איך להתכונן לקראת יציאה לטרקים גדולים

כשיוצאים לטרק בהרים חשוב להתכונן נכון, על מנת להפוך את הטיול לקל ומהנה יותר. הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע מוכנים יותר לטרק ההוא בהימלאיה.

קודם כל – דעו לאן אתם הולכים

קודם כל הבינו לקראת מה אתם הולכים, כיצד נראה המסלול ומה הן נקודות הקושי בו. כל זאת על מנת לדעת לקראת מה להתכונן, היות שהכנה למרתון היא שונה בתכלית מהכנה לריצת ספרינט, והכנה למסלול טיפוס קשוח במעלה הר גבוה היא שונה בתכלית לעומת הכנה לקראת מסלול פחות גבוה. לכן קחו את הזמן וחפשו מידע, רשת האינטרנט מאפשרת גישה לכמות עצומה של מידע, אשר לרוב זמין בלחיצת כפתור, נצלו את הידע והניסיון של מטיילים שהלכו בשבילים הללו לפניכם, וקחו כמה שיותר טיפים בנוגע למסלול, לתוואי הדרך ולנקודות ציון חשובות.

ציוד ותקשורת

את שני הטיפים האחרונים ניתן יחד, כי הם קשורים האחד לשני. שימו לב שברוב המקומות שבהם תטיילו לא תהיה תקשורת סלולרי, לכן טלפון לוויני הוא לרוב האופציה הטובה ביותר. מעבר לכך, היעזרו בטיפים מרחבי הרשת על מנת להרכיב רשימת ציוד לטרקים שלו תזדקקו בטיול, והכינו את הציוד הדרוש מראש.

הכנה פיזית – סרגל מאמצים

לאחר שהבנו את המסלול ואת הצרכים והקשיים שלו שימו לב להכין את הגוף לאט, תוך כדי צעידה במסלולים דומים בגובה פחות גבוה, שהם קצרים יותר ועם דרגות קושי עולות במתינות. קחו בחשבון שגם אם אתם רגילים להתאמן חמש או שש פעמים בשבוע בחדר כושר, ברמות עצימות גבוהות, טיול באוויר הפתוח תמיד יהיה קשה יותר שכן לאיתני הטבע יש משקל משמעותי. אם אתם רגילים לשגרת אימונים – שלבו בהם אימוני מאמץ ספציפיים עבור מסלול כמו שאתם מתכננים לטייל בו, התייעצו עם המדריכים, חלקם ככל הנראה טיילו במסלול, או במסלולים דומים, ויכולים לתת עצות על אילו שרירים להתמקד באימונים ועל אילו אימונים כדאי לשים דגש.

חיסונים

חשוב מאד! לאחר שביררנו את המסלול, את נקודות הציון החשובות בו, את תוואי הדרך ואת שלל הטיפים שמטיילים אחרים הותירו אחריהם ברחבי הרשת – כדאי לדעת גם יותר על המדינה והאיזור אליו אנחנו עתידים ליסוע. קחו את הזמן ובררו אילו חיסונים מומלצים עבור האיזור הספציפי, ועבור המדינה בכלל, ואפילו קחו צעד אחד קדימה והתחסנו עבור מחלות הקיימות באיזורים סמוכים. אחרי הכל, לא תרצו לעצור את הטיול בגלל שחטפתם וירוס שלא הייתם מוכנים אליו.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: