משלוח בינלאומי – טיפים ששווה להכיר

אם אתם מאלו שעוסקים ביבוא ויצוא על בסיס קבוע, הכתבה הזו לא מכוונת עבורכם. אם אתם עושים מידי פעם משלוח בינלאומי של מוצרים או חפצים, אז הגעתם למקום הנכון. הנה כמה טיפים ששווה להכיר

אורנית חיה כבר כמה שנים על הקו שבין אירופה לישראל. היא עוסקת בנדל"ן בינלאומי ולא פעם צריכה להעביר משלוחים מנקודה אחת לאחרת. "אני בממוצע פעמיים בחודש לא נמצאת בארץ", היא אומרת. "מבחינתי זו שגרה מהנה מאוד, גם אם אני מגיעה לאותו מקום מספר רב של פעמים. אין לי שום בעיה עם זה. בגלל התדירות שלי במדינות אחרות, לרוב אני לא צריכה שירותי משלוחים. יחד עם זאת, יש פעמים שאני נמצאת בנקודה אחת וצריכה להעביר לנקודה אחרת על פני הגלובוס משלוח. במקרים דחופים כאלה אני פונה לחברות שמציעות שילוח בינלאומי".

הניסיון הרב של אורנית עם משלוחים בינלאומיים הביא אותה לגבש רשימת טיפים ודרישות שהופכים את החיים של מי שעוקבים אחריהם לקלים ופשוטים:

  • מחיר – בסוף הכל מתחיל ונגמר בשאלה – כמה זה עולה לי? מחיר מהווה שיקול מרכזי בבחירת חברת המשלוחים, אולם לא תמיד מה שהכי זול מספק את השירות לו אתם מצפים. כלומר, ישנם לא מעט מקרים בהם מחיר זול מחפה על חוסר ניסיון, שירות לא מקצועי, חוסר אמינות ועוד. במילים אחרות, המחיר הוא אמנם שיקול מרכזי, אבל לא היחיד.
  • זמינות – יש חברות שמציעות לעשות משלוח בינלאומי בתדירויות נמוכות. המשמעות היא שלא תמיד חברות אלו יהיו לכם לעזר. אני מעדיפה חברות גדולות שכושר השילוח שלהן הוא גדול והן זמינות מסביב לשעון.
  • שירות לקוחות – כלל ברזל! בחרו בחברה שמעמידה לרשותכם נציג אישי. אל תסתפקו בחברות המציעות לכם לפנות למוקדי שירות הלקוחות. זה מבזבז זמן, מורט עצבים ולרוב גם חסר תועלת. אני משתפת פעולה עם חברות שילוח שמעמידות לרשותי נציג שירות, שיכול לתת לי עדכונים אונליין, מוסמך לתת הצעות מחיר, לדבר עם גורמים נוספים בחברה ולתת לי את התשובות שאני מחפשת.
  • ניסיון – אם אני צריכה משלוח של מוצר ספציפי ואני יודעת שיש חברת שילוח שמתמחה בתחום, לרוב אבחר בחברה הזו. בשורה התחתונה אין תחליף לניסיון בשטח.
  • אחריות – אני תמיד בוחרת בחברות המעניקות אחריות על המשלוחים. אם קורה משהו, אני יודעת שהחברה תפצה אותי כמו שמפורט בחוזה.
  • מעקב אחרי המשלוח – חברות שילוח מתקדמות מאפשרות מעקב אחרי המשלוחים. בדרך הזו אני יכולה לדעת בכל רגע נתון מה מצב המשלוח, האם הוא מתקדם כמתוכנן או שיש עיכובים כלשהם, מתי הוא צפוי להגיע ועוד. כך אני יכולה להיערך בהתאם ללוחות הזמנים, לעדכן את הספקים או הלקוחות ולהמשיך לנהל את העסק שלי גם בשלט רחוק.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,