תיירות באירופה בגל הקורונה הנוכחי: אופטימיות זהירה לקראת העונה החמה

מתכננים חופשה באירופה בחודשי הקיץ? כל מה שחשוב לדעת על מצב הקורונה, וגם על הפעולות שיאפשרו לכם לטוס בראש שקט.

מגפת הקורונה שינתה את דפוסי ההתנהגות שלנו בתחומי החיים השונים, והשפיעה גם על האופן שבו אנחנו מטיילים. נכון לכתיבת שורות אלו, גם אחרי שמרבית המדינות המתויירות הקלו משמעותית את מגבלות הכניסה, חובת הבידוד במקרי הידבקות או חשד להידבקות נותרה על כנה, ואף אחד לא רוצה שהחופשה היקרה תתבזבז בשהות בין ארבע קירות של חדר במלון.

למרות הדיווחים על הקלות בחודשים האחרונים, בחלק מהמדינות הקורונה שוב מרימה את ראשה. כך למשל הזינוק הגדול ביותר בעקומת התחלואה באירופה נרשם בגרמניה, שם דווח באמצע מרץ על קרוב למיליון וחצי מקרי הידבקות חדשים. גם בחלקים אחרים ביבשת הקורונה בעלייה: צרפת, הולנד ובריטניה סופרות מדי יום כחצי מיליון מאומתים חדשים; איטליה עם מאות אלפי הדבקות חדשות, וכך גם אוסטריה. לא פלא אם כן שזמן קצר לאחר ההכרזה על ההקלות השונות הזהירו בארגון הבריאות העולמי שיש "להגן על הציבור בעזרת כל הכלים הקיימים בארגז הכלים".

לצד העלייה, בקהילה המדעית גוברים הקולות התומכים בגישת "חיים לצד הנגיף".

הנהירה לחופשה: האם הקורונה תשפיע?

על פי אתר ההזמנות Hopper, שיעור הזמנת הטיסות ליעדים אירופיים ירד מ-21% ל-15%, אחרי עלייה שנרשמה בינואר עם דעיכת גל האומיקרון. לפי האתר, התיירים מחפשים כעת יעדים חדשים, וחלקם מתמקד כעת במרכז ובדרום אמריקה ובאיים הקריביים.

בניסיון לצמצם את הנזק לכלכלה המקומית, מיהרו מדינות רבות בעולם לפתוח את שעריהן לתיירים. בהקשר זה  ניתן לציין מדינות אירופיות דוגמת ספרד, יוון, איטליה וקרואטיה, שנתח גדול מהתמ"ג שלהן נסמך על ענף התיירות. לא כולן נהגו כמוהן: חלק מהמדינות הנהיגו מדיניות קורונה מחמירה יותר. איך כל זה משפיע על היעדים הפופולריים עלינו הישראלים?

על פי נתוני רשות שדות התעופה, היעדים האהובים השנה על הישראלים בפסח הם טורקיה, ארה"ב, צרפת, איטליה, יוון, בריטניה ואיחוד האמירויות. אולם בעוד ההזמנות לפסח זורמות, ישנו חשש מביקוש נמוך יותר לעונת הקיץ. ההסברים לכך מגוונים: חשש מהתפרצות של גל קורונה שישי, שישליך ישירות על מדיניות הקורונה; וכמובן המלחמה באוקראינה שמייצרת חוסר וודאות.

לצד זאת, בקרב חברות התעופה ובתי המלון ניכרת אופטימיות זהירה שעונת הקיץ תהיה חזקה. הצמא שלנו הישראלים לחופשה מקבל ביטוי בתחזית של קבוצת המלונות פתאל, לפיה בשנת 2022 הכנסות החברה צפויות לנוע בין 4.8 ל- 5.5 מיליארד שקל. לשם השוואה, בתקופת טרום קורונה, בשנת 2019, הסתכמו ההכנסות ב- 5.3 מיליארד שקל. סביר להניח שהצימאון לחופשה בחו"ל יתורגם גם הוא למספרים, ככל שנתקרב לעונה החמה.

עדות נוספת לאופטימיות זו ניתן לראות בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המלמדים על צמיחה משמעותית במספר היציאות לחו"ל: סך היציאות שצמח בהתמדה בשנים האחרונות והגיע ל– 9.2 מיליון ב– 2019 וירד ב– 2020 ל– 1.5 מיליון, צפוי לעלות חזרה למספרים שנרשמו לפני הקורונה.

איך להיערך לחופשה באירופה בעידן הקורונה?

מנכ"ל חברת פייזר, העריך בעבר שהנגיף צפוי ללוות אותנו עד 2024 לפחות. השנים חולפות, ובינתיים גם חברות התרופות נמצאות במרוץ לפיתוח חיסונים מעודכנים כנגד

אומיקרון ba.1. אך באותה נשימה, הווריאנטים של המגפה ממשיכים להגיע, ולאתגר את החיסונים הקיימים. במציאות של מרוץ חימוש מתמשך של חברות התרופות מול הווריאנטים, המגפה עדיין כאן – וכך גם חלק מההגבלות על הטסים לחו"ל.

