ענף הסעות טיולים בישראל

אם אתם אוהבים לטייל בארץ הקודש כדאי שתכירו את ענף הסעות טיולים. נכון שענף התיירות בארץ מגלגל מיליארדי שקלים בשנה? אז חלק מהכנסות התיירות הללו הולכות לחברות הסעות טיולים. במיוחד בתקופות החמות של התיירות בארץ, בחודשי יולי-אוגוסט. מאות חברות הסעות טיולים משרתות הן את התיירים שבאים מחו"ל והן את המטיילים הישראלים בארץ. חלק מהן מציעות לא רק שירותי הסעות טיולים, אלה שירותי הסעות עובדים, בתי ספר, הסעות נכים וכן הסעות לנתב"ג. התחרות בין חברות הסעות רבה, אך מצד שני הביקוש לשירותי הסעות טיולים לא קטן בכלל.

הן תיירות החוץ והן תיירות הפנים עושה שימוש נרחב בשירותי הסעות במדינת ישראל. זה לא סוד כי בשבתות וחגים אתרי התיירות בישראל מפוצצים, בעיקר מצד מטיילים ישראלים. הנסיעה הארוכה, הפקקים בדרך ומחסור בחנייה שגם ככה עלולה להיות בתשלום, גורמים לכך שמשתלם יותר להשתמש בשירותי הסעות טיולים. לא בעיה לארגן קבוצה ולהשכיר מיניבוס או אוטובוס טיולים, בהתאם לגודל הקבוצה. הסעות טיולים פועלים 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע.

המענה הראשוני מתחיל בנתב"ג

מרגע הנחיתה של המטוס בנתב"ג. חברות הסעות כבר נכנסות לתמונה. הן מעבירות את התיירים הישר אל בתי המלון. השירות נקרא הסעות לנתב"ג. סוכנויות התיירות בארץ ובחו"ל נמצאות בקשרים הדוקים עם חברות הסעות הפועלות בישראל. סוכנויות התיירות אחריות לארגן מראש את כל הנסיעות עבור התיירים. אוטובוס אחד מפזר תיירים בבתי המלון באילת, אוטובוס טיולים אחר מפזר את התיירים בבתי המלון בים המלח וכן הלאה. מדי יום נוחתים וממריאים בנמל התעופה בן גוריון אלפי תיירים. לכן, במתחם נמל התעופה ניתן לראות פעילות רבה של אוטובוסים, מיניבוסים ומוניות. בדרך כלל מדריך מטעם סוכנות הנסיעות פוגש את התיירים עם נחיתתם לנתב"ג ומוביל אותם אל רכב הטיולים שלהם.

שירות הסעות בסטנדרטים גבוהים

ענף הסעות טיולים דורש עבודה בסטנדרטים גבוהים. דבר המתבטא הן באיכות השירות והן באיכות הרכבים. ניתן לראות זאת בשטח. אוטובוס תיירות תמיד נראה מפואר יותר מאוטובוס שנועד למטרה אחרת. הדבר פשוט הכרחי מצד החברות על מנת להצליח בשוק התחרותי הזה. הנסיעות הארוכות והירידות החדות שיש לפעמים בדרך, בירידה אל ים המלח לדוגמא, דורשות רכבים עם רמת בטיחות גבוהה. על פי חוק, כל רכב הסעות ובפרט הסעות טיולים, חייב לעבור בדיקה מקיפה וחודשית של קצין בטיחות מוסמך ע"י משרד התחבורה.

על מנת להעלות את איכות השירות, חברות הסעות טיולים דואגות לרכבים עם מושבים נוחים, ניקיון ומזגן תקין. לא מן הנמנע שיהיו חברות חובבניות שאינן דואגות לדברים הללו, אך על איך להיזהר מהן עוד נדבר בהמשך. בנוסף לכל, מאפיינים ייחודיים לרכב תיירות הם תא מטען גדול שיכול להכיל ציוד ותיקים רבים וכן מערכת כריזה תקינה אשר מיועדת למדריך הטיולים. מסך פעיל עם די.וי.די קיים ברכבי תיירות רבים. אם באמת צריכים את זה, יש לוודא כי האוטובוס מכיל את זה.

אי אפשר להתפשר על בטיחות

כל רכב הסעות חייב להחזיק בערכת עזרה ראשונה, מטף כיבוי אש, אלונקה, ערכת מילוט ופטיש חרום. הציוד אמור להיות במצב טוב – על מנת לתת מענה לכל צרה, אם תבוא חס וחלילה. בכל טיול מאורגן סוכנויות התיירות דואגות לצרף אדם עם נשק אשר אחראי על ביטחון הקבוצה וכן חובש שיכול לתת מענה ראשוני לכל תייר ומטייל שנפגע או לא חש בטוב. כאשר מארגנים הסעות טיולים באופן עצמאי, לא לשכוח לדאוג לכל הדברים הללו. זה בהחלט יכול להציל חיים.

לעשות את הבחירה הנכונה

בשוק כה רחב עם מאות חברות הסעות טיולים, קיימות חברות הסעות טובות יותר וטובות פחות. יהיו גם חברות שכדאי לשמור מהן מרחק. הטיפ הראשון הוא לבחור בשירות המתמחה במתן הסעות טיולים. הכוונה היא לא עסק חובבני אשר מחזיק ברכב בודד ומשתמש בו הן לשירותי הסעות טיולים והן לשירותים אחרים, כגון הסעות תלמידים, הסעות עובדים ועוד. חברה עם מערך ייעודי של הסעות טיולים תדע לספק שירות מקצועי יותר ונהגים מנוסים יותר שכבר יודעים את הדרך ומכירים היטב את אזורי התיירות השונים.

כל חברת הסעות חייבת להחזיק ברישיון בתוקף למתן שירותי הסעות מהמפקח על התעבורה במשרד התחבורה. כדאי גם לראות את אישור הבדיקה החודשי של קצין בטיחות רכב מוסמך ולוודא כי כל רכב שמספק לכם שירות הסעות כולל את הכלים וערכות החירום השונות. חברת הסעות מקצועית תמיד תשמח לספק לכם שלל המלצות ולהציג לקוחות מוכרים. ברשת האינטרנט גם כן ניתן למצוא ביקורות אודות שירותי הסעות שונים. מספיק לעשות חיפוש פשוט בגוגל על שם החברה בשביל לראות האם יש תוצאות שליליות לגביה והאם היא קיימת בכלל.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

4 תגובות

  1. אני ממליץ על חברת הסעות "CITY TOURS" הנמצאת במרכז הארץ המסיעה תלמידים עובדים ותיירים במיניבוסים חדישים.