חופשה קסומה: חופשה באתונה, יוון

אתונה , בירת יוון והמטרופולין הגדול והמרכזי ביותר של המדינה, היא ללא ספק אחד מיעדי התיירות המומלצים ביותר עבור כל אילו מביניכם החולמים על חופשה ביוון. כאחת מהערים העתיקות ביותר בעולם, אתונה מאפשרת לכם ליהנות מהשילוב המושלם בין העולם הישן לזה החדש, וליהנות משפע של מוקדי תיירות המשלבים בתוכם, היסטוריה, תרבות, קולינריה, פנאי ולייף סטייל, והכול בחופשה אחת.

אתונה – מידע כללי

אתונה, בירת יוון, קרויה על שמה של האלה אתנה, ועל פי הערכת היסטוריונים, העיר נוסדה ככל הנראה סביבת שנת 2,000 לפני הספירה. לאורך ההיסטוריה האנושית, לאתונה העתיקה הייתה השפעה תרבותית ופוליטית נרחבת מסביב לעולם, והיא נחשבת לעיר בה החלה התרבות המערבית והדמוקרטיה. כיום, העיר משתרעת על פני שטח כולל של 39 קמ"ר והיא מאכלסת למעלה מ-650 אלף תושבים, כאשר במטרופולין של אתונה מתגוררים קרוב ל-4 מיליון איש. אתונה ממוקמת במישור המרכזי של אטיקה, שהיא למעשה חבל ארץ וחצי אי בדרום מזרח יוון, עובדה המאפשרת לכם ליהנות גם מרצועת חוף וגם מאזורים הרריים יותר בפנים העיר.

אתונה – השילוב המושלם בין העולם הישן לזה החדש

כאחת מהערים העתיקות ביותר בעולם וכעיר הבירה של יוון והמטרופולין הגדול והחשוב ביותר במדינה, אתונה, מאפשרת לכל תייר/ת המבקר/ת בה, ליהנות מהשילוב המושלם בין העולם הישן לזה החדש, שילוב המאפשר לכם מצד אחד לבקר באתרים היסטוריים ולהתרשם משרידים ארכיאולוגיים, ומצד שני, ליהנות מעיר תוססת עם תשתיות מודרניות ושפע של מוקדי בילוי, פנאי ולייף סטייל. כפועל יוצא מכך, האטרקציות התיירותיות המרכזיות של אתונה משלבות בתוכן אתרים היסטוריים לצד מתחמי קניות מודרניים, שכונות מגורים עתיקות המשלבות בתוכן טברנות אותנטיות המהוות מוקדי משיכה לתיירים מכל העולם. כל אלו ועוד, הופכים את אתונה לאחד מהיעדים התיירותיים הפופולאריים ביותר בעולם, וליעד תיירותי המשלב בתוכו מספר אייקונים תיירותיים דוגמת האקרופוליס ו-הפרתנון.

מזג האוויר באתונה לאורך ימות השנה 

האקלים באתונה הוא אקלים ים תיכוני המתאפיין במשקעים במהלך חודשי החורף ומזג אוויר חם ולח במהלך חודשי הקיץ. כפועל יוצא מכך, פרק הזמן האידיאלי ביותר לחופשה באתונה הוא בעונת האביב, בין החודשים אפריל לסוף יולי, ובעונת הסתיו, בין החודשים ספטמבר לאוקטובר. יחד עם זאת, העובדה שמדובר בעיר עם נתונים טופוגרפיים משתנים, קיים הבדל  במזג האוויר השורר בחלקי העיר,  כאשר ברובעים הצפוניים יותר של העיר, הממוקמים בגובה ממוצע של 300 מטרים מעל פני הים, קיים מזג אוויר קריר יותר בחודשי הקיץ ואילו באזורים הדרומיים יותר של העיר, מזג האוויר הינו חם ולח יותר. בנקודה זו חשוב לציין שהטופוגרפיה המשתנה של העיר, מאפשרת לכם לתכנן חופשה באתונה לאורך כל ימות השנה, כאשר בחודשי החורף, קרוב לוודאי שתוכלו ליהנות מימים מושלגים באזורים הצפוניים של העיר.

