כיצד להתכונן לביקורת כיבוי אש שנתית

כל מבנה עסקי, וכל עסק באופן כללי, אמור לעבור מדי שנה ביקורת כיבוי אש. גם בתים פרטיים ומבני מגורים צריכים להיות מצוידים באמצעים שיאפשרו לטפל באש, אם חלילה היא תפרוץ, בצורה יעילה ונכונה. עם זאת, מכבי האש מקפידים במיוחד על ביצוע ביקורת שנתית לעסקים, כאשר אופי הביקורת משתנה מעסק אחד למשנהו. השינוי נובע הן מפאת השוני בגודל המבנה שבו שוכן העסק והן בהתאם לאופי העסק, מספר העובדים במקום ומספר הלקוחות או האורחים השוהים או המבקרים בו באופן קבוע. מהי בעצם ביקורת כיבוי אש שנתית ולמה היא חשובה? מה כוללת ביקורת כיבוי האש? איך אפשר להתכונן לביקורת כיבוי האש בצורה הנכונה והטובה ביותר האפשרית? בשורות להלן נרחיב את היריעה בנושא ונציג את העקרונות להכנה לביקורת השנתית של מכבי האש.

ביקורת כיבוי אש שנתית והחשיבות שלה

ביקורת כיבוי אש שנתית היא ביקורת הנערכת בבתי עסק, בדגש על בתי עסק הפתוחים בפני קהל רב, וקיים צורך של ממש לשמור על הביטחון ועל הבטיחות שלהם בעת השהות בעסק ולאפשר להם להתפנות ממנו במהירות אם חלילה פורחת דליקה. בנוסף, כמובן, אסור להמעיט בחשיבות השמירה על כללי בטיחות אש ועל תקינות אמצעי ההגנה השונים, בשמירה על הבטיחות של השוהים בעסק. כיוון שהכללים וההנחיות בנושא כיבוי האש מותאמים לצרכים המשתנים ומכיוון שהדרישות מבעלי העסקים הן ברורות, היעילות של ביקורת כיבוי אש שנתית מוכחת ולא פעם מתברר שקיומם של אמצעי הגנה שונים, יחד עם רענון הנהלים בקרב העובדים בעסק, תרמו למניעת דליקות וכן למניעה של קורבנות בנפש משכבר פרצה שריפה בעסק.

איך מתכוננים לביקורת כיבוי אש

אף שרבים רואים בהכנה לביקורת עניין משפטי, וגורסים כי עורך דין מומחה הוא שצריך לנהל את העניין, הדברים שונים באופן מהותי מהסברה הזאת. ביקורת כיבוי אש, נוגעת לשלושה מרכיבים חשובים בהגנה מפני שריפות ובמניעה שלהם: ההכנה וההתאמה של המבנה – קיומן של מדרגות או יציאות חירום תקינות, דלתות הפרדה בין מפלסים וגלילי צינורות כיבוי אש במקומות אסטרטגיים שנקבעו על ידי מומחה. בנוסף, הביקורת בוחנת את מספר גלאי העשן וכן קיומם של ספרינקלרים במקומות המיועדים, כפי שנקבע על ידי מומחה לדבר. הרובד הבא של הביקורת נוגע לתקינות המכשירים השונים, ובכלל זה מטפי כיבוי האש. על כל מטף כזה יש תאריך תפוגה, ובעלי העסק או הממונים על כך מטעמם, נדרשים להחליף את המטפים ככל שנדרש. בנוסף, הביקורת בודקת את ההכנה של העסק והמוכנות שלו לשעת צרה. הביקורת בודקת שמדרגות החירום פנויות ונגישות ומוודאת כי דלתות החירום תקינות. בנוסף, הביקורת מוודאת שבמקומות שבהם מותקנים ספרינקלרים וגלאי עשן, אין סחורה או פריטים המסתירים אותם.

ביקורת כיבוי אש ובדיקת המוכנות של העובדים

בכל עסק חייב להיות אדם שהוא אחראי על נושא כיבוי האש. בעסקים גדולים, כל העובדים חייבים גם לעבור השתלמות כיבוי אש תקופתית. ההשתלמות כוללת הרצאה של מומחה, וכן תרגול שימוש במטף. בתיק העוסק במוכנות בנושא כיבוי אש, חייבים הממונים על הנושא לציין אילו עובדים עברו את ההשתלמות התקופתית ומתי. אין להפריז בחשיבות של המוכנות הזאת, ויותר מפעם אחת הוכח שהיא הצילה חיים. אם יש לכם עסק ויש לכם עניין להכין אותו לביקורת כיבוי אש שנתית, אתם במקום הנכון. זה המקום וזה הזמן ליצור איתנו קשר באמצעות האתר והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. הם ינחו וילוו אתכם לאורך כל הדרך עד שתעברו בהצלחה את ביקורת כיבוי האש השנתית.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,