למה כדאי לבחור בהודו כיעד הבא

הודו, הינה מדינה ענקית ומלאת ניגודים שמציעה לתיירים מגוון רב של נופים מיוחדים ועוצרי נשימה, מרחבי ענק, שמורות טבע מדהימות ביופיין ליד ערים מאוכלסות במיליונים של תושבים. התרבות בהודו היא אחת העתיקות והיא בת אלפי שנים. ניתן למצוא ניגודים רבים, כגון ההשפעה של התרבות העתיקה בה קיימים מקדשים מפוארים ועשירים לעומת הצפיפות והעוני המחפיר, מה שבעצם גורם להודו להיות כה מרתקת מהבחינה התרבותית, הגיאוגרפית והדתית.

שייט ורפטינג בנהרות שכה מאפיינים את הודו הם רק חלק קטן של כל מה שיש לראות בארץ המרתקת והמרהיבה הזאת. המפגש הראשוני עם הודו יוצר לא אחת, הלם תרבותי, אבל כאשר תכירו את הודו לעומק, תראו כי קשה להיות אדישים אליה. אנשים שחזרו מטיול בהודו, ניכר בהם מיד כי טיול זה השאיר בהם חותם לשארית חייהם.

מגוון של פעילויות מושכות למטיילים בהודו

הודו מציעה למטיילים במחוזותיה השונים, מגוון עשיר של פעילויות מושכות כמו: טיולי תרבות, מסע רגלי, טרקים, שמורות טבע עשירות בעלי חיים וצמחיה, מפגש מרתק עם תרבויות מיוחדות במוקדי העלייה לרגל הרבים, אמנויות מיוחדות ועוד. טיול של חודש יהיה קצר לגבי מה שיש לראות בהודו. מומלץ לא לתכנן מראש את הטיול בהודו, היות וכדאי לזרום יותר ולגלות מקומות מיוחדים וחדשים או לעצור בנופים המרהיבים במדינה מדהימה ומיוחדת זו.

כדאי כי תהיה לכם את מפת הודו, כך שתבינו אילו ערים ומקומות נמצאים בה, היכן ומה המסלול שכדאי לתכנן בכל יום שהייה שלכם שם. האזורים שמושכים מטיילים רבים הם צפון ודרום הודו, כאשר בצפון יש המון מה לראות והנופים המרהיבים ועוצרי הנשימה נמצאים שם.

לכו אחר ההרפתקה והטבע – צפון הודו

אם תלכו אחר ההרפתקה, תגיעו למחוזות המרהיבים ביותר בהודו. מי שאוהב הרים, נוף ירוק ומראה שקשה לתאר במילים, כדאי שישקול טיול לצפון הודו. פסגת ההר המפורסם בעולם – ההימלאיה נמצא בצפון הודו. דראמסאלה, העיר ששייכת למדינת הימצ'אל פראדש היא מקום מושבו של המנהיג הטיבטי. הדלאי לאמה הוא מעיר זו. העיר מהווה מקור למי שאוהב שלווה באווירה טיבטית. ישנם קורסים רבים בעיר דראמסאלה, מבישול הודי, עיסויים, ויפאסנה ועד לצורפות למי שמעוניין והטיול שלו הוא לזמן ארוך יותר. אם כבר תהיו בצפון הודו, יש לעצור באחד משבעת פלאי העולם – הטאג' מאהאל, בעיר ג'איפור. גם ביקור בגדות נהר הגאנגס יכול להשאיר את הרושם עליכם, כאשר מדובר על נהר שהוא קדוש להודים.

ורנאסי  – העיר שחברה לה יחדיו

שילוב של רכיבה על פילים, טיול ריקשות ועוד מקומות ואטרקציות שכדאי מאוד ליהנות מהם. מי אינו גדל בהודו ומחוצה לה, על הסיפורים על העיר ורנאסי ומעוניין להגיע לעיר זו.  זוהי העיר הקדושה ביותר להודים ממש כשם שירושלים קדושה ליהודים. בעיר ורנאסי, נמצא נהר הגאנגס: נהר שטובלים בו לטהרה, לפיזור אפר המתים בהודו. הנהר קרוי על שם האלה גאנגה וישנה אגדה מיתולוגית יפה, אך הנהר עצמו, נובע מקרחונים שנמצאים על פסגת הר ההימלאיה והוא ממשיך בדרכו מזרחה לעבר האוקיינוס ההודי, כאשר לשם הוא נשפך.

