סיורים בליסבון – להכיר את העיר ולהתאהב בה

ליסבון מציעה למבקרים דברים שמיוחדים רק לה, כמו: Azulejos  (אריחי קרמיקה מזוגגים מיוחדים) שמעטרים מאז 1503 את קירות הבניינים בעיר; לחמים איכותיים במגוון טעמים שמעידים על padarias (מאפיות) ריחניות בכול מקום; המון, אבל ממש המון כנסיות קתוליות וקתדרלות שממוקמות לעתים זו לצד זו; אינסוף סוגים של Bolachas (וופלים) טעימים עטופים באריזה גלילית; ומכוניות זעירות שדוהרות בהמוניהן בכבישי העיר. אמנם הן לא ייחודיות לליסבון בלבד, אבל תופתעו ממספרן הרב של המכוניות הקטנטנות לעומת אחיותיהן הגדולות.

בהשוואה לערי בירה אחרות במערב אירופה, ליסבון היא זולה ונגישה. בטח תשמחו לשמוע שהכניסה לרבים מהמוזיאונים והגלריות בליסבון היא בחינם. חוץ מזה, ממש קל מאוד להסתובב בעיר בתחבורה הציבורית הודות למערכת המטרו, לרשת החשמלית, לאוטובוסים, למעבורות ולרכבות הפרברים שמכסות את כל האתרים המרכזיים והמעניינים.

אחת הדרכים הנוחות לישראלים לטייל בעיר ולהכיר את ליסבון יותר לעומק, היא השתתפות בסיורים מודרכים בעברית. הנה דוגמאות לאותם סיורים בליסבון שמזמינים אתכם לשוטט בליסבון הקלאסית, לטייל באזור Belém או אפילו לתפור לעצמכם סיור פרטי בהתאמה אישית.

לטייל ברגל בליסבון הקלאסית

סיור הליכה מודרך בעברית באזורים שנחשבים כאתרי חובה בעיר יעבור על פני Bairro alto (באירו אלטו), Chiado (שיאדו), Baixa (באישה) ו-Alfama (אלפמה).

הערך המוסף של הסיור המודרך בעברית הוא ההזדמנות לגלות יחד עם המדריך המיומן את הפינות הנסתרות של ליסבון אליהן תתקשו להגיע בעצמכם. כך למשל תוכלו לסייר בסמטאות שמציגות אומנות מרהיבה, לראות את העיר מנקודות תצפית מיוחדות, ולהתכבד בטעמים ובמשקאות מקומיים שמוגשים במקומות הכי שווים בליסבון.

מסלול זה של סיורים בליסבון הקלאסית יאפשר לכם להכיר את העיר וללמוד על ההיסטוריה שלה מקרוב. הטיול נמשך 3 שעות בלבד, בעלות שתקבעו אתם לפי רמת שביעות הרצון שלכם. אין צורך להירשם לטיול מראש. צריך רק להגיע לנקודת המפגש: Praça Luís de Camões (ליד תחנת המטרו Baixa-Chiado) ולצאת לדרך. מידע ופרטים נוספים תוכלו למצוא באתר portugo.co.il.

לצאת למסע בעקבות מגלי העולם באזור Belém

רובע Belém (שמשמעותו בית לחם) ממוקם במרחק של כ-6 ק"מ ממרכז העיר. זהו רובע מפורסם שמזמין אתכם לראות וללמוד על התקופה שבה פורטוגל הייתה אחת האימפריות הגדולות בעולם.

במהלך הסיור תוכלו לטעום מה- pastéis de Belém – (הפשטל, או הפטיסרי של בלם), מלך המאפים הפורטוגזי המוערך בכול רחבי העולם. הסיור בבלם יביא אתכם לא רק למאפייה המסורתית שבה מכינים את המאפה המפורסם, אלא גם לפסל הידוע שמתאר את מגלי העולם, למנזרJerónimos  (ז'רונימוס) ולמגדל בלם שממוקמים ליד נהר Tagus (טאגוס). מבנים שמהווים את אחת הדוגמאות הבולטות לסגנון האדריכלות הגותי המאוחר הידוע בשם Manueline (מנואלין) ויחד עם מגדל בלם הסמוך הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית בשנת 1983.

אורכו של סיור זה הוא כשעה וחצי ועלותו – 20 יורו (כולל טעימה מהפשטל). כדי להשתתף בסיור צריך להירשם באתר: portugo.co.il/he/belem-tour. נקודת המפגש של סיור זה היא בפינת מק'דונלדס בבלם. בכתובת:  Travessa da Praça 2-14, 1300 LISBOA.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,