שכור לטובה – כל המידע החשוב על השכרת רכב ונהיגה בישראל

השכרת רכב היא פתרון שימושי הן לתיירים המגיעים מחו"ל, והן לתושבי ישראל שמחפשים גישה קצת אחרת. הנה כמה דברים שכדאי לדעת

זאב נחמנזון

אנחנו מפונקים, כאן בישראל. לכל משפחה בארץ יש רכב, ולרובן יש אפילו שניים. בניגוד לדירה, המשמעות של רכב כנכס היא נמוכה מאד. ביחס למחיר הגבוה מאד, ירידת השווי של כל רכב בארץ מהירה ותלולה, עלויות ההחזקה והתחזוקה מורגשות היטב, ולמרות שמצב התחבורה הציבורית בארץ גם אינו מזהיר בלשון המעטה – התרגלנו להגיע ממקום למקום ברכב, גם אם זה הסופר השכונתי. באירופה ובהרבה מדינות ביבשות אחרות בעולם כבר מזמן חלחלה ההבנה שרכב הוא אמצעי שירות, ואין צורך להשתמש בו לכל עניין. אנשים הולכים ברגל, מדוושים על אופניהם, נוסעים באוטובוסים ורכבות, שוכרים קורקינטים ונוסעים במונית אם מדובר בנסיעה עירונית. ביציאה מהעיר, לעומת זאת, הפתרונות האלו, לפחות בארץ, פחות מתאימים, ולשם כך קיימת האפשרות של השכרת רכב. אבל, אם תוכלו לקבל את ההבנה שרכב פרטי הוא רק שירות, ולאמץ את ההרגלים שציינו כאן – יכול להיות שתמצאו שהשכרת רכב רק עבור מטרות המחייבות זאת – תוכלו גם אתם ליהנות מהפתרון הזה, ולחסוך לא מעט כסף.

מפה לשם – מה כדאי לדעת

לפני שאתם, וגם תיירים המגיעים לארץ שוכרים רכב – חשוב מאד לדעת ממי לשכור. עסקים מפוקפקים לא חסרים כאן, וכדאי מאד לא להכנס להרפתקאות עם כאלו. כדאי לפנות לחברת השכרת רכב מוכרת, מבוססת וכזו ששמה מופיע בחיפוש באינטרנט, עם המלצות. חברות ממותגות ומובילות ישמרו על תדמית נקיה וידעו לתת שירות מקצועי ומענה זמין. את ההזמנה כדאי לבצע מראש ומוקדם ככל שניתן, וזאת על מנת להבטיח שיישאר לכם רכב גם בעונות עמוסות, וגם כדי לשלם פחות. על פי רוב, הזמנה מוקדמת באתרי החברות באינטרנט תקנה לכם הנחה נוספת ולכן כדאי לבדוק זאת, ועל הדרך גם להשוות מחירים. עוד דבר שכדאי לדעת מבעוד מועד הוא שבעוד שהאירופאים נוהגים ברכבים ידניים, אנחנו, הישראלים המפונקים, מורגלים כבר לתיבת הילוכים אוטומטית. אם תחפשו רכב להשכרה באירופה ברירת המחדל תהיה ידנית, ובארץ לעומת זאת – אוטומטית. רכב ידני זול יותר לתחזוקה ולכן הוא גם יותר זול להשכרה. בנוסף – הוא גם חסכוני בדלק. מה שאומר שאם אתם ערוכים לחוויה הזו, או פשוט אוהבים לנהוג – שווה ללכת על אחד כזה. מעבר לסוג תיבת ההילוכים, הרכבים מחולקים גם לפי קטגוריות, מרכבי מיני עירוניים, דרך מכוניות משפחתיות ועד רכבי יוקרה ומנהלים. בכל קטגוריה יש מספר דגמים ולכל אחד מהם עלות שונה. במקרים מסויימים תגיעו לחברת ההשכרה והדגם שהזמנתם לא יהיה במלאי, ואז החברה תתן לכם רכב שווה ערך או יותר טוב. במועד קבלת הרכב, במידה ושכרתם אותו ממותג מכובד – תקבלו רכב שטוף ונקי, ולאור מגפת הקורונה גם מחוטא בין השכרות. כדאי גם לתכנן מראש מאיזו סוכנות של חברת ההשכרה אתם מעוניין לאסוף את הרכב, ולזכור שבחלק מהחברות שלהן יותר מסניף אחד – ניתן גם להחזיר את הרכב לנקודה אחרת. את הרכב לא תצטרכו להחזיר שטוף לסוכנות, אך כן להחזיר אותו עם אותה כמות דלק כפי שקיבלתם, ובלי שריטות וחבלות. מאד חשוב לדעת כי השכרת הרכב כוללת גם כיסוי ביטוחי, אך קיימת השתתפות עצמית, וכדאי לדעת מראש מה גובהו, מה תכולתו, והאם קיימות הגבלות (כמו למשל הגבלת מרחק הנסיעה ליום השכרה).

נא לנהוג בהתאם

מה שלעולם לא יהיה כלול בחוזה השכרת הרכב הוא כיסוי עבור דוחות וקנסות. במידה וקיבלתם דו"ח ובחרתם שלא לשלם אותו – הוא יישלח אליכם בדואר לאחר זמן קצר בצירוף דמי טיפול של חברת ההשכרה, שעשויים להכפיל את גובהו. זכרו או בדקו מהם חוקי התנועה בישראל. אל תעברו את המהירות המותרת, תנו זכות קדימה במעברי חציה, צייתו לתמרורים ואל תשכחו לחגור, גם מאחור. מעבר לקנסות ושמירה על הרכב – מדובר בעניין של חיים והצלתם.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,