בית הדבש של קיבוץ יד מרדכי

סופי השבוע הן הזדמנות המצויינת לקחת את הילדים ולהנות מפעילות משפחתית. בקיבוץ יד מרדכי יש אטרקציות ופעילויות רבות שמתאימות לכול המשפחה ומשלבת לימוד עם כייף.

קיבוץ יד מרדכי ידוע בשל התוצרת של המכוורת המפורסמת ובגלל הקרבות ההיסטוריים שהתרחשו במלחמות העצמאות.

בקיבוץ אטרקציות רבות אשר אחת מהידועה בהן היא בית הדבש והדבורה.

בית הדבש הוא מרכז המבקרים של המכוורת יד מרדכי, המונה אלפי כוורות. במקום סיורים מודרכים בכול יום שבת או חג וניתן גם לסייר במקום לבד.

תוכלו לראות דבוראי שיפתח מול עיניכם כוורות מעבר לקיר זכוכית של מרכז המבקרים.

הדבוראים יספרו לכם על החיים בכוורת- הפועלות החרוצות שאוספות צוף מהפרחים והופכות אותו לדבש טעים ובריא, מלכת הדבורים שמטילה בעונת האביב והקיץ עד כ 2,000 ביצים בכול יום ועוד.

בכוורת בבית הדבש אפשר להסתכל מקרוב על הדבורים ללא חשש מעקיצות הדבורים בזכות כוורת שהדפנות שלה עשויות מזכוכית.

בסיור מוצגים סרטי וידיאו צבעוניים ומושקעים, שמתארים את החיים העסוקים של הדבורים בכוורת ואת תהליך ייצור הדבש. לאחר שהילדים ילמדו על חייהם של הדבורים יראו להם הדבוראים כיצד לוקחים את הדבש מהכוורת ואת התהליך שהוא עובר עד לצנצנת בארון הבית.

הסיור משלב גם עבודת יצירה מהנה מהדונג דבורים אמיתי. הילדים מוזמנים לפעילות יצרתית של הכנת נרות משעוות דבורים שיוצרה במקום.הפעלות השונות בבית הדבש מתאימות לגילאי שלוש ומעלה.

בסוף הסיור כולם מוזמנים לטעימות של דבש תוצרת יד מרדכי בליווי הסברים על הטעמים השונים של הדבש, איך הם נוצרים והמוצרים השונים של המכוורת. תוכלו לשמוע הסברים על מוצרי הבריאות של הכוורת: מזון מלכות, פרופוליס, אבקת פרחים ודונג. בסוף הסיור ניתן לקנות משלל המוצרים של מותג יד מרדכי בחנות המוזיאון הממוקמת ליד.

בקיבוץ יד מרדכי אטרקציות רבות שניתן לשלב עם הסיור בבית הדבש כמו סיור בקיבוץ על עגלה מחוברת לטרקטור, טיפוס על טנק והסתערות בשוחות שהשתמרו ממלחמת העצמאות, סיור ברפת ועוד. הפעילויות האלו ועוד רבות פתוחות בשישי שבת ובחגי ישראל לכול המשפחה. בימי השבוע ובחגים כדאי להתקשר מראש על מנת להבטיח מקום בסיורים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,