ניו יורק יקרה, אבל…

אין על ניו יורק! ההצהרה הזו לעתים יכולה להשתמע כריקה ובנאלית, אבל באמת אין עיר שמתווה לה, אין עיר מקורית כמותה, אובססיבית למוזיקה, לאופנה, לאומנות לקולינאריה כמוהה. אין עיר ממכרת יותר  ניו יורק ועם היסטוריה מודרנית כה מוטרפת, דוגמא ראו ערך רחוב 42 בשנות ה-80.

ניו יורק ובעיקר מנהטן לא נותנים לנו מבט על חתך אוכלוסין אמריקני, אלא על חתך אוכלוסין בינלאומי, קיבוץ גלויות אדיר ולכולם יש פה מקום, כל אחד יכול להתבטא, להצליח ולהגשים את החלום, הרי לא סתם נאמר "If I can make it here, I can make it anywhere", כה שר פרנק סינטרה ולאחר מכן הזכיר לנו על כך Jay-z שהוא אחד ההוכחות לחלום שמתגשם.

אירופה היא נחמדה, יפה, היסטורית, תרבותית, טעימה, אבל ניו יורק מרגשת, גועשת, לא צפויה, ממכרת, מקורית וכן יפה, גבוהה, טעימה וכו.. ופיצה.

ניו יורק זמינה ומזמינה תיירות, נוחה מאוד, העיר נחשבת לאחת מהערים הנוחות לטיולים רגליים ואף בטוחה (תשאלו את שכונת טרייבקה).

עכשיו בואו נודה פה באיזה עניין שיכול להיות קצת בעייתי ונציג את פתרןן: ניו יורק יקרה!

לפני שאנו יוצאים לחופשה אנחנו מארגנים תקציב ולעתים קרובות מתפשרים על היעד, בוחרים לנו איזה יעד נחמד, זול יותר בכמה מאות דולרים רק כדי להגיד אח״כ שהיה נחמד, אבל אנו לא רוצים נחמד, אלא מדהים, מרגש, מרתק וכיוצ״ב.

להלן מספר גורמים שיכולים לעשות את הטיול בניו יורק זול יותר:

טיסות ובתי מלון בניו יורק

טוב, לגבי טיסות אין הרבה מה לעשות, המחיר נקבע ע״ גורמים שונים שלרוב אין לנו יד בדבר, ניתן לבדוק טיסות קונקשיין ארוכות יותר עם חברות שונות וכך המחיר יוזל.
לגבי מלונות בניו יורק, אז יש לנו כתיירים אפשרות להקל על הכיס.

-קודם כל לא חייבים ללון בטיימס סקוור. אין ספק שכיכר טיימס מרגשת והיא מרכז העולם, אבל נסו לבדוק מלונות במנהטן בשכונות אותנטיות יותר, לחוות את ניו יורק האמתית ולצאת במחיר זול יותר, שכונות כמו האיסט ווילג׳, או לואר איסט סייד למשל אשר מציעות אפשרויות שינה זולות יותר.

-בנוסף ישנן חברות כמו בוקינג.קום שמציעה מבצעים פנטסטיים לגבי בתי מלון בניו יורק ובכלל. אתם יכולים למצוא את עצמכם לנים במלון 4 כוכבים במחיר של מלון 3 כוכבים בניו יורק.

מזון

גם בנושא זה ניו יורק יקרה ובקלות אתם יכולים למצוא את עצמכם מוצאים כמה עשרות דולרים ויותר על כל ארוחה בעיקר אם אתם משפחה ולא יחידים, אז בואו נראה איזה אפשרויות יש לנו לסעודה זולה יותר.

פיצות

אם ישאלו אתכם איך הייתם מאפיינים את ניו יורק במילה אחת?  ובכן אין תשובה אחת וכל אחד או אחת יש את התשובה הפרטית, אבל בואו נראה רגע כמה אפשרויות, למשל ג׳אז, או יוגה אולי? פארקים? פיצה!  הניו יורקרים אוהבים את הפיצה שלהם ויש כמעט בכל פינה והפיצות פה מעולות, ומי לא אוהב פיצה? במיוחד אם יש לכם ילדים. משולש פיצה יעלה בסביבות 3 דולר ומשפחתית בסביבות 20 דולר.

