בתביעות כלפי חברות הביטוח, שמכיר את הדינים, בקיא בחומר וידע איך להחזיר לכם מחברת הביטוח את מה שמגיע לכם, עד השקל האחרון.

בהצלחה!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,