פורטוגל עם ילדים – אטרקציות שכולם אוהבים

פורטוגל היא יעד מושלם לחופשה משפחתית. מזג אוויר נעים, חופים יפהפיים, טירות, יערות, אתרי טבע מרשימים, ערים עתיקות ומלאות קסם וגם אטרקציות משפחתיות קלאסיות כמו פארקי מים, פארקי שעשועים ואקווריומים. קל מאוד להגיע לכל האתרים ברחבי פורטוגל בעזרת רכב שכור, המחירים זולים משמעותית בהשוואה ליעדים אחרים במערב אירופה והמקומיים מסבירי פנים וחייכנים. גם להורים וגם לילדים פורטוגל היא יעד שיספק חוויות נפלאות.

אטרקציות בליסבון

אחת האטרקציות הנהדרות של ליסבון, היא נסיעה ברכבל Tele-Cabin שנוסע לאורך פארק האומות (Parque das Nações), בין האקווריום למגדל ואסקו דה גאמה. בסיום הנסיעה אפשר לבקר באושנריום (Oceanário de Lisboa) – האקווריום המקורה הגדול באירופה.

הילדים יהנו מאד בקידזניה Kidzania, "עיר ילדים" קטנה שבה הילדים יכולים לשחק ב"להיות גדולים"; לעבוד בעבודות של מבוגרים ולהרוויח כסף שאותו אפשר לבזבז ברחבי העיר.

הארמונות של סינטרה

סינטרה (Sintra) היא עיירה ציורית שממוקמת מצפון-מערב לליסבון. העיירה מפורסמת בזכות הארמונות והמבצרים המרשימים שלה. תפאורה נפלאה לחוויה מהאגדות עבור ילדים (וגם הורים) בעלי דמיון מפותח.

הטירה המרשימה מכולן היא טירת פנה (Pena) שממוקמת בראש גבעה מוקפת בעצי יער. כדאי לבקר גם באחוזת רגליירה (Quinta da Regaleira) שסביבה פארק קסום שישרה עליכם פסטורליה למכביר. בין עצי היער מסתתרות המון הפתעות: מגדלים ובארות, בריכות ומזרקות, מפל נסתר, מערכת של מנהרות מסועפות במעברים סודיים ומערות מסתוריות.

מבטן האדמה ישר למגלשה

במרכז פורטוגל תוכלו למצוא מספר מערות נטיפים מהמרשימות שיצא לנו לראות. המומלצת מבניהן היא Grutas de Mira de Aire. אורך המסלול בה הוא כ-600 מטר ואת היציאה ממנו אפשר לעשות במעלית. ממש בסמוך נמצא פארק מים קטן אך חביב מאוד שנקרא Aguagruta.

לצפות בלווייתנים ודולפינים

מסביב לפורטוגל לא מעט איים מעניינים שכולם תחת שליטתה. אם אתם כבר בפורטוגל, כדאי להשקיע עוד קצת ולהגיע, עם הילדים או בלעדיהם. באזור האיים נמצא אחד מריכוזי הלווייתנים הגדולים בעולם, עם יותר מ-20 מיני לווייתנים ודולפינים בהם לוויתן כחול, ראשתן גדול-ראש, דולפין מצוי ועוד. חלק מהמינים חיים באזור, אחרים מגיעים אליו בעונת הנדידה. הלווייתנים הכחולים, למשל, מגיעים לכאן בחורף אבל לאורך כל השנה סיכויי הצפייה גבוהים. בכל אחד מן האיים יש חברות שמוציאות סיורי שייט מסודרים לצורך צפייה בלווייתנים ודולפינים.

פארקים ושמורות טבע

פנדה ג'רש – שמורת הטבע הלאומית פנדה ג'רש (Peneda-Gerês National Park), נמצאת בצפון מערב פורטוגל, כשעתיים נסיעה מהעיר פורטו ושטחה כ-700 מ"ר. כדאי לבקר באגם היפה בשמורה, שם תוכלו לשוט בקיאקים, ללכת במסלולי הליכה רגליים בנופים הרריים, לנסוע באופני שטח, לרכב על סוסים, לעשות אומגה, טיולי ג'יפים, סנפלינג ועוד.

פארק לאומי ארוקה (Arouca) – נמצא כשעה נסיעה מהעיר פורטו, שוכן על גדת נהר הפיאבה. תוכלו ליהנות מאטרקציות כמו שייט, ראפטינג, קניונינג, סנפלינג ומסלולי הליכה. בטיול בפארק תמצאו גשרי עץ תלויים באורך כולל של כשמונה קילומטרים. עבור ילדים זו חוויה עוצמתית מאוד. כדאי לבדוק מראש האם מתקיימים אירועים ופסטיבלים בעיירה ארוקה הנמצאת בלב הפארק.

יער בוסאקו (Mata Nacional do Buçaco) – נמצא במרכז פורטוגל. מדובר ביער עתיק, סבוך ומסתורי כמו בספרים. הצעידה בשביליו נותנת תחושת הרפתקה ומסתורין. ביער מאות סוגים של עצים, חזזיות ושרכים והתחושה היא ממש של ג'ונגל טרופי.

בשיתוף פורטוגליס – החברה הגדולה בישראל להוצאת דרכון פורטוגלי

בקרו באתר החברה  https://portugalis.co.il

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: