בלי לחץ: איך להתמודד בזמן אמת עם תקלות ברכב?

תקלות ברכב יכולות לתפוס אותנו בכל יום ובכל מקום, וחשוב לדעת איך להתמודד איתן בזמן אמת ומה לעשות כדי שתוכלו להמשיך בשגרת היום מהר ככל האפשר. לחץ הוא דבר משתק, אבל עם מספר צעדים פשוטים והיכרות עם התקלות השונות, תוכלו לתפעל אותן במהירות ולפתור את הבעיה. אז מה עושים כשנדלקות נורות, כשהמפתח החכם לא עובד או כשהאוטו פשוט לא מניע?

מה עושים כשהמפתח החכם מתקלקל?

מפתח חכם לרכב הוא מפתח בעל מערכת הפעלה מתקדמת שמאפשרת לכם להניע את הרכב מרחוק וגם לפתוח את החלונות. אם מפתח החכם לרכב לא עובד, אתם לא תצליחו להניע באמצעותו את הרכב. ברוב המקרים זה קורה כשהסוללה של המפתח נגרמת, לכן אנחנו ממליצים לכם להתחיל עם החלפה של הסוללה. אם זה לא עוזר, ייתכן שיש בו תקלה שדורשת התערבות של איש מקצוע. במקרים אחרים, ייתכן שמדובר בתקלה ברכב עצמו, כמו מצבר שיש להחליף.

כדי להניע את הרכב בכל זאת, צריך לפרק את הידית של הרכב ולפתוח אותו באמצעות מפתח מכאני. אם אתם יכולים לעשות זאת לבד, תוכלו לפרק את הידית של הנהג תוך דחיפה שלה של החלק התחתון שלה כלפי מעלה. אם אתם חוששים, אנחנו ממליצים לכם להזמין איש מקצוע שמתעסק עם מפתחות חכמים לרכב כדי שיבצע את הבדיקה ויספק לכם פתרון מתאים. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת ולא כל בעל מקצוע מתחיל יודע לתקן מפתח חכם, ולכן כדאי לבחור באיש מקצוע ותיק ומנוסה.

מה עושים כשנורת השמן נדלקת?

עוד תקלה שנמנית על תקלות בסיסיות לרכב היא נורת שמן שנדלקת. נורת השמן היא ברוב המקרים נורה אדומה עם אייקון של כלי שמן שמטפטף. אם הנורה הזו דולקת, יתכן מאד שחסר לכם שמן במנוע. התפקיד של השמן הוא לאפשר את הפעילות התקינה של כלל הרכיבים המכאניים ברכב, ואם הוא שרוף או שיש לכם מעט ממנו, המנוע עלול להינזק באופן משמעותי. לכן, אם מנורת השמן דולקת, אנחנו ממליצים לכם לעצור מיד את הנסיעה ולעמוד בצד.

פתחו את מכסה המנוע ואתרו את מדיד השמש, ברוב המקרים הוא נמצא בצדו השמאלי של מכסה המנוע. הוציאו את המדיד וייבשו את הקצה שלו מהשמן באמצעות נייר. לאחר מכן, החדירו שוב את המדיד, שלפו אותו ובדקו האם חסר לכם שמן באוטו. בקצה המדיד יש סרגל, הסימן של השמש צריך להגיע לפחות למחציתו. אם חסר שמן באוטו ויש לכם גלון של שמן, אתם מוזמנים להוסיף בעצמכם. אם לא, גשו למוסך הקרוב ואל תמשיכו בנסיעה.

חשוב לדעת שאם אתם לא מכירים את כל נורות האזהרה ברכב, זה הזמן להכיר את כולן ואפשר לעשות זאת באמצעות חיפוש מהיר באינטרנט. זכרו כי במקרים מסוימים היכרות עם הרכב יכולה להציל את חייכם בכביש, וזה נכון גם כאשר מדובר בתקלות.

מה עושים כשנורת המצבר נדלקת?

כשנורת המצבר נדלקת, יתכן מאד שהמצבר שלכם עומד להיגמר. נורת המצבר נראית כמו אייקון של סוללה עם פלוס ומינוס וכשהיא נדלקת היא מופיעה באופן קבוע ולא לסירוגין. תפקידו של המצבר הוא לספק חשמל למערכות השונות של הרכב, כשבראש ובראשונה הוא זה שמניע את הרכב, בזכות ההצתה החשמלית. אם המצבר חלש, יתכן מאד שהרכב שלכם לא יניע או יצטרך קצת יותר זמן מבדרך כלל כדי להניע לפני שהוא נגמר לחלוטין.

במצב כזה, כדאי לגשת למוסך כדי לבדוק מה מצבו של המצבר לפני שאתם מוצאים את עצמכם תקועים, כדי להחליף אותו מבעוד מועד. אם כבר נתקעתם, אפשר להניע את הרכב באמצעות כבלים ורכב נוסף, ולהגיע מיד כדי להחליף את המצבר. אם אין לכם שום אפשרות לכך, האופציה האחרונה היא לגרור את הרכב באמצעות גרר.

צמיגים עם לחץ אוויר נמוך

ניפוח צמיגים הוא פעולה פשוטה למדי שאפשר לעשות באופן עצמאי בכל תחנת דלק. בדקו מה לחץ הצמיגים המומלץ ע"י היצרן (בדרך כלל כתוב בפתקית קטנה שמודבקת על פתח התדלוק, או שאפשר לבדוק בקלות באינטרנט לפי שם הדגם), והגיעו לעמדת ניפוח צמיגים בתחנת הדלק. הגדירו במכונה את לחץ האוויר הרצוי, הסירו את נצרת הגלגל, הצמידו את הצינור אל הפייה ולחצו עד למילוי האוויר ע"י המכונה.

לסיכום

התקלות שהצגנו כאן הן תקלות בסיסיות ברכב, ולכן חשוב מאד שתדעו לתפעל אותן אם הן קורות לכם, לפני שאתם ממהרים לפנות לעזרה מקצועית. שמרו על קור רוח, בקשו עזרה בעת הצורך, והכי חשוב – סעו בזהירות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,