לטייל על אופנוע בהודו

למכורי השטח וכלי הרכב הדו גלגלי, נסיעה וטיול על אופנוע בהודו יכולה להיות חוויה והרפתקה אחת גדולה. איפה קונים או שוכרים אופנוע בהודו? מה באמת חשוב לדעת לפני שאורזים את הדברים, נוחתים ורצים לחנות הראשונה שתראו בניו דלהי? איך תחליטו האם כדאי לשכור אופנועים בהודו דווקא בחנות שנכנסתם אליה? טרוול אינפו כל הדרך אתכם על האופנוע בהודו.

בהמשך נפרט מתי כדאי לבחור באופנוע בהודו ומתי כדאי להעדיף אמצעי תחבורה אחרים, אבל במידה והחלטתם כבר שזו הדרך שבה תרצו לטייל בהודו, כמו בכל תחום במהלך תכנון החופשה, גם כשמדובר בהשכרת אופנוע בהודו, מומלץ להתחיל בהשוואת מחירים. מנוע החיפוש של בייקסבוקינג, אותו תוכלו למצוא ממש כאן, יאפשר לכם לרכז  את כל התהליך, משלב השוואת המחירים ועד ביצוע ההזמנה (ובמידת הצורך גם ליווי של שירות לקוחות) בפלטפורמה אחת, ידידותית ואמינה.

השכרת אופנוע בהודו דרך בייקבוקינג – איך זה עובד?

מדובר בתהליך פשוט וידידותי. בתיבת החיפוש המופיעה למעלה ממלאים פרטים בסיסיים: עיר האיסוף (בתיבה המופיעה כאן מילאנו את האופציה "ניו דלהי", אבל תוכלו להחליף אותה בכל עיר אחרת בהודו בה תרצו לאסוף את האופנוע השכור) ותאריכי האיסוף וההחזרה, כולל שעות. במידה ותרצו להחזיר את האופנוע במיקום שונה, סמנו את האופציה: retutrn to another location, ואז בחרו את העיר בה תרצו לבצע את ההחזרה.

לחיצה על "search" תוביל אתכם למגוון הצעות להשכרת אופנוע, אופניים, קטנוע וגם טרקטורונים, בהתאם לזמינות. את התוצאות תוכלו לסנן לפי סוג הרכב בו אתם מעוניינים. אם יש סוג רכב ברשימה שאתם מעוניינים להסיר ממנה, משום שאינו רלוונטי לכם, לחצו עליו, והרשימה תתעדכן בהתאם: Bicycle -אופניים, Motorcycle – אופנוע, Scooter -קטנוע וQuad Bike – טרקטורון.

בשלב החיפוש יוצגו לכם, באופן ברור ובולט, פרטים חשובים על ההצעה, החל מפרטים טכניים הקשורים לרכב, סוג הרישיון הנדרש, הגיל המינימלי בו ניתן לבצע את ההשכרה וכו'.

כאשר תמצאו הצעה שתיראה לכם רלוונטית, לחצו על "More Info", ותעברו לשלב ההזמנה. בשלב ההזמנה יוצגו לכם פרטים נוספים, ותוכלו לבדוק מה כמה תצטרכו לשלם במועד ההזמנה (בדרך כלל אחוז קטן מהסכום הכולל על מנת לשריין את כלי הרכב המבוקש). תוכלו גם להוסיף תוספות להזמנה – חלקן בחינם (אם מצוין במפורש: For Free) וחלקן בתוספת תשלום (המחיר יוצג בצורה בולטת לצד התוספת), לבדוק את תנאי השינויים והביטולים, המיקום של סוכנות השכרת הרכב ועוד.

לאחר שתמצאו את העסקה המתאימה לכם, תוכלו לבצע את ההזמנה אונליין, בתוך מספר דקות, בתהליך שכולל הזנת פרטים ופרטי תשלום.

יתרונות וחסרונות של השכרת אופנוע בהודו

נסיעה על אופנוע היא מיומנות נרכשת, וחשוב להיות מספיק מנוסים בשביל לעלות על אופנוע בהודו (ובכלל במדינה שאינכם מכירים), ולהחליט שאת הטיול בהודו, שיכול גם לארוך גם חצי שנה, אתם עושים על אופנוע.
אם אתם עדיין נהגים חדשים, או אם אתם חוששים שלא תסתדרו עם הדרכים ומסלולי הנסיעה, תחשבו פעמיים לפני שאתם בוחרים באופציה של השכרת אופנוע ויוצאים למסע שלכם!

3 יתרונות עיקריים:

• אתם לא כפופים ללוחות הזמנים של אוטובוסים ותחבורה ציבורית.
• תהיו גמישים לבחור בעצמכם את מסלול הטיול בהודו.
• תוכלו לעצור למנוחה והתרעננות מתי שאתם רוצים, ואיפה שאתם רוצים.

3 חסרונות משמעותיים:

• נהיגה על אופנוע חושפת אתכם לנסיעה בגשם, בשמש קופחת ובכל תנאי מזג האוויר בעולם.
• תצטרכו להקפיד על אחזקה וטיפולים שוטפים לאופנוע במהלך תקופת ההשכרה.
• במהלך הנסיעה על אופנוע בהודו, לא תוכלו לנצל את זמני הנסיעה הארוכים למנוחה ולהשלמת שעות שינה.