נכון לאפריל 2022, ישראלים המחוסנים בשתי מנות יכולים להיכנס כמעט לכל מדינה באיחוד האירופי ובריטניה ללא בידוד. בחלק מהמדינות נדרשת בדיקת PCR (או אנטיגן מוסדי) לפני הטיסה ובמיעוטן לא. בכל מקרה, יש לבדוק לפני הטיסה את מצב הקורונה ביעד המבוקש, ולהתעדכן בהנחיות הרלוונטיות.

לצד זאת, בשל הדינמיות הפנדמית, כדאי להצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל שיכסה אתכם במגוון תרחישים אפשריים לפני הנסיעה ובמהלכה – ובראשם הזדקקות לטיפול רפואי.

חשוב לדעת: ביטוח נסיעות נועד בבסיסו לכסות הוצאות רפואיות במהלך הנסיעה (כולל הוצאות רפואיות בעקבות הידבקות בקורונה). אך מה לגבי ההוצאות הנלוות לקורונה, שאינן קשורות לפן הרפואי? כך למשל אם נאלצתם לבטל את הטיסה לאירופה בשל הידבקות בקורונה, אתם עשויים למצוא את עצמכם נתונים לחסדיהן של חברות התעופה ובתי המלון, המחזיקות במדיניות שבמקרה הטוב מאפשרת לקבל החזר חלקי בלבד. בנוסף, הארכת השהייה בבית מלון בחו"ל בעקבות הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד, עלולה להגדיל באופן משמעותי את ההוצאות. רכישת הרחבת קורונה ייעודית יכולה לסייע לכיסוי הוצאות אלה.

 

כך לדוגמה הרחבת "מגן קורונה" של ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel, כוללת מנעד רחב של כיסויים ייעודיים – לפני הנסיעה ובמהלכה. הרחבת ביטוח נסיעות לחו"ל עם מגן קורונה של הפניקס כוללת בין השאר החזר של עד $500 לביטול כרטיס טיסה במחלקת תיירים עבור כל מבוטח במקרה של כניסה לבידוד, במידה שהכניסה לבידוד בוצעה 3 ימים לפחות לאחר רכישת הביטוח ו- 14 ימים או פחות לפני מועד תחילת תקופת הביטוח; במקרה של כניסה לבידוד בעקבות הידבקות בקורונה במהלך תקופת השהות המקורית, הרחבת מגן קורונה כוללת החזר הוצאות לינה של עד $200 ללילה למשך עד 10 ימים עבור כניסה לבידוד במקום ייעודי. הרחבת מגן קורונה כוללת גם החזר עבור הפסד הוצאות תחבורה בגובה עד $3,000 עבור הוצאות רכב שכור, טיסות פנים וכרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית עקב הידבקות בקורונה במהלך תקופת הביטוח (וזאת בתנאי ששולמו לפני קרות מקרה הביטוח או שחלה על המבוטח חובה לשלמם ואינם ניתנים למימוש עקב הידבקות בקורונה במהלך תקופת הביטוח); ועוד.

לא מבטחים לפני שמשווים: כך תערכו השוואת ביטוח נסיעות

הדרך למציאת ביטוח נסיעות לחו"ל שהכי יתאים עבורכם, עוברת בהשוואת תנאי הפוליסה של חברות הביטוח השונות – והבנה מי מהן מעניקה את התמורה הגבוהה ביותר לצרכים שלכם. אחד הסעיפים שחשוב לבדוק בעת ההשוואה הוא תקרת הכיסוי להוצאות רפואיות: בעוד שבחלק מהחברות כיסוי ההוצאות הרפואיות מוגבל בתקרה, ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלה (למעט במקרה של מצב רפואי קיים) – ומאפשר לכם לדעת שאתם מכוסים גם אם חלילה ההוצאות הרפואיות יאמירו.

מרכיב נוסף שחשוב לבדוק במסגרת השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל הוא סעיף ההשתתפות העצמית במקרה שבחרנו להפעיל את הביטוח. בעוד שבחברות רבות תידרשו לשלם השתתפות עצמית, ביטוח הנסיעות של הפניקס פוטר אתכם מתשלום השתתפות עצמית לצורך כיסוי הוצאות רפואיות.

לצד בדיקת הכיסויים השונים שמציע ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב לבדוק את אופן הפעלת הביטוח. עד כמה הוא קל, מהיר ונוח? כך למשל מבוטחי הפניקס יכולים להפעיל את הביטוח בלחיצת כפתור בעזרת אפליקציית smart travel: האפליקציה מאפשרת לאתר ולתאם תור לרופא – והכול בלחיצת כפתור. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לכם לבחור האם להגיע למרפאה, לקיים שיחת ווידאו עם הרופא ובחלק מהמקרים לקבוע תור לרופא שיגיע עד אליכם. התשלום לרופא מתבצע ע"י הפניקס לאחר הזמנת התור באפליקציה, בלי לשלם מכיסכם ולחכות להחזר. השירות באפליקציית הפניקס smart travel ניתן ע"י חברת Air Doctor, המחברת בין נוסעים לרופאים בכל רחבי העולם.

אירופה הייתה ונשארה מוקד משיכה למאות מיליוני תיירים. למרות הקורונה, כל התחזיות מצביעות על עלייה בביקושים לחופשות באירופה בחודשים הקרובים. עם הקורונה או בלעדיה, הצטיידות בביטוח נסיעות לחו"ל תאפשר לכם לטוס בראש שקט.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,