חתונה אזרחית בקפריסין -מה עושים שלא ניתן לצאת מהארץ?

ענף האירועים בישראל ספג מכה קשה עם הקורונה. ישראלים רבים מצאו את עצמם מתכננים מסיבות ענק ונשארים בלי אולם לחגוג בו. יש כאלו שהתעקשו להינשא ועשו זאת בגרסה מצומצמת של עשרות בודדות של מוזמנים, אחרים פנו לאפיקים מקוונים או עברו לחצר הבית או למרפסות. זוגות רבים ביטלו או דחו את מועד החתונה, ובתקופה של חוסר ודאות, כאשר אין תאריך יעד משוער בו השוק יחזור לפעילות, מדובר בתקופה לא קלה עבור בני הזוג ומשפחותיהם. לצד הזוגות אשר תכננו להינשא בארץ והקורונה הגבילה את יכולות החגיגה שלהם, ישנם אלפי זוגות נוספים שתכננו חתונה אזרחית בחו"ל. עבורם, הקורונה היא מכה קשה בהרבה כיוון שהיא אינה מותירה עבורם ברירות. כאשר האפשרות להינשא בנישואים אזרחיים בארץ אינה קיימת ולצידן הטיסות לחו"ל הופכות להיות בעייתיות – אילו עוד אפשרויות נותרו עבורם?

קפריסין אהובתי

היעד המבוקש ביותר לחתונות בחו"ל עבור ישראלים היה חתונה בקפריסין מסיבות מובנות. מדובר באי שאחת מההתמחויות הכלכליות שלו היא תיירות החתונות. לצד נופים מרהיבים, אוכל משובח, מלונות ובתי אירוח בכל רמות המחירים והאיכויות, המדינה עצמה הופכת את החיים לקלים לאלו שבאים להתחתן במחוזה. כאשר מדינות רבות דורשות מזרים הבאים להינשא בתחומן מסמך המאשר כי למדינה ממנה הגיעו אין התנגדות לנישואיהם, מסמך אותו מדינת ישראל מסרבת לספק בכלל ובפרט לזוגות אשר היא עצמה מסרבת לחתן, הרי שעל מנת להינשא בקפריסין כל הדרוש הוא מסמך סטנדרטי אותו ניתן להנפיק בחינם דרך האינטרנט שנקרא "תמצית רישום". הבירוקרטיה מול הרשויות הקפריסאיות היא נוחה ופשוטה ובכל עירייה יש אנשים שכל תפקידם הוא לתאם עבור זרים טקסי נישואים אזרחיים. קפריסין אינה דורשת שהות במדינה לפני חתימה על רישיון הנישואין וכל עירייה יודעת לתת שרות החתמה בחותמת אפוסטיל בלעדיה רישיון הנישואין האזרחי לא יוכר על ידי פקידי משרד הפנים בישראל. אפילו בתקופה זו של הקורונה, העיריות בקפריסין נותנות שירותי חיתון לזוגות, ובכללם זוגות זרים המגיעים למדינה לצורך נישואין, ללא שינוי.

אם התמחות האי אינה מספיקה, הרי שגם מדובר בטיסה קצרה ביותר מישראל, טיסה האורכת פחות משעה. מחירי הטיסה זולים ונוחים, והאפשרות להינשא במהירות בנישואים אזרחיים במדינה זרה ולחזור עוד באותו היום לישראל ללא איבוד מיותר של זמן עבודה – קורצים לישראלים רבים. בתחום הזה קפריסין מגדילה לעשות בייחוד בתקופה זו בה נוסעים רבים נמנעים מלטוס ומחירי הטיסות למדינה הם בשפל שלא היה מעולם.

זו לא אני, זה את

ישראל מחזיקה רשימת מדינות "ירוקות" – מדינות בהן הקורונה משתוללת פחות ומהן מותר להגיע ללא צורך בביצוע בדיקה או הסתגרות בבידוד למשך שבועיים מיום החזרה ארצה. קפריסין נכללת באותה רשימה ירוקה. כל הנדרש מהשבים מקפריסין הוא למלא הצהרת בריאות 24 שעות לפני הטיסה הצהרה נוספת 24 שעות לפני החזרה ולהציג את ההצהרה הרלוונטית לפני הכניסה לטרמינל והעלייה למטוס.