מזנון מהיר
לא צריך להציג, כולנו מכירים את אפשרויות האוכל המהיר והזול שיכול להקל על כיסכם. אבל אם אתם מעוניינים לגוון אז חפשו את משאיות האוכל Food-Truck שמציעות מאכלים מגוונים, זולים וטעימים, אם אתם מעוניינים לעלות קצת על רמה מג׳אנק-פוד חפשו מזללות שונות שמציעים כריכים והמבורגרים שונים, לדוגמת Corner Bistro בווסט ווילג׳.

סלטים

כמו שניו יורק מלאה בפיצות כך גם ב מסעדות סלטים, עכשיו אלו לאו דווקא מסעדות, אלא יותר מסעדות קלילות, בלי מלצרים אלא דוכנים ומגשים, כבר שנים מספר ש Salad-bars מאוד אופנתים בניו יורק וצוברים תאוצה אדירה בעיקר ככל שאנו מודעים יותר ויותר למה שחיוני לגוף שלנו ומה פחות. אז יש הרבה אפשרויות לסלטים בדרך כלל מציעים במסעדות אלו גם מרקים ואף כריכים, רוב הסלטים הם  ״בנה זאת בעצמך״.

אטרקציות

מגוון אטרקציות למבוגרים ולילדים חינם בניו יורק שיקלו על התקציב שלכם.

מוזיאונים
ישנם מוזיאונים שתמיד יהיו חינם וישנם שרק לפעמים יהיו חינם, הנה מספר דוגמאות למוזיאונים ללא עלות, New York Transit Museum בתחנת Grand Central Station, The Museum of Fashion institute of Technology, Bronx Museum of Art, ועוד רבים.

פארקים
אין דמי כניסה לפארקים בניו יורק ויש הרבה מה לעשות בהם. פיקניקים, קחו לעצמכם כמה שעות עם כמה מאכלים שקניתם וערכו פיקניק בין הבניינים העצומים של ניו יורק-תמיד כיף.

בפראקים בניו יורק תמצאו פסלים רבים כמו הפסל של אליס בארץ הפלאות הממוקם בסנטרל פארק השוכן בצד המזרחי ליד רחוב 75.

מגרשי משחקים לילדים עם מתקנים מקוריים, מגרשי ספורט למבוגרים, שולחנות שחמט כמעט בכל פארק.

הופעות של מוזיקאים, קוסמים ואתלטים (ראו ערך Washington Square Park) שלא עולים כסף (ניתן להשאיר טיפים אם מעוניינים).
לעתים אף ישנן הופעות ופסטיבלים בפארקים רשמיים מטעם העירייה שלא עולים כסף. למשל פסטיבל הג׳אז על שם צ׳רלי פרקר בטומפקינס איסט ווילג׳.

כמה פארקים שראויים לאיזכור מלבד השלושה שהזכרנו, Battery Park דרום מנהטן, Tompkins Park איסט ווילג׳, High-Line Park סוהו, Bryant Park ברחוב 42 מאחורי הספרייה העירונית של ניו יורק ועוד..

רחובות ניו יורק

טיילו ברחובות ניו יורק, לא משעמם פה. טיילו וראו את הבניינים העצומים היוצאים מהאדמה ומרקיעים לגבהים אדירים, צפו בחלונות הראווה שיש לעיר להציע ובאנשים העוברים ושבים.

סיכום

אלו רק מספר מצומצם של דוגמאות שעונות על השאלה, ״איך לא להוציא הרבה כסף בניו יורק?״ . ישנם עוד המון דוגמאות לכל סעיף והמון סעיפים. צריך להיות קצת יצירתיים.
רוב חיינו אנו עובדים, בשביל מה? בשביל מי? אל תתפשרו על החופשה שלכם. ניו יורק מזמינה אתכם עכשיו!

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: