נוסע לחו"ל? איפה הכי משתלם לקנות מטבע חוץ לפני הנסיעה?

בישראל קיימים גופים שונים שנותנים שירותי המרת מטבע זר לחו"ל, במרבית מהמקומות שער החליפין שונה ממקום למקום ובירור מקיף יבטיח לכם חסכון משמעותי של לא מעט כסף!
זכרו… קחו אסמכתא על כל רכישת מטבע חוץ ומספרי שטרות מקוריים עם במקרה ותצטרכו להציג זאת בחו"ל.

איפה אפשר לקנות מטבע זר?

בשנים האחרונות אפשרה ממשלת ישראל לכל גוף עסקי העומד בתנאי סף לפתוח חברה העוסקת בהמרת מטבעות זרים,התחרות בשוק המרת כסף זר מתפתחת מאוד והתחרות על העמלות גדלה וסוכנויות רבות מנסות למצוא דרכים שונות להגדלת הרווחיות בהמרת הכסף.
כיום אפשר לבצע המרת כספים במגוון רחב של מקומות כמו:

  • בנקים
  • סניפי דואר
  • משרדי החלפת כספים
  • ודלפקי המרת מטבע זר בשדה התעופה.

בכל המקומות בעולם קיימים המטבעות החזקים יותר שנסחרים בבורסות הגדולות בעולם מדי יום כמו דולר, אירו ולירה שטרלינג.

ומה עם מטבעות אחרים?

במקרה זה (ולא רק בו), מומלץ להזמין את הסכום אותו תרצו לקחת לחו"ל במטבע המבוקש לשדה התעופה. הסכום שהזמנתם יחכה לכם בעת הגעתכם לשדה, בלי חשש שלא תצליחו להשיג מטבעות נדירים יותר, כמו קורנה צ'כית או ריאל דרום ברזילאי בסניפי החלפת הכספים בארץ, ובלי לבזבז זמן יקר לפני יציאתכם לחו"ל. הזמנת המט"ח לנתב"ג מתבצעת אונליין מהבית, בעזרת המנוע של חברת הסטארט אפ הישראלית FlyMoney (קישור תוכלו למצוא כאן בהמשך), בלי לעמוד בתור בבנק, בדואר או בדוכני המרת מט"ח. הסכום שהזמנתם ימתין לכם בדלפקי בנק הפועלים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 (פתוחים 24 שעות ביממה) ותוכלו לאסוף אותו בנחת לפני הטיסה.  פלטפורמת קניית המט"ח של FlyMoney מפוקחת ומאובטחת. לחברה מרכז תמיכה טלפוני, הפעיל 24 שעות ביממה. עלות הזמנת המט"ח היא סופית וכוללת את כל העמלות, כך שלא צפויות הפתעות לא נעימות. במידה ואתם נזקקים לסכום גדול, שמכביד על התקציב שלכם, תוכלו אפילו לחלק את התשלום עבור המט"ח לתשלומים בכרטיס האשראי שלכם . החיוב מתבצע במועד העסקה (באשראי) לפי השער המוצג בזמן ביצוע ההזמנה.



 

אתם תחליטו איפה הכי משתלם לקנות מטבע זר!

כל סוף יום כאשר נסגר יום המסחר בבורסה, מתעדכנים השערים היציגים של כל המטבעות הנסחרים בעולם, המקומות בהם אפשר לרכוש מטבע חוץ מתעדכנים בקביעות על פי בנק ישראל ובהתאם נקבעים שערי הקנייה והמכירה של המטבעות בבנק או בסניפי בנק הדואר.
כיום מרבית מהנוסעים לחו"ל מסתמכים על בנק ישראל לשערי מטבע,
אבל,

חשוב לזכור כי בעת רכישת מטבע חוץ, חשוב להיות מעודכנים לפי שער חליפין בזמן אמת בקישור מחשבון מטבע חוץ שלנו שנמצא באתר.
אז אצל מי הכי משתלם לרכוש מטבע חוץ? זה אתם תחליטו!

למה שתפסידו כל כך הרבה כסף על המרת מטבע זר?

כאשר אתם קונים מטבע חוץ לנסיעה לחו"ל, מומלץ לבדוק מי נותן לכם את שער ההמרה הכי משתלם,
ולמה אתם בטח שואלים?!,
קחו לדוגמא בנק שלוקח לכם 4.03 ₪ על כל דולר שרכשתם,
עכשיו קחו סניף להחלפת כספים שנמצא אצלכם ברחוב הראשי ליד הבית, שלוקח שער חליפין של 3.99 ₪ על דולר,
עכשיו… בוא נבדוק איפה יותר משתלם לקנות סכום של אלף דולר. בחישוב פשוט למדי… בבנק תשלמו 4,030 ₪, ובחנות המרת הכספים בפינת הרחוב תשלמו 3,990 ₪, אז… לבטח תסכימו ש 40 ₪ על כל 1000$, זה לא מעט כסף וככל שמדובר בסכומי כסף גדולים יותר, כך החיסכון גדול יותר.
אז למה שתפסידו כל כך הרבה כסף על המרת מטבע חוץ?

כך תחסכו משמעותית בהמרת מטבע חוץ

עשו בירור מקיף מי נותן לכם את שער החליפין הנמוך ביותר, כך ללא ספק תחסכו סכומי כסף גדולים,
בצעו את המרת הכסף במקום אחד בלבד שהחלטתם עליו קודם לכן, ולאחר שכבר ביצעתם את הבירור אצל מי יותר זול לקנות מטבע חוץ, בצעו את רכישת הכסף בפעם אחת בלבד!, פיצול הקנייה תגרור עמלות מיותרות ותמיד אפשר להתמקח עם חלפן הכספים על שער קנייה.
ככל שתמירו סכום כסף גדול יותר, כך שער ההמרה על הרכישה יהיה טוב יותר.
יש גופים שנותנים הטבות ומתנות על המרת סכומי כסף גבוהים, בדקו זאת! רכשו את המטבע חוץ על פי היעד אליו אתם נוסעים, כך תחסכו משמעותית עמלות על המרה כפולה והפרשי שערים.
במשיכת כסף מכספומטים בחו"ל, מומלץ למשוך סכומים שגדולים מ 250$ לפחות, בגלל עמלות מינימום שמחויבות באופן אוטומטי בחשבון הבנק שלכם בארץ.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

2 תגובות