לטייל באופן עצמאי או לטייל בקבוצה מודרכת

תחום הפנאי הולך ותופס תאוצה והשיכלולים הטכנולגיים מאפשרים לשפרו ולמקסמו באופן ניכר. זמינות המידע ונגישותו מאפשר לכל אחד ואחת להפוך למומחה בזעיר אנפין בכול תחומי ידיעת הארץ: היסטוריה, ארכיאולוגיה, בוטניקה ועוד.

המחשבה על יציאה לטיול באופן פרטי וללא הזדקקות למורה דרך הינה מחשבה ששכרה בהפסדה. האדם הינו טיפוס חברתי ועל פי רוב יעדיף לקיים פעילות תרבותיות כאלו ואחרות בחברותה. היציאה לטיול באופן עצמאי מותרת על החוייה שהמטייל יחוה באם יטייל במסגרת קבוצתית. יתרה מכך, טיולים לא מעטים אינם טיולים מעגליים כמו ההליכה בשביל ישראל לדוגמא. שביל ישראל שמסומן לאורכה של המדינה ואורכו למעלה מ-1,000 ק"מ הינו מסלול קווי, כך שנדרשות הקפצות מטיילים בתחילה ואו בסוף מסלול, פעולה המאריכה את משך הטיול בזמן ניכר. הרצון החזק למסגרת חברתית וקבוצתית מניע מטיילים רבים להתארגן לטיולים באופן מאורגן. יצירת הקבוצה, גיבושה והאירגון והמינהלות הנדרשות אינן עניין של מה בכך ונדרש ידע והשקעת זמן מרובה. למעט החברה הצעירים שאך זה סיימו את שרותם הצבאי וטרם נסעו לטיול הגדול בחו"ל, אשר הולכים את שביל ישראל באופן רצוף, מרבית המטיילים בוחרים ללכת את השביל באופן מאורגן, יתרה מכך באופן מודרך. ההליכה במסגרת קבוצתית עם מורה דרך שמוביל את הקבוצה, דואג לכל המינהלות והן רבות, ומדריך את המסלול בהתאם למקומות ומה שמזמן המסלול, מקנים למטייל הן שקט נפשי, מיקסום ההנאה שבהליכה, צבירת חוויות וחיזוק הקשרים החברתיים ולא פחות חשוב ערך מוסף במגוון רחב של תחומים.

אם בצד החברתי עסקינן מניסיוני אעיד על פיתוח הקשרים החברתיים בין חברי הקבוצה, משמע ההליכה המשותפת יוצרת חברויות חדשות הן במהלך ההליכה והן מעבר לה. חברי הקבוצות שאני מוביל אף מקיימים מפגשים קבוצתיים ולפחות אחת לעונה. במפגשים אלו לא רק הצד הקולינרי בא לידי ביטוי ובאופן משמעותי ביותר שכל חבר דואג להכין את הדבר בו הוא מתמחה, החברים בונים מצגות על הטיולים המשותפים, מעלים דברי הסבר ובכלל נהנים מלשבת בחברותה ולהעלות זיכרונות וחוויות מהטיולים שעברו.  כך שהתרומה ברורה למדי.

לאור כל היתרונות שמניתי המסקנה המתבקשת שחרף הידע הזמין והנגיש לכולנו הן באינטרנט והן באמצעות מכשירי הטלפון החכמי והיכולת לנווט בשטח באופן עצמאי באמצעות מכשירי ה-GPS והתכנות המקדמות, יתרונותיה של ההליכה בקבוצה מאורגנת ובאופן מודרך אינן מוטלות בספק.

הכותב: צביקה פרץ מורה דרך

ארץ הצבי טיולים

מוביל קבוצות בשביל ישראל

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,