5 מפעלי השוקולד הכי מתוקים בעולם, שפותחים שעריהם לתיירים

אחת החוויות הכי מהנות בחו"ל לילדים ולמבוגרים כאחד היא לבקר במפעל שוקולד. בכל גיל כיף לטעום הררי שוקולד, לקבל הסברים על היווצרות השוקולד ולראות את פסי הייצור. ווילי וונקה, גרסת העולם האמיתי

רוב הסיורים במפעלי השוקולד דומים זה לזה: מתחילים בהיסטוריה של המפעל והמייסדים, ממשיכים בהסבר על הכנת הממתק וצפייה בפס ייצור, ואז טועמים קצת ומסיימים בחנות המפעל. אבל זה לא משנה, כי עדיין מדובר בשוקולד – בו יש קסם מתוק שמנצח כל היגיון: פולי הקקאו המגושמים מצליחים להפוך למוצר כל כך טעים, אלגנטי ומשמח שאף פעם לא יוצא מהאופנה.

מדריך זה יכיר לכם את מפעלי השוקולד הכי טובים בעולם שמציעים סיורים וטעימות; כשאתם בסביבה, אל תפספסו אותם.

איטליה: פירוג'ינה  מפעל השוקולד של ב'אצי בפרוג'ה

בעיר הקטנה San Sisto שליד פרוג'ה נמצא מפעל השוקולד Perugina, אשר נמצא כיום בבעלות נסטלה, הידוע בזכות מותג השוקולד Baci. אנחנו הישראלים מכירים בדרך כלל רק את גבעת השוקולד הקטנה המכילה שילוב של שוקולד מריר ואגוזי לוז עטופה בנייר כסוף, אבל למעשה למותג באצ'י יש עוד מגוון רחב של מוצרים טעימים ואטרקטיביים.

סיור במפעל כולל הסבר על ההיסטוריה שלו ועל מהות פתק האהבה הקטן המצורף לכל שוקולד, סרטון קצר המתאר את יצירת הבאצ'י הגדול בעולם (אשר גם נכנס לספר השיאים של גינס, והעתק פלסטיק שלו עומד בכניסה), טעימות של כשמונה סוגים של שוקולד באצ'י מצויין וסיור במפעל, המתקיים במסדרונות זכוכית המקיפים את קווי הייצור השונים.

חלק זה של הסיור, הוא חוויה מעניינת במיוחד. קווי הייצור ממוכנים ברובם וניתן לראות כיצד נוצרות הצורות של השוקולד וכיצד הוא נעטף ולבסוף מוכנס לקופסאות. ההדרכה מעניינת וההרגשה היא שמקבלים הצצה אמיתית על אופן העבודה במפעל.

בתום הסיור, מי שעדיין מסוגל, מוזמן להמשיך ולטעום עוד קצת מהשוקולדים. לסיום ניתן לעבור בחנות המפעל. החנות יקרה יחסית ולא מאוד גדולה, אבל ניתן לרכוש בה מזכרות שלא תמצאו בשום מקום אחר.

מה לעשות בשאר היום? המפעל נמצא ממש דקות ספורות מהעיר המקסימה פרוג'ה, בירת חבל אומבריה, המציעה שילוב מנצח של היסטוריה, אמנות וגסטרונומיה. לאחר סיבוב בסמטאות העיר העילית וביקור בדואומו, מומלץ לנסוע כחצי שעה לעיר אסיסי (Assisi), אחת הערים היפות באיטליה, ממנה נשקף נוף מרהיב של האזור כולו. אסיסי היא מקום הולדתו של פרנציסקוס הקדוש וממש חובה לבקר בבזיליקה הקרויה על שמו.

דרך אגב, אם התמזל מזלכם להגיע לאזור בחודש אוקטובר, דעו כי בתקופה זו מתקיים בפרוג'ה פסטיבל שוקולד מרשים (Eurochocolate Festival), שהוא הגדול מסוגו באירופה, והעיר כולה נמלאת בניחוחות וטעמים.