קשה להתעלם מהפעילות המיוחדת והשוקקת חיים לגדות נהר הגאנגס, רחצה, כביסה, היטהרות, שריפת גופות פעילות דתית ועוד.

דרום הודו

ג'אמו וקשמיר –  נופים מהממים של הטבע בשיא כוחו, כבר הפכו לשם דבר במחוז  זה. אגם דאל המשגע, חבל לדאק, ידוע בשטחיו הצחיחים יותר. הדרום של הודו, פחות מושך תיירים, אך בהמשך הטיול לאזור הדרום, קשה ובלתי אפשר, לא לעצור בגואה, שהוא אזור ירוק ומרשים ביופיו, עם חופים קסומים, נהרות והרבה מוקדים תרבותיים. ניתן למצוא באזור הדרום וגואה בפרט, מקדשים בודהיסטים והינדים, כפרי דייגים עתיקים שנראה כי בטעות עברתם במנהרת הזמן כמה אלפי שנים אחורה.. כל החוויות הללו הן מדהימות  למי שיודע היכן לטייל ומה ניתן ראות באתרים המדהימים של אחת הארצות המיוחדות ביותר בעולם.

בירתה של גואה, היא  פאנאג'י ששוכנת על שפך נהר מנדובי. מן ה116 ועד לשנות השישים של המאה הקודמת, גואה הייתה נתונה תחת שלטון פורטוגזי, מה שניתן לראות באדריכלות ברחובותיה של פאנאג'י. ליד פאנאג'י מש,  נמצאת גואה העתיקה שהייתה בירתה של הודו הפורטוגזית וננטשה.

את המסיבות הפרועות של גואה אנו כבר מכירים, מה שמושך הרבה צעירים לאחר הצבא. למרות המוניטין השלילי של אזור זה, ניתן יהיה בכל זאת ליהנות מהנוף והשלווה של המקום. החופים הלבנים, עצי הקוקוס, כפרי דייגים ושקיעות מול נופים עוצרי נשימה. טיול לדרום הודו בהחלט מומלץ גם הוא וכפי שפירטנו מונה יתרונות רבים.

קרנטקה-  מקדשים טבע וערים מדהימות

בדרום מזרח לעיר גואה, נמצאת מדינת קרנטקה שגם היא מציעה לנופשים חופים מלאים ואזורי שאנטי מרהיבים לרביצה, אך בנוסף, מציעה המדינה יערות עד, מקדשים וארמונות. גם העיר המפותחת ביותר בהודו, נמצאת במדינה זו – העיר בנגלור. מדובר בעצם על עיר מערבית שתיירים לבטח לא יהיו מעוניינים לשהות בה, כי אם להתרענן ליום יומיים ולהמשיך למחוזות מרהיבים, בכלי אופי מיוחד, תרבות וטבע פראי. ניתן למצוא בעיר מרכזי קניות, מסעדות מפוארות, ברים ועוד. בעיר זו, ישנם גנים ופארקים רבים וכן גנים בוטאניים יפים.

ביקור בראג'יסטן וברישיקש

רג'סטן נקראת בהודו עיר המלכים, ניתן לראות ארמונות ומבצרים מרהיבים ביופיים ממש כמו באגדות. מדינה זו הינה צבעונית ומפצה על הנוף המדברי שמאפיין אותה. תושבי העיר שהקימו אותה לפני מאות שנים, היו שבטים לוחמים הראג'פוטים  ששמם היה למרחקים. גם המהרג'ות שעושרם היה ידוע והשאירו אחריהם מבנים מרשימים בעיר ראג'יסטן. העיר רישיקש, הינה עיר שגרים בה אנשי רוח ודת. עיר זו שוכנת גם היא על גדות נהר הגנגס, המים בנקודה שבה נמצאת העיר, הם צלולים מאוד ואלפי עולי רגל מגיעים בה לטבילה. מי שאוהב נופים מרהיבים ועוצרי נשימה, תרבויות מיוחדות וליהנות מאטרקציות והיסטוריה מפוארת, כדאי כי יגיע להודו וישהה בה מספיק זמן, בכדי לגמוע ממנה כמה שיותר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,