מה העלות של דרכון פורטוגלי?

אין דבר מרגש יותר מלקבל את הבשורה על כך שאתם זכאים להנפיק דרכון פורטוגלי. לאחר שבמשך תקופה ארוכה אספתם את כל המסמכים הרלוונטיים ודאגתם שהכול יישלח אל ממשלת פורטוגל, ההמתנה תמה ואתם נחשבים לאזרחי פורטוגל לכל דבר ועניין. כל מי שעבר את תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית יודע שמדובר בתהליך בלתי פשוט הכולל השקעת משאבים כמו זמן, כסף ומאמץ. אם כי בסופו של דבר, מדובר בפרוצדורה משתלמת אם מקבלים תשובה חיובית ממשלת פורטוגל.

אז כמה זה עולה?

אחד הדברים הראשונים שנרצה לדעת הוא כמה באמת תעלה לנו אזרחות פורטוגלית. ובכן, חשוב להבין שמדובר בתהליך מורכב הדורש התעסקות תמידית עם ניירת, בירורים ושאר עניינים, ועל כן כדאי להיוועץ עם איש מקצוע כמו עורך דין. עורכי הדין לוקחים שכר טרחה בעלות שעשויה לנוע בין 8,000 ל-10,000 שקלים.

ישנם תשלומים שיש להעביר לקהילה היהודית בפורטוגל, אותה קהילה שממנה אתם צריכים לבקש אישור על כך שאתם צאצאיהם של האנוסים. התשלום עבור הטיפול בבקשה עומד על כ-250 יורו. כמו כן, לצורך הנפקת האישור וקבלת הדרכון יהיה צורך להוציא מסמכים ממשטרת ישראל או ממשרד הפנים, דוגמת תעודת יושר על היעדר עבר פלילי או תעודת לידה. העלות הכללית של הנפקת המסמכים האלה מסתכמת בכ-350 שקלים.

מטבע הדברים, תצטרכו לתרגם את המסמכים שאתם ממצאים לשפה הפורטוגזית ולאנגלית, כאשר עלות התרגום עשויה להגיע לכ-400 יורו ויותר. נוסף על כך, התשלום עבור עצם הטיפול בבקשת ההתאזרחות מטען ממשלת פורטוגל עולה כ-25 יורו נוספים.

שכר הטרחה הגבוה היחסית גבוה של עורכי הדין בנוסף לאגרות שצריכים לשלם גורם לישראלים לבחור בחברות המקצועיות שמשכללות את כל התשלומים לתשלום אחד שלרוב זול יותר

אזרחות פורטוגלית – מי יכול להגיש בקשה?

ראינו כי הנפקת אזרחות פורטוגלית אינה זולה וגם כוללת שלבים ביורוקרטיים רבים. מסיבה זו, בשלב הראשון, לפני שאתם נכנסים לעומק ומתחילים לחפש מסמכים בארכיונים המשפחתיים, כדאי לבדוק אם אתם בכלל זכאים לאזרחות הזו. ככלל, לדרכון הפורטוגלי זכאים צאצאי מגורשי ספרד המגיעים מארצות מוצא כמו יוון, יוגוסלביה, ישראל, מדינות צפון אפריקה, מדינות דרום אמריקה וכדומה. קיימת גם רשימה של שמות משפחה שניתן לבחון אם הם שייכים לדורות הקודמים של מגורשי ספרד. נוסף על כך, ישנם תנאים סף שבהם צריך לעמוד כדי שהענקת האזרחות הפורטוגלית תיבחן לעומק:

  • עליכם להיות מעל גיל 18 – אזרחותם של ילדים מתחת לגיל 18 נבחנת בנפרד, בהתאם לחוקים של פורטוגל.
  • ללא עבר פלילי – לכן אתם צריכים להנפיק תעודת יושר ממשטרת ישראל.
  • מוצא יהודי – חשוב להנפיק תעודת לידה.
  • אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל על המוצא היהודי – חשוב להנפיק תחילה את האישור הזה, בטרם הגשת הבקשה לממשלת פורטוגל.

מדוע משתלם כל כך לקבל אזרחות פורטוגלית?

יש שישאלו את עצמם, מדוע לנו לטרוח ולפשפש באילן היוחסין שלנו ולו עבור הסיכוי להימצא כמועמדים ראויים לאזרחות הפורטוגלית? מה כל כך מיוחד באזרחות הזו שרבים מגישים בקשה כדי לקבל? ובכן, ממבט ראשון נראה כי מדובר באזרחות מטעם מדינה צנועה למדיי הנמצאת די בצל ספרד שכנתה, אך כשמסתכלים לעומק, מגלים את שלל האפשרויות שהיא מציעה. אל תשכחו שפורטוגל שייכת לאיחוד האירופי, ועל כן לאזרחי פורטוגל יש את כל הזכויות הניתנות לאזרחי הולנד, צרפת, איטליה ושאר מדינות אירופה.

מה מרוויח ישראלי שיש לו אזרחות כפולה, כלומר גם אזרחות פורטוגלית? ובכן, לא מעט. דבר ראשון, יש לו חופש לשהות במדינות אירופה כאוות נפשו וללא הגבלה, ואף פטור מוויזה בעת ביקור בארצות הברית. וכל מי שניסה להוציא ויזה רק כדי לשהות כמה שבועות בפלורידה, יודע שמדובר בכאב ראש לא קטן. ניתן גם לנצל את החופש הזה כדי לעשות טיול מעניין בחו"ל ולהסתובב באופן חופשי במדינות אירופה, לבחור כל אוניברסיטה אירופית וללמוד כל מה שרק תרצו, או אפילו למצוא אהבה, להתחתן ולהישאר בחו"ל.

ישנם ישראלים שרואים בדרכון הפורטוגלי הזדמנות עסקית חד פעמית. לעתים מדובר בעסקת נדל"ן משתלמת שניתן לבצע רק בחו"ל, ובמקרים אחרים מדובר בעסק שאפשר לפתוח בקלות רבה יותר באחת ממדינות אירופה. כך למשל, ישראלים צעירים המעוניינים לנסות את מזלם בחו"ל ולפתוח מסעדה כשרה ליהודים תיירים ותושבי מדינה אירופית כאחת, יוכלו לעשות זאת ביתר קלות עם דרכון פורטוגלי, שהוא דרכון אירופי לכל דבר ועניין.

כך שאחרי כל איסוף המסמכים, תשלומי שכר הטרחה והאגרות וההמתנות הארוכות, ניתן להגיע אל המנוחה והנחלה ולזכות בדרכון פורטוגלי שפותח צוהר לעולם הגדול.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,