חיי לילה תוססים לצד מוזיאונים ואתרים היסטוריים

אחד מהדברים ההופכים כל חופשה באתונה לחופשה בלתי נשכחת, טמון בעובדה שמדובר בעיר תיירותית רבגונית, שמצד אחד מאפשרת לכם ליהנות ממוקדי תיירות שוקקי חיים, ומצד שני, מאפשרת לכם ליהנות ממוקדי תיירות קלאסיים. במהלך היום, תוכלו לבקר באחד ממוקדי התיירות ההיסטוריים של אתונה דוגמת מצודת האקרופוליס, האגורה עתיקה של אתונה ו-גבעת ליקאביטוס, לטייל בגנים הלאומיים לקראת בין ערביים ולסיים את היום באחד ממוקדי התיירות התוססים ושוקקי החיים של העיר. כמו כן, תוכלו לבקר באחד מ-50 המוזיאונים הפועלים בעיר, לעשות שופינג במתחמי הקניות והקניונים המובילים של העיר ולסיים את הערב שלכם באחת מהטברנות האותנטיות הפועלות כמעט בכל אזור תיירותי ברחבי העיר. 

אטרקציות תיירותיות שאסור לכם לפספס באתונה

אם גם אתם מתכננים חופשה ביוון בזמן הקרוב, כאשר היעד המרכזי שלכם הוא אתונה וסביבתה, כדאי לכם להכיר מקרוב את האטרקציות התיירותיות הבאות:

  • מוזיאון האקרופוליס – מוזיאון חדש יחסית הממוקם בשטחה של מצודת האקרופוליס שהיא כבר אייקון תיירותי שלא תרצו לפספס. במוזיאון, תוכלו למצוא אוסף מרשים ומכובד של ממצאים ארכיאולוגיים מכל תקופות ההיסטוריה האנושית בכלל וההיסטוריה של יוון העתיקה בפרט.
  • המרכז האולימפי של אתונה – בשנת 2004 אירחה אתונה את המשחקים האולימפיים במה שנחשב עד היום לאחת מהאולימפיאדות הגדולות ביותר בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים. המרכז האולימפי שהוקם לצורך כך, משלב בתוכו מספר מבנים מרהיבים ונדירים ביופיים, כאשר הביקור במרכז האולימפי הפך ליעד תיירותי מומלץ.
  • אגם ווליאגמני – אגם טבעי ומרהיב ביופיו הממוקם באחד מהפרברים היוקרתיים יותר של אתונה. האגם נחשב לאחד מאתרי הטבע המיוחדים ביותר של העיר וגם לאחד מהפחות תיירותיים, ולכן, מומלץ לבקר בו במידה ואתם מחפשים אחר מקום מפלט מכל הקצב הסואן של העיר במהלך עונת התיירות בחודשי הקיץ.
  • זאפיו גרדנס – פארק גדול הממוקם במרכז אתונה, ונחשב בצדק לריאה הירוקה של העיר. בשטח הפארק, תוכלו ליהנות ממתקני שעשועים לילדים, שבילי הליכה המוקפים פרחים וצמחיה, בריכות דגים, בתי קפה ופינות ישיבה מוצלות מכל עבר.
  • מוזיאון רכבי אספנות – ברחבי אתונה ממתינים לכם קרוב ל-50 מוזיאונים בגדלים שונים ובנושאים שונים, כאשר אחד מהמוזיאונים המיוחדים ביותר הוא מוזיאון רכבי האספנות הנחשב לאחד מהמוזיאונים היוקרתיים ביותר באירופה בנושא זה. בשטח המוזיאון, תוכלו למצוא היצע מרשים וגדול של רכבי אספנות.
  • אצטדין פנאתנאיק – אצטדיון היסטורי ששימוש כזירה אתלטית אשר נבנה לראשונה במאה ה-4 לפני הספירה. אצטדיון זה אירוח את המשחקים הפנאתנאיים ההיסטוריים ולקראת סוף המאה ה-19 הוא עבר שיפוץ כולל ויסודי לצורך אירוח המשחקים האולימפיים המודרניים הראשונים בשנת 1896.

מתכננים חופשה ביוון ומחפשים אחר אטרקציות נוספות באתונה ובאזורים נוספים ברחבי המדינה? באתר https://greece.vivato.co.il/ תוכלו למצוא עולם תוכן עשיר ומרתק המשלב בתוכו את כל מה שצריך לדעת כאשר מתכננים טיול או חופשה ליוון.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,