שווייץ: Maison Cailler מפעל השוקולד של קולייר (Callier) ב-Broc

קולייר הוא שם משפחתו של מייסד המותג, אשר נחשב למותג השוקולד הוותיק ביותר בשוויץ, אולם למעשה כבר בתחילת המאה ה-20 נכנס המותג תחת כנפי נסטלה.

במרכז המבקרים בעיר Broc, במבנה לבן ומרשים, תוכלו יותר להתרשם מההיסטוריה של תהליך ייצור השוקולד ופחות מקווי הייצור הפעילים כיום. הסיור מתחיל בכניסה למעלית אשר קירותיה עשויים משוקולד. חוויה ייחודית אשר אוטומטית מכניסה אתכם לאווירה הנכונה.

לאחר מכן, ניתן להתרשם באמצעות מוצגים שונים, מתהליך הכנת שוקולד מפולי הקקאו, מהמקום שהוענק לשוקולד לאורך ההיסטוריה ומההיסטוריה של הקמת המפעל. בין היתר, תוכלו לטעום ולהריח פולי קקאו שונים ומרכיבים נוספים.

במסגרת הסיור תוכלו להתרשם מפס ייצור רובוטי אשר מוקם לנוחיות המבקרים ומייצר חטיף שוקולד חביב. לא מדובר בקו ייצור אמיתי בסביבת עבודה אותנטית אלא לחלוטין בהדגמה שנועדה לצורך הביקור בלבד. לאחר מכן נכנסים לחדר גדול ועמוס במגשים עליהם מונחים שוקולדים לטעימה.

המבחר גדול מאוד וטעים מאוד (והעצה שלנו  תבואו עם בקבוק מים. לגימת מים בין טעימה לטעימה היא הדרך היחידה ליהנות ולטעום מכל המבחר). הסיור מסתיים, כמובן, בחנות המפעל. גם במקרה זה, החנות לא זולה, אולם המבחר בה גדול וייחודי.

הביקור במפעל מתאים למשפחות עם ילדים (בחוץ יש גם גן שעשועים נחמד עבורם עם נדנדות, מגלשות ועוד). קחו בחשבון שבחודשי הקיץ העמוסים תיאלצו להמתין בתור, שיכול בקלות להתארך לשעה. ניתן להוסיף לסיור גם סדנה בהדרכת שוקולטייר של המקום. הסדנה מומלצת מאוד.

אפשר לבקר במפעל באופן עצמאי או במסגרת רכבת השוקולד השוויצרית היוצאת מהעיר Montreux, עוברת במפעל הגבינות גרוייר וממשיכה למפעל השוקולד. במהלך הנסיעה ברכבת מקבלים כיבוד מתוק (כמובן) וניתן לבחור האם לנסוע בקרון רגיל או בקרון עתיק.

ארה"ב: HERSHEY'S Chocolate World – מוזיאון השוקולד של הרשי בפנסילבניה

בארה"ב, כמו תמיד, הכל בגדול. עולם השוקולד של הרשי (הממוקם בעיר הרשי) מציע חוויה מגוונת, הכוללת סיור של כעשר דקות בקרוניות נוסעות המתאר את תהליך יצירת השוקולד בתוך מפעל שוקולד בדיוני (כולל שלוש פרות מזמרות).

יצירה של שוקולד אישי ועיצוב העטיפה שלו, סרט בארבעה ממדים בהשתתפות החטיפים של הרשי, נסיעה בקרון רכבת ברחבי העיר הרשי הכוללת תיאור של ההיסטוריה של העיר ופועלו של אדון הרשי עבורה (אשר במהלכה מחולקות דוגמיות רבות), סדנת טעימות שוקולד ומגוון פעילויות.

