טיול מפל קצרין

רמת הגולן ידועה בנחליה הזורמים ובפניה המשתנות עם עונות השנה, החל מהעשבייה הירוקה, הלבלוב והפריחו של החורף והאביב, ועד למישורים והגבעות הצהובים של הקיץ. חלקם של הנחלים זורמים גם בקיץ ומעניקים חוויה צוננת ומרעננת בימים החמים, ואילו אחרים כמו נחל קצרין זורמים בחורף ולכן מומלץ לבקר בהם בעקבות הגשמים וכאשר מתחילות הפריחות.

 

מה מחכה לכם בנחל קצרין

 

אמנם מפל קצרין אינו גדול ודרמתי מאוד, אבל הוא בהחלט יכול להרשים אחרי הגשמים עם המים הנופלים מגובה של כשבעה מטרים. המפל אינו האטרקציה היחידה בנחל הזורם על פני כחמישה עשר קילומטרים וחוצה את העיר קצרין. הוא מתחיל מצפון מזרח לבירת הגולן וזורם בין בתי התושבים לאזור התעשייה ומשם ממשיך עד למפגש עם נחל הזוויתן, שם הוא כבר די עמוק ומחורץ בצורת קניון. לאורך הנחל עובר שביל הליכה שבעונה הגשומה לוקח אתכם בין רקפות, כרמליות ופרחים מרהיבים נוספים. יש לציין כי הנחל מטופל על ידי תלמידי בתי ספר בהנחיית החברה להגנת הטבע וגופים נוספים. עוד ראוי לציין שאם מגיעים בקיץ חשוב להצטייד בכובעים ולזכור שלאורך הנחל אין עצים הנותנים צל. מאידך, למגיעים בחורף חשוב לדעת שאפשר לחצות את הנחל רק בזרימות חלשות, ולא לנסות לעבור אותו כשהמים שוצפים.

 

איך מגיעים מפל קצרין

 

ההגעה אל מפל קצרין פשוטה מאוד. אפשר לכתוב בווייז "רחוב זוויתן" בקצרין, מה שמכניס אתכם מהכניסה הדרומית לעיר. ברחוב זוויתן יש המשיך עד שמגיעים לכיכר ובה פונים אל הנחל שמאלה. בקצה ממתינה לכם חנייה של עפר ובה אתם מתחילים ללכת. כאמור, יש במקום שביל שמוליך אתכם אל המפל, ולאחר מכן אם הזרימה מאפשרת זאת ניתן לחצות את הנחל ולהגיע אל המקום בו המפל נשפך. אם תמשיכו עוד קצת תוכלו לרדת בעוד מפל שקבועים בו מאחזים לידיים ולרגליים. כעת ניתן להמשיך עוד כחצי קילומטר וליהנות מהצמחייה והפריחות שליד המים, ולבסוף מגיעים אל טיילת החצבים שמעלה אתכם ברגל עד למקום בו חניתם עם הרכב.

 

לשלב אטרקציות נוספות

 

מפל קצרין הוא כמובן רק אטרקציה יפהפייה אחת מיני רבות נוספות ברמת הגולן, ובאזור קצרין בפרט. באתרים המציעים בילויים, רעיונות וטיולים באזור תוכלו לקרוא מה עוד אפשר לעשות לצד טיול מפל קצרין, כגן טיולי סגווי ורייזורים, פיינטבול, סדנאות, מופעי תרבות ושלל אפשרויות נוספות.

 

 

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: