הו ברצלונה, ברצלונה

ברצלונה נחשבת לאחת הערים היפות באירופה, בזכות כל האתרים היפים שיש בה ובזכות האווירה המיוחדת שיש רק, אבל רק בה. לא בכדי היא הפכה להיות אחד מאתרי הנופש המתוירים ביותר, ולא בכדי גם בישראל יש היצע רב של חבילות נופש לברצלונה – העיר והאגדה. אז מה יש בה, בעיר הזאת, שהופך אותה לכל כך מיוחדת, איפה כדאי לבקר ומתי כדאי להגיע אליה? את כל התשובות לשאלות אלה ואחרות – תוכלו למצוא כאן.

למה כדאי לטייל בברצלונה?

כי בעיר הספרדית המיוחדת הזאת יש שפע אתרים שכדאי לראות, ביניהם:

  • הרובע הגותי – הרוב הגותי הוקם במאות ה-14 וה-15, והוא מציע חוויה של קסם שמחזירה את כל מי שמגיע אליו אחורה בזמן. אין פה משהו מסוים שאתם צריכים לראות. פשוט הגיעו אל הרובע ותנו לרגליים להוביל אתכם בין הסמטאות הצרות. בדרך תפגשו שלל מבנים עתיקים, חנויות קטנות, בתי קפה ומסעדות שפשוט כיף לראות ולהיות. ברובע נמצא גם מוזיאון ההיסטוריה של ברצלונה, כך שאם אתם רוצים ללמוד עוד על העיר המופלאה הזאת – זאת בהחלט הזדמנות.
  • הרמבלה – אם שמעתם ממישהו על ברצלונה או שקראתם קצת על העיר כדי להתכונן לנסיעה, בוודאי שמעתם על הרמבלה – אותו מדרחוב מפורסם המשתרע על פני חמישה רחובות ויש בו את כל החנויות שבהן הייתם רוצים לקנות. אבל לא רק חנויות יש ב-"לה רמבלה", כפי שהיא נקראת בפי המקומיים. יש בה גם הרבה מאוד מופעי רחוב, הרבה מסעדות טובות ובתי קפה חביבים ובעיקר – הרבה אנשים מכל העולם, שבאים ליהנות במדרחוב שנדמה שהוא המדרחוב המושלם. חשוב: בלה רמבלה מסתובבים הרבה מאוד אנשים. שמרו היטב על היקרים לכם וגם על רכושכם.
  • מוזיאון פיקסו – נכון. פיקסו נולד במלגה ולא בברצלונה, אבל בשנים החשובות בחייו התגורר גם בברצלונה עצמה. במוזיאון שנבנה בעיר ניתן להתרשם מיצירותיו הפחות מוכרות, ודרכן לקבל פרספקטיבות נוספות על האיש ופועלו. המוזיאון נמצא בתוך בניין גותי עתיק המעוצב בצורה מיוחדת במינה, דבר אשר מעצים את חוויית הביקור אפילו יותר.
  • הסגרדה פמיליה – עוד אתר מפורסם שמזוהה עם ברצלונה הוא ה"סגרדה פמיליה" – "המשפחה הקדושה" היא האתר של העיר בה"א הידיעה. מדובר בכנסייה מרשימה ביופיה, אשר תוכננה ועוצבה על ידי האדריכל המפורסם אנטוניו גאודי. למעשה, מדובר בכנסייה שבנייתה טרם הושלמה למרות שהעבודות החלו בשנת 1882, שכן במבנה הסופי צריכים להיות 12 צריחים – על פי חזונות של האמן המפורסם. למה דווקא 12, אתם שואלים? בגלל 12 השליחים של ישו המוזכרים בברית החדשה. אמנם, הדעות לגבי יופיו של המבנה נחלקות לשניים, אולם מה שבטוח הוא שכל מי שמגיע לברצלונה חייב לבקר בו.
  • לה פדררה – קאסה מילה – עוד מבנה שתוכנן ועוצב על ידי אנטוניו גאודי, האיש והאגדה. במבנה מוצגות כעת תערוכות המאפשרות לכם להכיר את האמן עצמו, ואם אתם כבר שם – אל תפספסו את העלייה לגג. הנוף שתוכלו לראות משם מרהיב ממש.
  • הקתדרלה – כנסייה שהיא אתר תיירות מרשים ביותר, וזאת בזכות התכנון המיוחד של המבנה. התכנון כולו מתבסס על הקווים הגותיים המוכרים, אולם הגודל הבלתי נתפס והעיצוב המרשים – ממש מחייבים ביקור.
  • האקווריום והאיימקס – אם אתם מגיעים עם ילדים, אלה שתי אטרקציות שאסור לכם לפספס. האקווריום הוא מוזיאון ימי שבו אפשר לראות כרישים, דגים שונים, אלמוגים ובעצם – את החיים שמתחת למים, ובאיימקס, הלא הוא הקולנוע התלת ממדי, תוכלו לראות סרט קולנוע כמו שצריך לראות סרט קולנוע.
  • הר היהודים / הגבעה והמבצר – למקום כמה שמות, אבל כותרת אחת: אתר חובה. מדובר בגבעה המתנשאת לגובה של כ-200 מטר מעל קו הרקיע, והיא מהווה ריאה ירוקה יפהפייה המאפשרת לכם להתרחק קצת משאון העיר, לנשום אוויר נקי ופשוט – להירגע. בראש הגבעה נמצא מבצר עתיק שנבנה באמצע המאה ה-17, והיה למוקד של מאבקים רבים, ומסביבו ישנם גנים מרהיבים שפשוט נחמד לטייל בהם. אתם יכולים לטפס אל הגבעה ברגל, אבל אם תמצאו שהשבילים תלולים מדיי עבורכם – תוכלו לבחור לטפס ברכבל ולהרוויח צפייה בנופים מרהיבים.
  • כיכר אספניה והמזרקה הקסומה – אחת הכיכרות המרכזיות באזור הר היהודים, בהן כדאי לטייל גם סתם כך, וגם כדי לראות את המזרקה הקסומה. מדובר במזרקה מרשימה ביותר, אשר מדי ערב מופעלים בה פעלולי מים, מוזיקה, אש וצבע. כדאי מאוד להגיע ולראות את המזרקה, רק חשוב להיות מודעים לשעות הפעילות כדי לא להתאכזב (השעות משתנות בהתאם לעונות השנה).
  • פואבלה אספניול – כפר שבו מוצגים מאפייני הבנייה הספרדית לדורותיהם, על פי סוגים ואזורים, כמו גם בעלי המלאכה הפופולאריים באזור כולו. יש כאן גם חנויות, מסעדות ובתי קפה, בהם אפשר לשבת, לאכול ולשתות וגם ליהנות ממופעי פלמנקו אותנטיים שמוסיפים לטיול הרבה מאוד.
  • מוזיאון מירו – אחד מהמוזיאונים החשובים בברצלונה, אשר הוקם, אמנם, על ידי האמן עצמו כמוזיאון לאמנות מודרנית בכלל, אולם היום מוצגות בו בעיקר יצירות של מירו עצמו ולצדן תערוכות של אמנים אחרים.
  • אצטדיון קאמפ נואו – האצטדיון המפורסם של ברצלונה, בו מתקיימים מדי תקופה משחקים חשובים ביותר. לקראת תקופת המשחקים מציעות חברות הנסיעות השונות דילים לברצלונה או חבילות נופש לברצלונה, אשר כוללים גם צפייה באחד או יותר מהמשחקים. אם אתם חובבי ספורט מושבעים, אתם חייבים לצפות במשחק באצטדיון הגדול והמיוחד הזה.
  • · פארק גואל – פארק עצום ממדים שעוצב על ידי לא אחר מאשר… כמובן, האדריכל המדהים אנטוניו גאודי. בתחילת הדרך (ראשית המאה ה-20) תוכנן האזור להיות שוכנת מגורים יוקרתית, אולם לא היה לכך ביקוש וגאודי מסר את הבעלות על הפארק לידי העירייה. אם תבקרו בפארק המדהים הזה, תוכלו להתרשם מיצירותיו המופלאות של גאודי, לרבות לטאת המוזאיקה שהפכה לאחד מסמליה המובהקים של ברצלונה וכמובן – שלל מבנים מוזרים שרק גאודי יכול לעצב. אין ספק שפארק גאודי הוא אתר חובה לכל מי שמגיע לברצלונה, ולא רק בפעם הראשונה.

יש בברצלונה עוד מגוון רחב של אתרים ומקומות, ולמעשה פשוט כדאי לצאת מהמלון ולהתחיל להסתובב, עם או בלי יעד מוגדר. האווירה המיוחדת של העיר, מזג האוויר הנוח ששורר בה במשך רוב ימות השנה והאנשים הססגוניים שנמצאים בה תמיד, הופכים אותה לעיר שאת הביקור בה אסור, אבל ממש אסור, להחמיץ.

איך כדאי להגיע לברצלונה?

הדרך היחידה להגיע מישראל לברצלונה היא כמובן טיסה לברצלונה, אולם השאלה היא איך למצוא טיסה משתלמת שתאפשר לכם באמת ליהנות מהחופשה. היום, בזכות העובדה שהעיר הפכה למאוד פופולרית גם בקרב ישראלים, אפשר למצוא דילים לברצלונה שכוללים את כל מה שצריך – במחירים נוחים.

דילים לברצלונה – במסגרת דיל לברצלונה אפשר ליהנות מטיסות, העברות אל המלון וממנו וכמובן – שהות של מספר לילות במלון מסוים. בין חבילות הנופש לברצלונה אפשר למצוא כאלה זולות יותר הכוללות שהייה במלונות פחות יוקרתיים, וגם יקרות יותר הכוללות שהייה במלונות יוקרתיים ומפוארים יותר. אם אתם חושבים להזמין דילים לברצלונה, חשוב לברר טוב באיזה מלון מדובר והכין הוא ממוקם, על מנת שלא תתאכזבו כשתגיעו למקום.

מתי כדאי לטוס?

