תרגום מסמכים – אזרחות פורטוגלית

כידוע בעקבות התיקון לחוק האזרחות בפורטוגל יהודים אשר יוכיחו זיקה לגירוש יהודי ספרד יהיו זכאים להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית. התיקון לחוק הפורטוגלי הגיע בעקבות החלטה דומה שנקטנה ספרד קודם לכן בהכירה בצאצאי גירוש יהודי ספרד כזכאים לקבל אזרחות ספרדית.

תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית הינו תהליך ארוך וממושך הכרוך בהתנהלות מול גורמים שונים בפורטוגל לרבות הקהילה היהודית היושבת בה וכן גורמים נוספים רלוונטיים. כמו כן, לצורך קבלת האזרחות, יש להגיש בקשה מסודרת בצירוף תעודות נדרשות המתורגמות לשפה הפורטוגזית. כפי שנראה מיד, למסמכים המוגשים לממשלת פורטוגל יש לצרף אף טופס בקשה נלווה בשפה הפורטוגזית המפרט מדוע סבור המבקש כי הוא זכאי לקבל אזרחות זו.

 

מדוע יש לתרגם את המסמכים לשפה הפורטוגזית

חלק גדול מהמסמכים המצורפים לבקשת האזרחות הפורטוגלית רשומים בשפה העברית או בשפה האנגלית. בפורטוגל כמו בכל מדינה אחרת, קיים ערך לשפה המקומית ובקשות רשמיות המוגשות לטיפול ממשלתי צריכות להיעשות בשפה המקומית דהיינו בפורטוגזית.

בתקופה האחרונה יצאה הנחיה כי ניתן להגיש את המסמכים גם בשפה האנגלית אך במקרה זה יש לקחת בחשבון כי משך זמן הטיפול בבקשה עלול להתעכב זמן ממושך יותר מבקשה אשר הוגשה בשפה הפורטוגזית. מסיבה זו, מומלץ לכל מבקש ומבקשת להגיש את בקשת האזרחות בשפה הפורטוגזית עם טופס נלווה הערוך אף הוא בפורטוגזית.

 

אילו מסמכים יש לתרגם לפורטוגזית כחלק מהליך הגשת בקשת האזרחות

כפי שציינו קודם לכן, לבקשת האזרחות הפורטוגלית יש לצרף מספר תעודות ומסמכים בסיסים הנדרשים לצורך הבקשה. בין מסמכים ותעודות אלו ניתן למצוא את הדברים הבאים:

  • תעודת לידה – יש לצרף תעודת לידה דו לשונית אותה לתרגם לשפה הפורטוגזית. אמנם תעודת הלידה בישראל הינה דו לשונית אך עדין נדרש תרגום לפורטוגזית.
  • תעודת יושר – כל אדם בגיר המגיש בקשת אזרחות נדרש לצרף תעודה עמידה כי לא קיים לו עבר פלילי. תעודה זו יש לתרגם לשפה הפורטוגזית.
  • תעודה המעידה על שינוי שם – כאשר מבקש שינה את שמו או הוסיף שם יש להנפיק תעודה ממשרד הפנים המעידה על שינוי שמו. תעודה זו יש לתרגם לשפה הפורטוגזית ולצרף לבקשה.

 

טופס נלווה לבקשת האזרחות

לאחר תרגום כל המסמכים הנדרשים ובדיקה כי לא חסר דבר יש לערוך טופס נלווה לבקשה בו יפורטו כל התנאים המקימים את זכותו של המבקש לקבל אזרחות פורטוגלית. בטופס הבקשה יש לציין את הזיקה לגירוש יהודי ספרד כפי שבה לידי ביטוי בתעודה המונפקת מטעם הקהילה וכן את יתר התנאים הרלוונטיים.

טופס בקשה זו יערך בשפה הפורטוגזית אליו יצורפו כל המסמכים הרלוונטיים להגשת הבקשה. יש לוודא טרם הגשת הבקשה כי המסמכים מתורגמים כנדרש ללא טעויות ושגיאות. מסיבה זו מומלץ לפנות לבעל מקצוע אשר יערוך את טופס הגשת הבקשה באופן מושלם ללא שגיאות או טעויות.

 

זה הזמן להתחיל בתהליך אזרחות פורטוגלית

אם מוצא משפחתכם מגיע מאחת מהמדינות הקשורות לגירוש יהודי ספרד זה הזמן להתחיל בהליך הוצאת דרכון פורטוגלי ולהנות מאזרחות אירופאית שווה המדורגת בין המדינות המובילות בעולם. בעקבות החלטת ממשלת פורטוגל כיום כל יהודי אשר יקבל את אישור הקהילה היהודית בפורטוגל יוכל לפנות לרשויות בפורטוגל בבקשה לקבל את האזרחות הפורטוגלית.

מדובר בצעד יוצא דופן מצד ממשלת פורטוגל אשר הכירה בעוול ההיסטורי שנגרם ליהודי ספרד ופורטוגל לפני למעלה מ- 520 שנים. אם אינכם בטוחים כי גם אתם זכאים לקבל דרכון פורטוגלי ניתן באמצעות בדיקה קצרה ופשוטה לבדוק אם שם משפחתכם מופיע ברשימת השמות המזכה כפי שהתפרסמה ע"י ממשלת פורטוגל.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,