טיסה לקרפטוס כדי לצלול, להכיר פולקלור מקומי, ליהנות מפסטיבלים ומטיולים בטבע…

קרפטוס הוא אי יווני הררי וסלעי עם כמה חופים יפהפיים וכפרים קטנים שמפוזרים בין ההרים ובהם אפשר לחוש את יוון הישנה. האזור ההררי באי מספק מסלולי הליכה מקסימים בטבע, וקו החוף, שהוא ברובו סלעי מציע אתרי צלילה מרהיבים וכמה רצועות חוף חוליות, בעיקר בקרפטוס, עיר הבירה של האי, ובחופים במערב האי שאליהם ניתן להגיע ברכב פרטי בלבד.

אז אם הזמנתם טיסה לקרפטוס ואתם מתכננים חופשה כיפית ביוון של פעם, הנה כמה אטרקציות שמחכות לכם ברחבי האי:

1. לצלול בקרפטוס

הים של קרפטוס הוא יעד פופולרי מאוד לצוללנים בגלל המים הקסומים, מבחר נפלא של נקודות צלילה יפות, חיי ים צבעוניים, ספינה טרופה, מערות ונופים ימיים ייחודיים אחרים. תוכלו לנצל את ההזדמנות לצלול ולגלות מראות מופלאים אלה. האי יפתיע אתכם במימיו הצלולים והחמימים ויזמין אתכם לראות מקרוב מינים שונים של בעלי חיים ימיים. הנה 3 אתרי צלילה מומלצים:

Kastella – באזור דרום מזרח האי.

-עומק – 15 מ'.

-זמן צלילה מקסימלי – 40 דקות.

-ראות – 25 מ'.

כאן גם חלק מההר נופל לים ויוצר נופים מעניינים.

Navagio – ספינה טרופה – באזור דרום קרפטוס

-עומק – 13.5 מ'.

-זמן צלילה מקסימלי – 40 דקות.

-ראות – 2015 מ'.

בדרום קרפטוס, לפני כ-55 שנים, ספינת משא איטלקית שהעבירה בננות ופירות יבשים, טבעה באזור Siakoftis, שקרוב ל-Kastellos.

Fokias – באזור דרום מזרח האי

-עומק – 5 מ'.

-זמן צלילה מקסימלי – 20 דקות.

-ראות – 30-20 מ'.

זהו חוף סלעי, מוגן היטב משינויים אקלימיים.

2. להכיר את הפולקור המקומי

המוזיאון של Arkasa מלא בחפצים עתיקים בעלי משמעות היסטורית. הוא נבנה ב-1979, בעקבות החלטה שקיבל ועד הכנסיות. מה שבולט ונתן לבניין את אופיו וזהותו האמתית הוא רצפה מרהיבה עשויה מחלוקי ים.

הממצאים כוללים צנצנות ישנות לאיסוף יין וחיטה, מחרשות מסורתיות, כלים חקלאיים, מאובנים עתיקים של דגים שונים ואפילו שלד מוזר שלא נראה מעולם לפני כן, והתגלה לפני שנים רבות.

המוזיאון מציג ממצאים היסטוריים פנטסטיים במצב מעולה ממש לנגד עיניכם, כולל כתבי Arkasia שמשויכים למלך Arkasia.

המוזיאון פתוח בכול יום בין השעות 12:30-09:00 ו-20:00-17:00.

3. פסטיבלים

האי קרפטוס הוא מוזיאון חי לפלולקור, עם מסורת עשירה של פסטיבלים נפלאים. השירים הישנים, האלתורים, הנגינה בכלים מסורתיים כמו נבל, חמת חלילים ולאוטה – נפוצים בחגיגות חתונה, בהטבלות בכנסיה ובחגיגות אחרות.

ב-Shorve Monday, תוכלו לראות את ה-Immoral Acts Court, מחזה סאטירי של משפט שנערך על ידי גברים במסכות שמהתלים זה בזה, או להשתתף בפסטיבל היין מאורגן מדי שנה במחוז של Volada ובמהלכו אנשים רבים נאספים כדי לטעום את היין המקומי, תוצרת בית שנקרא בפיהם "היין של אדם".

חודשים שבהם מתקיימים פסטיבלים מקומיים:

-במרץ – פסטיבל Evangelistria ב-Pigadia.

-באפריל – פסטיבל Agios Georgios ב-Lefkos.

-ביולי – פסטיבל Agia Marina ב-Menetes; ופסטיבל Agios Panteleimon ב-Othos.

-באוגוסט – פסטיבל Jesus Christ ב-Othos; פסטיבל ה-15 באוגוסט ב-Menetes, Piles, Aperi ו-Olympos; פסטיבל Agios loannis ב-Laki וב-Olympos.

-בספטמבר – פסטיבל Larniotissa ב-Pigadia; פסטיבל Panagia Vrisiani ב-Mesochori ב-Plagia Panagia ב-Volada; פסטיבל העלאת הצלב הקדוש ב-Piles; פסטיבל Agia Sofia ב-Akrasa.

ובאשר לטיולים בטבע – תוכלו למצוא מסלולי הליכה בין ההרים שמובילים לכפרים ציוריים מבודדים ולנופים מרהיבים שמשקיפים אל הים הכחול.

לקריאה נוספת אודות: חופשה בקרפטוס – היעד המפתיע הבא, לחצו כאן

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,