חופשה משפחתית ביוון – כל מה שרציתם לדעת

חג הפסח מתקרב בצעדי ענק, ואיתו חזרת הישראלים ליעד האהוב – יוון. היא קרובה, זולה, ומשלבת בין מרכיביה כעיר היסטורית להיותה מטרופולין מתקדם וחדשני. הנה מה שחשוב לדעת לקראת החופשה ביוון.

אחרי שנתיים של קורונה, כשברקע חג הפסח הממשמש ובא, הישראלים נוהרים בהמוניהם לחופשות בחו"ל. למקרה שעדיין לא סגרתם חופשה, ריכזנו עבורכם מידע חשוב על

אחד היעדים המבוקשים – יוון. היא גם קרובה יחסית לישראל, גם מתאימה לחופשה קצרה וגם מציעה עניין למשפחה המורחבת. מזג האוויר, שבינתיים מתחיל להתאים את עצמו לעונת האביב, נחשב לנעים, וגם המחירים נחשבים לסבירים.

סיבה נוספת לטוס ליוון נעוצה גם בעובדה שהשלטונות מנסים לקרוץ לקהל הישראלי בשל המתחרים החדשים שנכנסו לתמונה, טורקיה ומצרים, אליה צפויות לראשונה לצאת טיסות ישירות ממש בקרוב. בשורה התחתונה, התחרות על כיסו של התייר הישראלי אמורה לעשות רק טוב.

לאיפה נוסעים? אתונה מספקת מענה לכל מה שהתייר הישראלי מבקש: גם טיסה קצרה (שעתיים בלבד), גם זולה, ובעיקר – מלאת עניין ומרתקת. הבירה היוונית משלבת בין מרכיביה כעיר היסטורית לבין היותה מטרופולין מודרני ומתקדם, המשמש כאבן שואבת לחובבי הבילוי. לצד אתרים היסטוריים ניאו קלאסיים, העיר מתאפיינת בבתי קפה ססגוניים, אמנות רחוב, שכונות שהשיטוט בהן הוא חובה, מסעדות משובחות, ברים ומועדונים.

כמה זה עולה? בשבוע שלפני ליל הסדר ניתן לאתר טיסות (ללא מזוודה) בכ- 280 דולר. בחול המועד טיסה תעלה כ- 420 דולר.

מה עושים? העיר אתונה מציעה לתיירים אטרקציות שאי אפשר למצוא באף מקום אחר: אקרופוליס, בה שרידים ארכאולוגיים מתקופת ימי הזוהר של יוון העתיקה, כולל הפרתנון; האצטדיון האולימפי העתיק; וגם שלל מוזיאונים. בנוסף, בשל העובדה שהעיר אירחה את האולימפיאדה ב- 2004, אפשר לבקר בכפר האולימפי, שטח עצום עם מספר מבנים ארכיטקטוניים מרהיבים ונדירים, אליו ניתן להגיע באמצעות קו המטרו הסמוך.

לחובבי הנופים מומלץ לטפס ברכבל לגבעת ליקאביטוס, שם תיהנו מתצפית עוצרת נשימה על העיר. אפשר גם פשוט לצאת לשיטוט בעיר, בין סמטאותיה הצרות של שכונת מונסטריאקי התוססת, מהעתיקות בעיר, העמוסה בברים ושווקים. את הסיבוב מומלץ לתבל בניחוח טבע באגם ווליאגמני, אגם תרמי קסום הסובב בטברנות משובחות.

מה מצב הקורונה ביוון?

מבצע החיסונים ביוון נוחל הצלחה ונכון לכתיבת שורות אלה חוסנו רוב תושבי המדינה. עד לא מכבר, עקומת התחלואה הייתה במצב יציב, אולם לאחרונה חלה עליה, בין השאר בשל התיירות הנכנסת והתפשטות וריאנט הדלתא. עקב המצב, נאלצה יוון לשנות את הנחיות הקורונה.

נכון להיום, ממשלת יוון טרם החמירה את המגבלות על התיירים, ומי שמוגדר מחוסן או מחלים יכול להיכנס לשטחה ללא בידוד או בדיקה בעזרת הצגת תעודת מתחסן או מחלים. כל השאר, כולל ילדים מעל גיל 5, צריכים להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 לפני טיסה או בדיקת אנטיגן שלילית שבוצעה עד 24 שעות לפני כניסתם למדינה. בנוסף, בתחילת מרץ ביטלה יוון את מילוי הטפסים בכניסה למדינה.