חלק מהפעילויות בחינם ורובן בתשלום. פסי ייצור אמיתיים של מפעל שוקולד לא תראו שם והחווייה מיועדת בעיקר לילדים (שייצאו נפעמים). לא נעים להודות, אבל סדנת טעימות השוקולד לא מרשימה – מקבלים רק שש דוגמיות, וגם ההסברים עצמם לא מעמיקים.

ואולם, הכנת שוקולד אישי, לעומת זאת, היא חוויה מהנה ובסיומה מקבלים חטיף גדול ואישי, באריזה עמידה לנסיעות. גם הנסיעה בקרון הרכבת מהנה ואינפורמטיבית מאוד. שתי האטרקציות הללו הן בתשלום.

אם אתם עם ילדים, בצמוד לעולם השוקולד של הרשי נמצא גם פארק שעשועים של הרשי בשם Hersheypark, המציע מגוון רחב של רכבות הרים, שעשועי מים, מתקנים לילדים ועוד. בנוסף, יש בעיירה גנים בוטניים (אשר קרויים על שם הרשי כמובן).

ספרד: Valor Museo del Chocolate  מפעל השוקולד של Valor ב-Villajoyosa

Valor הוא השוקולד הספרדי הנמכר ביותר במדינה ומהוותיקים ביותר (נוסד בשנת 1881 ונותר עד היום עסק משפחתי). הביקור מתחיל במוזיאון שוקולד קטן, בו צופים בסרטון קצר (15 דקות) המתאר את תולדות המפעל ואת סוגי פולי הקקאו בהם נעשה שימוש בייצור השוקולד. לאחר מכן, ישנו סיור במוזיאון בו ניתן לראות את הכלים והמכונות הישנות בהן נהגו לעשות שימוש לייצור השוקולד.

לאחר מכן, מגיע החלק הטוב ביותר בסיור והוא כניסה ללב המפעל. אסור להסתובב במפעל עצמו אלא בתא צפייה מזכוכית הניצב מלמעלה ודרכו ניתן לראות את פסי הייצור השונים. כמעט הכל ממוכן ולא תראו שם כמעט אנשים בפעולה.

לאחר מכן מקבלים הסברים על אריזת השוקולד. ולסיום, כמובן, מגיעים לחנות, אשר באופן מפתיע המחירים בה זולים יותר מהסופרמרקטים, ושם ניתן לטעום ממבחר השוקולדים וכמובן לרכוש קצת מתנות הביתה.

בריטניה: Cadbury World  מפעל השוקולד של קדבורי בבירמינגהם

שמרנו את הטוב לסוף: עולם קדבורי מציע למבקרים בו חוויה מלבבת שמתחילה בפולי הקקאו בג'ונגלים של מקסיקו, נמשכת בהקמת מפעל קדבורי ובהסברים בדבר אופן הכנת השוקולד ומסתיימת בחוויה קצרה דמוית לונה פארק. לאורך כל התהליך החביב הזה, שמיועד בעיקר לילדים אבל לא רק, מקבלים טעימות רבות של שוקולד מצוין.

זה ביקור מושקע ומעניין, אשר משלב מסירת מידע אינפורמטיבי יחד עם שעשועים והדגמות. אמנם לא מבקרים ממש במפעל, אולם ניתן לצפות בהדגמה של קו ייצור. במקום גם מתקני שעשועים מושקעים, בית קפה וכמובן גם חנות מפעל שהיא חנות קדבורי הגדולה בעולם. המחירים בה לא זולים, אבל גם שם, כמו ברוב חנויות המפעל, ניתן למצוא מזכרות ופריטים ייחודיים שלא ניתן לרכוש בשום מקום אחר.

הדרך לבירמינגהאם עוברת כמובן בלונדון. תכננו טיול עם שיחור ותוכלו ליצור פלנר איכותי לטיול הכולל מבחר אטרקציות בלונדון ובאנגליה, דוגמת מפעל השוקולד של קדבורי.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,