קמפינג

אם מישהו אי פעם ישאל אותך מה הטעם לעשות קמפינג, ניתן יהיה פשוט לספר לו איך הייתה החוויה האחרונה שלך, או איך נדמה לך שתהיה החוויה הבאה שלך. אך אם לא ברור לך אילו סיבות טובות ישנן, הרי שאנחנו באים להצלה ובכתבה זו נספק סיבות הולמות שניתן להדפיס ולהדביק על הקיר.

סיבות לעשות קמפינג

נתחיל בכך שלכל אחד יש סיבה אחרת. אנחנו לא יודעים מה הסיבה האולטימטיבית לצאת עבורה לקמפינג. יש אנשים שאוהבים להתנתק מהטכנולוגיה ולהתחבר לטבע. יש משפחות שיוצאות כדי להעמיק את הקשרים ולהוסיף חיות – הרחק מהמרחב הביתי והשגרה הברורה. ישנם ארגוני ותנועות נוער שפשוט לוקחים אנשים לטבע כדי לפתח אותם מבחינה חברתית ולהציע להם שלל חוויות טבע שונות, ואולי להעיר בהם את רוח הקמפינג. כך שנראה שיש הרבה סיבות לרצות לעשות קמפינג.

קמפינג כמיטב המסורת

סיבה אחת לעשות קמפינג, היא כי זה פשוט משהו שתמיד עשינו. בעיקר אם למדנו את זה בתנועת נוער ו/או במשפחה. אולי זה משהו שירשנו במשך הדורות ופשוט נחמד לנו לעשות אותו. אולי יש לנו תמונות משפחתיות של הסבא-של-הסבא שלמעשה הראו שהוא יצא לקמפינג. ילדים שיצאו לקמפינג הם מבוגרים שיצאו לקמפינג שעכשיו מוציאים את הילדים שלהם לקמפינג – על כן, פשוט יש מסורת. וזו סיבה מספיק טובה, בייחוד אם זה מעשיר ומפתח את הכלל.

 

קמפינג לחיי טבע

סיבה נוספת לצאת לקמפינג – היא ההטמעה. למה אנחנו מתכוונים? ובכן, זה לא משנה אם אנחנו פורסים אוהל ביער עבות, או בחניון לילה בשמורה – הרי שאנחנו בקרבת טבע, וזו חוויה שאפשר להיטמע בה. בעיקר אם אין קליטה סלולרית. ניתן להרגיש את הגשם, את הרוח ואולי גם את השלג (תלוי באיזה אזורים במרכז מטיילים. אם במרכז, אולי בעונות החורף ובאזור ירושלים). במקומות מסוימים אולי ניתן לראות חיי בר. חיות שפשוט עושות את "הקטע שלהן", נהנות מחייהן. ולא רק חיות שעושות את שלהן, גם הרים, חופים, דיונות ושלל מראות נהדרים. יתרה מכך, כשמבלים קצת זמן בחוץ ניתן להסתכל על השמיים ולראות כוכבים. לזהות מערכות, לדבר על המשמעויות ולהפוך לאסטרולוגים חובבים או במאים של סרט קונסטלטיבי.

וכמובן, אפשר לשמוע את שירת הציפורים. בין אם מדובר על ציפורים באמת או פשוט על קולות טבעיים. כמו יתושים, צפרדעים, תנים, רחשי מים וכן הלאה התרחשויות שניתן לחוות במרחבי הטבע. על כן, קמפינג יכול להיות הרפתקה מרעננת.

 

קמפינג לגוף ולנפש

נוסף על כך, קמפינג יכול לעשות פלאים לגוף ולנפש. שכן, מצד אחד יש לנו את הדרישות הפיזיות של טיולים בטבע, ולישון מחוץ לבית – וכן הלאה. אנחנו שוברים שגרה עם הגוף שלנו ומאפשרים לו להתנהל בטבעיות ובחופשיות. אנחנו אולי מרימים משקל, אולי מזיזים את הגוף, אולי נחשפים לאור שמש – המון דברים בריאים. ואנחנו עושים זאת בחברת מראות נעימים ואולי גם אנשים אהובים ויקרים. החוויה יכולה לעשות פלאים הן לגוף והן לנפש. יש מחקרים שמקשרים בין טיולים שכאלה לבין ירידה בשיעור מחשבות דיכאוניות. ובכן, סביר שלא צריך מחקר כדי לדעת את זה אך זה בהחלט נתון שניתן להסכים איתו.

שכן, יש משהו בלישון תחת הכוכבים, אולי על מעטה של אדמה – שכמו יכול לחבר אותנו לקצבים הטבעיים של כדור הארץ. ואם נקרא קצת כתבים פסיכולוגיים, נראה שאחד הדברים החשובים לשמר, לתחזק ולבאר הם הקצבים הטבעיים שלנו. כלומר, להיכנע לקצב הטבעי שלנו ולתת לעצמנו ללכת בקצב שלנו, בזמן שלנו ובהפסקות שלנו – להתאמץ יותר כשזה מתאים, להתאמץ פחות כשזה מתאים. ייתכן שיש המון ריפוי בהקשבה פנימית שכזאת. במסגרת קמפינג ייתכן שיש הזדמנות נהדרת לתרגל זאת.

 

אנחנו חושבים שרשמנו מספיק סיבות. ניתן לברר כעת פרטים נוספים על קמפינג במרכז באם רוצים להתחיל את ההרפתקה. כן, יש אתרים במרכז שאפשר לבקר בהם, ולראות מה הם מציעים. בהצלחה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,