 

לפני שטסים ליוון, עושים ביטוח נסיעות לחול

בתקופה שבה מגבלות וסגרים ברחבי העולם מוכרזים ללא התראה מוקדמת, חשוב גם להיערך לאירועים בלתי צפויים לפני החופשה או במהלכה בעקבות הקורונה. לצד הכיסוי הרפואי המוענק בעת הצורך במהלך החופשה (כולל סיוע רפואי במקרה של הידבקות בקורונה), ביטוח נסיעות לחול בתקופת הקורונה מסייע לכיסוי ההוצאות השונות הנובעות מהידבקות בקורונה או כניסה לבידוד – שאינן קשורות לטיפול הרפואי. זאת באמצעות הרחבת קורונה ייעודית, שאפשר להוסיף לרובד הבסיסי.

כך למשל בעת ביטול הטיסה ליוון בעקבות הידבקות בקורונה, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב שבו תקבלו החזר חלקי בלבד מספקי הנסיעה השונים (כגון חברות התעופה ובתי המלון). במקרה כזה, תיאלצו לשלם מכיסכם כספים רבים עבור חופשה שלא מימשתם. רכישת ביטוח נסיעות לחול הכולל הרחבת קורונה תסייע לכיסוי ההוצאות שלא הוחזרו, ולצמצום הנזק הכספי.

ביטול טיסה עלול להיגרם לא רק ע"י הקורונה, אלא ע"י גורמים נוספים. כדי לתת גם להם מענה, אפשר לרכוש כיסוי ייעודי: הכוונה היא להרחבה לביטול או קיצור נסיעה. הרחבה זו נועדה בין היתר להעניק החזר עבור הוצאות שלא הוחזרו במקרה של ביטול טיסה בעקבות מגוון מצבים רפואיים – ממחלה שהובילה לאשפוז למשך 24 שעות ומעלה בשבוע שקדם לטיסה ועד מחלות שהתגלו בשבוע שקדם לטיסה. ביטוח טיסה מעניק מענה גם במצבים לא רפואיים שהובילו לביטול טיסה, דוגמת שריפה, סערה או שיטפון בביתכם 14 יום לפני מועד הנסיעה.

 

איך נערכים לתרחישי הקורונה במהלך החופשה?

הקורונה עלולה לתפוס אותנו לא רק לפני היציאה לחופשה, אלא גם במהלכה, ולגרום להגדלה בלתי מתוכננת של ההוצאות. כך למשל כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה עשויים להאריך את השהייה מעבר לתכנון המקורי, וכתוצאה מכך להגדיל את עלויות השהייה.

ביטוח נסיעות לחול הכולל הרחבת קורונה, נועד לספק מענה גם למקרים מסוג זה: כך למשל הרחבת מגן קורונה של הפניקס מעניקה החזר עבור הוצאות לינה של עד $200 ללילה למשך עד 15 ימים, עבור הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית. בנוסף, במקרה של הידבקות בקורונה והארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית, מוענק פיצוי יומי בגובה $50 ליום למשך עד 10 ימים – ללא צורך בהוכחת הוצאות.

הרחבת מגן קורונה של הפניקס כוללת גם כיסוי הוצאות בגובה של עד $300 עבור שינוי כרטיס הטיסה ליציאה בהולה (עד 48 שעות) חזרה לישראל. ואם הוחלט על סגר פתאומי שלא מאפשר לחזור ארצה במועד המקורי? במקרה כזה הרחבת מגן קורונה כוללת החזר הוצאות בגובה עד $200 ללילה למשך עד 10 לילות עבור הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית, ובנוסף גם החזר בגובה עד $3,000 לשינוי כרטיס הטיסה.

מאז ומתמיד יוון הייתה יעד פופולרי בקרב ישראלים רבים. טיסה ליוון עם ביטוח נסיעות לחול שכולל את ההרחבות המתאימות, תאפשר לכם לטוס בראש שקט – ובמידת הצורך להתמודד עם הפתעות בלתי צפויות.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,