למה כולם רוצים לטוס לטולום מקסיקו?

טולום היא עיירת חוף בדרום חצי האי יוקטן, על חוף הים הקריבי. נמצאת כ-70 מייל דרומית מזרחית לקנקון והפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים הפופולריים ביותר עבור תרמילאים, צעירים ומטיילים בינלאומיים אחרים.

ההתפתחות של טולום החלה בשנת 1998 כאשר הניו יורק טיימס פרסם מאמר על הסנוטות היפות שלה, שהם בולענים מלאי מים מאבן גיר שנוצרו על ידי מערות שקרסו. אז בחרה נשיונל ג'יאוגרפיק בטולום מקסיקו כאחד מ"50 המקומות של החיים" בעולם. ואז MTV הגדירה את טולום מספר 3 ברשימת "עשרת יעדי החוף המובילים".

טולום ממוקמת בחוף הדרום מזרחי של חצי האי יוקטן בין הים הקריבי לבין הריביירה מאיה, כ-70 קילומטרים דרומית לקנקון. האזור שאנו מכנים כיום טולום מקסיקו התיישב לפני שנת 2000 לפני הספירה על ידי קבוצה של אנשים שכינו את עצמם "אנשי הנחש". עד המאה ה-10 לספירה, הציוויליזציה של המאיה הגיעה למה שהוא כיום קו החוף של טולום מקסיקו, אבל רוב מה שנותר מאותם ימים הם כמה קירות הרוסים חלקית, גילופי אבן ומדרגות מקדשים שנחצבו בצלע גבעות אבן גיר יחד עם סנוטות תת-קרקעיים (בולעני אבן גיר). במהלך תקופה זו, טולום הפכה לאחת מ-15 ערי נמל של אימפריית המסחר של המאיה העתיקה.

טולום היא המילה "חומה" או "הגנה" בשפת בני המאיה הילדים של מקסיקו. כשמסתכלים על ההיסטוריה ומיקומו לאורך אחד החופים היפים ביותר של הים הקריבי, קל להבין מדוע שימשה טולום פעם גם מבצר וגם כמקום מפלט שבו יכלו בני המאיה לבוא לסגוד ולאחסן אספקה.

העייריה טולום

טולום היא עיירה קטנה ותוססת במרחק של פחות משעה מריביירה מאיה, הכוללת את פלאיה דל כרמן, פוארטו אוונטורס ואקומל. אוכלוסייתה של טולום התפוצצה בשנים האחרונות כאשר תיירים נוהרים אל החופים ספוגי השמש ואתרי הצלילה ברמה עולמית. למעשה, טולום הפכה לאחד מיעדי המטיילים הפופולריים ביותר בכל מקסיקו בעיקר הודות לקרבתה לעיירות חוף אחרות של המאיה כמו פלאיה דל כרמן וקוזומל.

בנוסף, צעירים רבים שסיימו את הקולג' החליטו לא לעזוב את טולום מקסיקו לאחר שהסתיימו מסעותיהם, אלא הפכו אותו לבית קבוע בזמן שהם המשיכו ללמוד יוגה ולעבוד מרחוק בסגנון נוודות דיגטלית.

לסיכום היום נחשבת טולום ליעד הכי חם בעולם מכמה סיבות, האשונה זה בתי המלון המיוחדים הפרוסים על גבי ים טורקיז, חיי לילה שמושכים תקליטנים נחשבים מכל העולם, ומסיבות שמתחילות בערב ונגמרות בבוקר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,