בזוגיות כמו בזוגיות, צד אחד אינו כל הסיפור – וגם לקפריסין יש חוקים ורשימות משלה בנושא הקורונה. כמו בישראל, גם שם יש למלא הצהרת בריאות, פירוט המקומות בהם תשהו והמקומות בהם ביקרתם 24 שעות לפני הטיסה. למרות שרצוי גם לשמור אלקטרונית וגם להדפיס את אישור הנסיעה לקפריסין לאחר מילויו – חובה למלא את הטפסים באופן מקוון במלואם לפני הטיסה. אי מילוי מקוון יגרור קנס של 300 אירו וסכנת גירוש חזרה ארצה.

נוסף על הטופס, גם קפריסין חילקה את יתר מדינות העולם לפני מידת הסיכון שהן מהוות בנושא הקורונה. כרגע, ישאל נמצאת בקטגוריה C: רק נוסעים מסוימים ממדינות אלו מורשים להכנס לתחומי קפריסין ורק למטרות מסוימות, הנוסעים מחויבים לבצע בדיקת קורונה ולהראות שתוצאותיה שליליות בטווח של 72 שעות לפני הטיסה, הנוסעים חייבים בבידוד של 14 יום לאחר הגעתם ובדיקה מולקולרית נוספת בעלות עצמית של 60 אירו עד 48 שעות לפני תום הבידוד.

אמנם בעלי דרכונים אירופאים ממדינות בקטגוריית A יכולים, לכאורה להכנס לקפריסין ללא צורך בבידוד או אפילו בבדיקות, אולם למעשה מדובר בהפרה של חוקי המדינה שם כיוון שהמדינה ממנה הגיעו אינה מדינה בקטגוריה A אלא דווקא בקטגוריה C, לפחות כרגע.

הכינותי מראש לחתונה בקפריסין

גם בימים כתיקונם, ארגון חתונה בקפריסין אינו עניין של מהיום למחר. צריך להירשם בעירייה ולקבוע מועד לקיום טקס הנישואין האזרחי, להפיק את המסמכים הדרושים בארץ ולהכינם לקפריסין: תרגום נוטריוני לאנגלית והחתמה בחותמת אפוסטיל, לרכוש כרטיסי טיסה ולשריין מקומות לינה. לא לשכוח גם קניית טבעות. עכשיו, כשהמצב הוא כל כך לא ברור ועלול גם להשתנות במהירות, אותם זוגות שמבקשים להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל טוב יעשו אם ינקטו בכל אותן פעולות הדורשות התארגנות ארוכה.

יש צורך לשריין תאריך חתונה בעירייה שבה מעוניינים להינשא. גם אם המועד ידחה – ניתן לדחות את המועד בהתאם לצורך אך הפעולות המקדימות שממשלת קפריסין דורשת (למשל פרסום קיום הנישואין מספר שבועות לפני המועד) כבר יוכל להתבצע להיות מוכן בשלוף במועד שיגיע.

במקביל, יש לדאוג להכנת כל המסמכים הנדרשים, והכנתם לקפריסין.  לרב מדובר במסמך שנקרא תמצית רישום אוכלוסין שניתן לקבל ממשרד הפנים, אפילו באופן מקוון ובחינם. במידה ואחד מבני הזוג החליף שם במהלך חייו, ניתן לבקש תמצית רישום מורחבת הכוללת פרטי החלפת השם. מסמכים נוספים כוללים תעודות נישואין, גירושין או פטירה – במידה ואחד מבני הזוג היה בקשר קודם שהסתיים. את כל המסמכים יש לתרגם בתרגום נוטריוני לאנגלית ולהחתים בחותמת אפוסטיל. יש לרכוש מראש טבעות נישואין.

בימים כתיקונים, מומלץ לרכוש כרטיסי טיסה זמן רב מראש ולהבטיח מקומות לינה במלונות, אולם הפגיעה בענפי הטיסות והתיירות הפכה חלק זה בהכנה לפשוט (וזול) יותר. כאשר הגדרת ישראל בקפריסין תחזור להיות של קטגוריה A ( או לפחות B) כדי לפעול במהירות – ולשם כך יש להכין את הדברים מראש.

 

המאמר נכתב בשיתוף אתר free-wedding.info  האתר המוביל בישראל לחתונות אזרחיות

ניתן לפנות אלינו בשאלות גם במייל free2wedding@gmail.com

או בטלפון 0515544300

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,