סוכני נסיעות בעידן אפליקציות תיירות

עידן האינטרנט ואחריו עידן האפליקציות, ערער את מעמדם של מקצועות רבים בשוק החופשי ושינה באופן ניכר הרגלים ומסורות בתחומים שונים. למשל, בעבר, אם היינו רוצים לרכוש דירה, היינו פונים למתווך שיעזור לנו בתהליך החיפוש, כיום אנחנו יכולים להיכנס לאתר אינטרנט ולבצע זאת בעצמנו, בעבר, היינו צריכים להשתמש בשירותיהן של ספריות בשביל לקבל מידע, שהיום נגיש לנו באופן ישיר דרך המחשב והסלולר, בכל רגע שנרצה.

דוגמא נוספת ובולטת בשינוי שחל בעקבות עידן האפליקציות, הוא בכל מה שקשור להזמנות שירותי ומוצרי תיירות. בעבר, בשביל כל שירות או מוצר שהיינו רוצים להזמין, היינו צריכים לפנות אל סוכן נסיעות או לפנות אל משרדי נסיעות. היום, אנחנו יכולים לעשות הכל דרך אפליקציות שונות. אנחנו יכולים למצוא אפליקציות להזמנת טיסות, בתי מלון, כרטיסים להופעות, השכרת רכב ועוד מגוון שירותים.

השאלה הגדולה היא, האם זה מייתר את תפקידם של סוכני נסיעות או להיפך? כמו שאנחנו יכולים לראות, סוכנויות נסיעות לא נעלמו מהשטח, הן פשוט התאימו את עצמן למצב החדש. מלבד זאת יש לזכור, לא כל אחד משתמש באפליקציות תיירות (סביר להניח, ככל שהשימוש בהן פופולארי יותר בקרב צעירים, שמבחינה טבעית יש להם פחות אמצעים), וכן יש עדיין מי שמעדיף להשתמש בסוכני נסיעות, בשר ודם, עד שיתרגל לעובדה שהוא יכול לבצע את אותן הזמנות דרך אפליקציה או אתר אינטרנט.

כיצד סוכני נסיעות התאימו את עצמם לעידן האפליקציות

שלב ראשון, חלקם עובדים באופן צמוד עם אפליקציות ואתרי אינטרנט. במקום לעבוד אך ורק עם מערכות קלאסיות, בסיסיות שחברות תיירות נוהגות לעבוד איתן (למשל מערכת אמדאוס), הרי שהם עובדים גם על בסיס נתונים שקיימים באפליקציות או באתרים מסוימים ומספקים שירותים דומים. דוגמא טובה לכך היא כרטיסים להופעות ואירועים. דבר שבעבר היה קשה מאוד להזמין דרך סוכנויות נסיעות, וכיום הרבה יותר פשוט.

שלב שני, הן יצרו הרבה יותר מוצרים מיוחדים, אשר לא בהכרח ניתן להזמין דרך אפליקציות, החל מטיולים מאורגנים וכלה בדילים אטרקטיביים. לפעמים הרבה יותר פשוט, גם למי שנהנה להזמין דרך אפליקציות, להיכנס אל סוכן נסיעות ולבצע הזמנה של שירות או מוצר.

שלב שלישי, הפחתת מחירים. סביר להניח שסוכני נסיעות לא יכולים להתמודד עם אפליקציות אשר מציעות לפעמים מוצרים במחירי רצפה. אך מה שכן הם יכולים לעשות זה להפחית מחירים באופן דרסטי (הם נעזרים ביכולת שלהם להגיע לבתי מלון זולים והזמנת טיסות דרך חברות פחות מוכרות), ולעיתים גם אם קיים הפרש מסוים לטובת האפליקציה, הרי שעצם זה שמדובר בסוכן נסיעות שמציע את המוצר ולא כלי ממוחשב, עוזר להם להתגבר על הפער הזה ולמכור אותו.

לסיום, גם היום, מרבית האנשים מעדיפים לבצע הזמנות דרך סוכני נסיעות, זה יותר מסודר ולרוב יותר יעיל, לכן גם אם יש אפליקציות שונות שמאפשרות הזמנה מהירה ואולי זולה יותר, עדיין ייקח זמן עד שמרבית הנוסעים יעדיפו להשתמש בהן ולא בסוכני נסיעות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,