ביטוח נסיעות לנהגי אופנוע בחו"ל

שימו לב…!
כאשר אתם רוכשים ביטוח נסיעות, זכרו שפוליסת הביטוח תקפה אך ורק אם הנסיעה על אופנוע בהודו מתבצעת עם רישיון נהיגה מתאים, בהתאם לחוקים ולנהלים של משרד התחבורה בהודו. במקרה של פציעה או פגיעה במהלך נסיעה על אופנוע בהודו ללא רישיון נהיגה, ביטוח הנסיעות שלכם לא תקף, ותאלצו לשאת בהוצאות והעלויות של הטיפולים הרפואיים בעצמכם.
לחץ כאן וקרא עוד על ביטוח נסיעות!

איזה אופנוע מתאים לטיול שלך?

הבחירה בסוג האופנוע שכדאי לכם לשכור בהודו תלויה בתוכניות הטיול שלכם. בחלק מהמקרים מדובר בהשכרת אופנוע בהודו, שישמש ככלי הרכב העיקרי עמו תנועו לכל אורך הטיול בהודו, במקרים אחרים מדובר בהשכרת אופנוע לחוויה של יום, יומיים או אפילו שבוע-שבועיים.
האופנוע המבוקש בהודו בקרב תרמילאים שמשתמשים באופנוע לתקופות ארוכות, הוא אופנוע האנפילד 350, שמתאים במיוחד לאופנוענים מנוסים ולתנאי השטח בהודו. יתרונו הוא גם בנוחות שבה ניתן להעמיס עליו ציוד רב שנדרש למטיילים, ובעובדה, שבנוסף לנהג, ניתן לצרף נוסע נוסף.
במידה ואתם מחפשים אופנוע לחוויית רכיבה קצרה של כמה ימים, ואינכם מתכננים להמשיך אתו לאורך כל הטיול, לרוב ימליצו לכם על אופנועים של 50-150 סמ"ק, שנוחים יותר לנהיגה עבור רוכבים פחות מנוסים.

מה עוד צריך לדעת לפני שמחליטים לטייל עם אופנוע בהודו?

שעות רכיבה

השעות המומלצות לרכיבה על אופנוע בהודו הן שעות היום המוארות. הנסיעה בדרכים ובכבישים בהודו עלולה להיות לא נוחה במיוחד, ולעתים גם מסוכנת, ולכן עדיף לא להסתמך על תאורת הכבישים בהודו, ולהיצמד לשעות היום, במיוחד אם אינכם רוכבים בעלי ניסיון ו-וותק. נסיעה במהלך שעות היום תאפשר לכם גם ליהנות יותר מהנופים המרהיבים במהלך הטיול בהודו.
בשל המרחקים הארוכים ותשתיות הכבישים בהודו, שעלולות להיות רעועות באזורים מסוימים, קחו בחשבון שזמני הנסיעה ארוכים, ודאגו לצאת לדרך מוקדם בבוקר, עם אור ראשון. כך תוכלו לעצור להפסקות מנוחה והתרעננות במהלך היום, ולא תמצאו את עצמכם נכנסים לנסיעה לתוך הלילה בדרכים משובשות ולא מוכרות.

תיקונים ואחזקה

קחו בחשבון, שרכיבה על אופנוע בהודו דורשת מכם אחריות לתחזוקה שוטפת של האופנוע במהלך הטיול. אם אתם בעלי ניסיון וידע באופנועים, תוכלו לבצע את רוב פעולות התחזוקה ותיקוני תקלות פשוטות בעצמכם. במידה ותזדקקו לעזרה, מוסכים שמטפלים באופנועים בהודו נמצאים בכל פינה בערים ובצדי הדרכים, ומומלץ להשתמש בשירותיהם על מנת להבטיח רכיבה בטוחה.

ציוד לאופנוע בטיול

דאגו לא לצאת לרכיבה על אופנוע בהודו בלי לקחת אתכם ציוד נדרש לתיקוני תקלות: מברגים, חלפים לאופנוע וכד'. כמו כן יש להצטייד בחבל קשירה גמיש, שישמש אתכם לקשירת כל הציוד שלכם על הסבל האחורי, שמותאם במיוחד לאופנועי הנפילד ולתיק המוצ'לר שמלווה אתכם במהלך הטיול בהודו.

תשלום על נסיעה בכבישים

כמו בהרבה כבישים מודרניים ברחבי העולם, גם בהודו יש כבישי אגרה, שהנסיעה בהם כרוכה בתשלום בהתאם לתקנות הרשויות המקומיות בהודו. תשלום האגרה מתבצע במחסומים בכביש.

סעו בזהירות ושתהיה נסיעה טובה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

2 תגובות

  1. אם אני רוצה לסוע על הנפילד 350 סמ"ק בצורה חוקית כך שהביטוח יכסה אותי, איזה רשיון אני צריך? רשיון ישראלי עד 125 סמ"ק מספיק? כי אני מכיר מדינות בהן רשיון כזה כן היה מספיק.
    תודה

  2. אחלה אחלה אחלה כתבה.
    בטיול בדרום אמריקה החלטתי לקנות אופנוע ולטייל איתו קצת. חייב לומר שהיה לא פשוט. לא היה לי את כל הידע המתאים (לא לי ולא לחבר שטייל איתי). אכלנו על זה קצת קש, אבל הייתה הרפתקאה אמיתית.