כמו שכבר אמרנו, מזג האוויר בברצלונה נוח יחסית, והדבר מאפשר לכם להגיע אליה כמעט בכל מועד שתחפצו. למרות זאת, יש מועדים מסוימים בהם כדאי יותר להגיע, והם הסתיו והאביב. אחרי הכול, ברצלונה שוכנת על חוף הים התיכון ולכן מזג האוויר בה הוא מזג אוויר ים תיכוני, ממש כמו כאן. משמעות הדבר היא, שבקיץ יכול להיות בה מאוד חם, ובחורף יכולים בכל זאת לרדת כמויות יפות של משקעים, ולכן אפריל-מאי וספטמבר-אוקטובר הם החודשים האופטימליים לטיול כמה שיותר נעים.

אז מה צריך לקחת לטיול בברצלונה?

אם אתם מתכננים טיסה לברצלונה במסגרת דילים לברצלונה או בכל קונסטלציה אחרת, קחו אתכם בגדים לפי העונה בה אתם מקיימים את הטיול:

  • בקיץ – קחו אתכם בגדים קצרים, גם כמה זוגות מכנסיים והרבה חולצות, כדי שאם תזיעו במשך היום תוכלו להחליף גם באמצע היום.
  • בחורף – החורף בברצלונה קר, ברוב המקרים יותר מאשר בחורף הישראלי. לכן, אם אתם מתכננים לטייל בחודשים נובמבר עד מרץ – קחו אתכם בגדים חמים והתלבשו בכמה שכבות, כדי שאם פתאום תצא השמש – תוכלו להוריד.
  • באביב ובסתיו – קחו אתכם בגדים קצרים, אבל גם לא מעט ארוכים דקים. ממש כמו בישראל – האביב והסתיו מלאים בימים הפכפכים, וכדאי להיות מוכנים לכל מצב.

תחבורה בברצלונה

אם אתם לוקחים דילים לברצלונה אתם לא צריכים לשכור רכב. בעיר פועלת מערכת תחבורה ציבורית משומנת, הכוללת רכבת תחתית, רכבת עילית (חשמלית) ואוטובוסים. כמו ברוב ערי אירופה הדרך היעילה והמומלצת ביותר להתניידות היא נסיעה ברכבת התחתית, אשר עוצרת בהרבה מאוד תחנות ברחבי העיר, כולל, כמובן, התחנות שסמוכות לאטרקציות שכל תייר צריך להכיר. גם הרכבת העילית מצוינת, והאוטובוסים מאוד זולים ונוחים, כך שאתם בהחלט יכולים לגוון את דרכי הנסיעה ולהחליט מהי הדרך הנוחה ביותר עבורכם.

המטבע

בברצלונה, ממש כמו ברוב מדינות אירופה, משתמשים היום ביורו. כדאי להחליף מזומנים מראש ולהצטייד בכרטיס אשראי בינלאומי על מנת לשלם או להוציא מזומנים נוספים. חשוב לזכור: במדינות אירופה מבקשים שתקישו את הקוד הסודי של כרטיס האשראי כמעט בכל עסקה שאתם מבצעים. לכן, רשמו לכם אותו או הכניסו אותו לזיכרון של הטלפון הנייד, אם אתם רוצים שהוא יאפשר לכם לקנות משהו בעיר.

לסיכום: ברצלונה היא אחת הערים האירופאיות המתוירות ביותר, וזאת בזכות השילוב המנצח בין הרבה מאוד אטרקציות, אווירה מיוחדת במינה ומזג אוויר נוח במשך רוב ימות השנה. אז אם אתם מתכננים טיול עם חברים, טיול זוגי או אפילו טיול משפחתי – יש לכם בהחלט מה לעשות בעיר. הלה רמבלה תקבל אתכם בזרועות פתוחות כמו שהיא מקבלת כל אחד ללא הבדל של דת, גזע ומין, בתי הקפה והמסעדות יפנקו אתכם במשקאות ובמאכלים נפלאים והמלונות יספקו לכם מקום להעביר בו את הלילה, עד שיגיע הבוקר כדי שתוכלו שוב להתחיל. ואם דיברנו כבר על לילה – חיי הלילה בברצלונה ענפים מאוד, כך שאם אתם נמנים עם חובבי המסיבות – בכל לילה תוכלו למצוא מה לעשות. מבחינת השפה אין לכם מה לחשוש גם אם אתם לא יודעים ספרדית, כי רוב הספרדים מדברים אנגלית, בטח ובטח שבאתרי התיירים.

אין בכלל ספק, שאם תמצאו דיל לברצלונה, תוכלו ליהנות מחופשה של פעם בחיים, ואין גם ספק, שתזכרו תמיד לטובה את העיר. יש רק מילים טובות להגיד על העיר המופלאה הזאת ועל האווירה הכל כך ספרדית ונעימה שיש בה, שסביר מאוד להניח שגם אחרי שתחזרו, לא תפסלו על הסף את הרעיון שתחזרו לבקר בה.

קחו תרמיל, ותרו על המקל, ופשוט צאו לדרך והתחילו לטייל. טיסה נעימה ובטוחה וטיול נעים!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,