קניית רכב יד שניה

קניית רכב יד שניה היא קניה חשובה שיש להשקיע בה מחשבה וזמן. אף אחד לא רוצה לקנות "חתול בשק", ורכב שנראה ממבט ראשון במצב טוב עשוי להתגלות כצרה צרורה.

כאשר אנו מעוניינים  לרכוש מכונית יד שנייה, התקציב העמוד לרשותנו הוא בדך כלל המגבלה המרכזית בתהליך החיפוש.
בדרך כלל אנו נבדוק במחירוני הרכב השונים, נכנס ללוחות רכב באינטרנט, נפתח עיתונים ונתייעץ עם חברים. אבל נשאלת השאלה המרכזית: כיצד ניתן להעריך מחיר של רכב יד שניה?

הפרמטרים שעל פיהם המחיר מושפע או נקבע

המרכיב הדומיננטי המרכזי הוא שנת ייצור הרכב.

המרכיב הדומיננטי המשני הוא מספר הבעלים קודמים – ככל שהרכב עבר יותר בעלים כך ערכו יורד.

מרכיבים נוספים בהעמדת מחיר רכב יד שנייה הם:

  • מי היו הבעלים הקודמים של הרכב? רכב שהיה שייך לחברת ליסינג, חברת השכרה, חברה מסחרית, צה"ל, משרד ממשלתי, מד"א או משטרת ישראל או רכבים ששימשו כרכבים ללימוד נהיגה וכמוניות או רכבים אשר היו בבעלות קיבוץ יהיו שווים פחות ממחיר המחירון. הורדה זו נעה בין 5% ל-25%.
  • כמה קילומטרים הרכב עבר? הממוצע לרכב לשנה הוא בין 18,000 ל 20,000 קילומטרים.
    רכב שנסע יותר מהקילומטר המקובל יהיה שווה פחות מערך המחירון ורכב שנסע פחות מהמקובל יהיה שווה יותר.
  • האם הרכב עבר תאונה? ככל שחומרת התאונה גדולה יותר כך הדבר משפיע יותר על מחירו של הרכב.
    מובן שלא כל מכה שתוקנה מפחיתה את המחיראלא בעיקר תאונות בעלות נזק משמעותי.
  • רמת האבזור של הרכב –  תוספות ואביזרים שונים אשר הותקנו ברכב משפיעים גם הם על מחירו.
    מחירו הסופי של הרכב יקבע בעיקר על פי הביקוש וההיצע, אם הרכב מבוקש סביר להניח שמחירו יהיה גבוה. כמו כן, סביר להניח שבעליו לא יוריד במחירו בשבילינו כי תמיד יהיה מי שיקנה את הרכב במחיר מלא.
    לגבי מכוניות מבוקשות פחות, מחיריהן בדרך כלל זול לרכישה ומה גם שיהיה שווה להתמקח עם מוכר הרכב. האם הרכב שמור ומטופל בזמן ובמוסך מורשה ומהו מועד הטסט הקרוב של הרכב הם מרכיבים נוספים המטים את מחיר הרכב לכאן או לכאן.

בארץ קיימים מספר מחירוני רכב נחשבים שמטרתם לספק מידע אובייקטיבי עד כמה שניתן אודות עלויות של רכבים שונים.

ההבדלים ביניהם יכולים להסתכם בסטיית תקן קלה של כל רכב במחירונים השונים, אבל יש לזכור שהמחיר המתפרסם במסגרת המחירון אינו מחייב, לא את הקונה וודאי שלא את מוכר הרכב.

אם הרכב שמור בצורה יוצאת דופן, בעליו יכול לדרוש עליו אפילו יותר ממה שמופיע במחיר המחירון, וכמובן שלחילופין, במידה והרכב במצב גרוע מחירו ירד.

ישנם רכבים שאינם מצוינים ומוערכים בכסף במחירוני הרכב והם רכבי האספנות ורכבי היוקרה, כי בלתי אפשרי לאמוד את עלות הרכב בצורה אובייקטיבית.

בכל מקרה, תמיד לפני קניית רכב משומש אל לכם להסתמך על דברי המוכר אלא קחו את הרכב למכון בדיקה מורשה, רק כך תוכלו להעריך האם המחיר הנדרש הינו ראוי וכדאי עבורכם.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: