חופשה בבטומי

אחד היעדים החמים והמבוקשים ביותר היא העיר בטומי שבגיאורגיה. הטיילת של חוף הים השחור, האוכל המקומי, הפארקים רחבי הידיים והאווירה הנעימה הופכים אותה למקום מושלם לחופשה קצרה.

שלל הטיסות לבטומי מאפשרות להגיע מתי שרוצים – אפילו לזמן קצר. הנה כמה מקומות שאסור לפספס, וטיפים שיעזרו לכם לתכנן את סוף השבוע המושלם.

שדרות בטומי – Batumi Boulevard

שדרות בטומי הן הלב הפועם של העיר. השדרה המרכזית משתרעת על פני שבעה קילומטרים לאורכו של הים השחור, והיא מלאה בעצים, צמחים, פסלים, ויצירות אמנות. לאורך השדרה יש גם תיאטרון גדול המארח הצגות ומופעי תרבות. גולת הכותרת היא הפסל המפורסם "אלי ונינו", המציג דמות גבר ודמות אישה עצומים בגודלם, אשר נעים ומתמזגים זה בזו בצורה מושלמת. כשאתם מגיעים לבטומי, מומלץ להצטייד בנעליים נוחות ולתכנן לפחות יום אחד של הסתובבות בשדרה.

מסעדת Batumarani

אם אתם מגיעים לגיאורגיה, אין מצב שלא תאכלו את האוכל המקומי המצויין – חאצ'אפורי, חינקלי, כופתאות בצק, מרק פטריות, תבשילים לוהטים, גלילות חצילים ממולאות בבשר ועוד הפתעות טעימות במיוחד. במסעדת באטומראני המסורתית תוכלו לטעום את כל אלה, וליהנות משירות מצויין ואווירה מקומית, עם כוס יין בצד. למרות האיכות הגבוהה של האוכל, המסעדה זולה למדי – אפילו במושגים של גיאורגיה. לא לפספס!

הפארק המרכזי של בטומי – Batumi Central Park

אם אתם מחפשים מקום מקסים ומרגיע בלב-ליבה של העיר, מומלץ להגיע לפארק המרכזי של בטומי. מלבד עצים, צמחים, מדשאות ושבילי הליכה פסטורליים, תוכלו למצוא בו גם אגם גדול, מזרקות, פסלים, יצירות אומנות ואזור משחקים לילדים. הפארק נבנה לפני מעל ל-130 שנה, ומהווה מוקד בילוי עבור תיירים ומקומיים כאחד. כדאי להגיע לפיקניק, או לשבת באחד מבתי הקפה הנעימים.

קניון בטומי – Batumi Mall

קניון בטומי הוא מרכז הקניות הגדול של העיר. בקניון יש ארבע קומות, בהן תוכלו למצוא מבחר גדול של חנויות: אלקטרוניקה, אופנה, תכשיטים, בנקים, מזכרות, סופרמרקט ועוד. אל תפספסו את חנויות היין, שמציעות מבחר מרשים של תוצרת מקומית. הקניון מציע גם מספר אטרקציות נעימות שאפשר לבקר בהן עם חברים או משפחה, כולל בית קולנוע, מגרש משחקים ואפילו גן חיות לילדים. בנוסף, בקניון יש וייפיי בחינם ואפשרויות הגעה נוחות בתחבורה ציבורית.

מוזיאון אדג'רה לאמנות – Adjara Art Museum

זהו מוזיאון קטן וייחודי המציג בעיקר ציורים ופסלים של אמנים גיאורגיים מודרניים, ובנוסף גם אומנות אירופאית – כולל מוצגים של ציירים ידועים כמו פאבלו פיקאסו. המוזיאון קיים כבר 25 שנה, וממוקם באחד מהביניינים ההיסטוריים בבטומי. שתי הקומות שלו מתהדרות בקשתות ועמודים ארכיטקטוניים, והתערוכות השונות מאפשרות להכיר צד חדש ומרתק בתרבות הגיאורגית.

בשורה התחתונה – למה כדאי לטוס לבטומי?

בטומי היא עיר רגועה ונעימה, עם שפע של דברים לראות ולעשות – מפארקים ומוזיאונים, ועד חיי לילה ערים ותוססים. אם אתם מחפשים חופשה במחירים משתלמים ובמרחק טיסה קצרצרה מישראל –  כדאי לשריין חבילות נופש לבטומי כבר מעכשיו.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,