בואו לפגוש מקרוב את הדגים המדהימים מתחת למים!

מדינתנו התברכה בכמה מקורות מים מעניינים, אשר כל אחד מהם עומד בפני עצמו מבחינת תנאי המחייה לדגים ובעלי חיים נוספים. אמנם לא ניתן לראות חיים בים המלח אבל הנוף בהחלט שווה את הנסיעה, וכמובן שיש גם דגים לרוב בים התיכון ובכנרת. יחד עם זאת, לכל ידוע שאין מתחרה לים האדום בשפע הדגה, האלמוגים ובעלי החיים המרהיבים והססגוניים. אז זה בדיוק הזמן לפגוש את הדגים המדהימים מתחת למים, ממש מקרוב.

דגים בשלל צבעים

במפרץ אילת, מתחת לקו המים, ממתין לכם עולם של ניגוד בין דממה וצבעוניות זועקת. הים הטרופי מהווה בית גידול לאינספור סוגים ומינים של דגים ובעלי חיים ימיים, ביניהם דג הנקאי, נתחן סגול, פרפרון החוט, פיקסון ויולית ים סוף, אשר לכל אחד מהם יש קסם משלו. למשל, יולית ים סוף היא דג גדול ממשפחות השפתונים, שיכול להגיע גם לאורך של שמונים סנטימטרים. לאורך השנים מחליף הדג את צבעו מלבן לירוק כהה עם נקודות כתומות זוהרות, ולבסוף לשני פסים בהירים.

גם כרישים יש כמובן בים האדום, כגון כריש שחור סנפירים, כריש טיגריסי, יאגו המעמקים, כרישון משה, זנבתן, כריש גדול אף, כריש שחור סנפירים ועוד. לא כולם יודעים שהכריש הגדול ביותר בתבל שוכן במעמקי הים האדום. מדובר בכריש הלווייתני שיכול להגיע גם לאורך של שניים עשר מטרים וליותר מעשרים טון, אולם הוא אינו מהווה סכנה לבני אדם. מזונו מגיע מסינון של בע"ח זעירים מהמים עם פה שיכול להגיע לגודל של מטר וחצי. הוא גם כריש די איטי שיכול לשחות במהירות מקסימאלית של כ – 5 קמ"ש.

לראות מקרוב את פלאי הים האדום

יש כמה דרכים להתוודע לעולם המופלא שמתחת לפני המים במפרץ אילת. קודם כל, שנירקול הוא פעילות אהובה על ילדים ומבוגרים ואפשר לבצע אותה בחופים שונים, למשל בחוף קצא"א שנפתח לא מזמן לציבור, בחוף שמורת האלמוגים וכדומה. רק צריך לקנות משקפיים, שנורקל וסנפירים, או להשכיר אותם באחד ממועדוני הצלילה. בנוסף, ניתן לצאת לסיור בספינה קורל 2000 של המצפה התת ימי, סירה שקופה שלוקחת אתכם ליעדים הכי יפים לשנירקול במפרץ. אפשרות אחרת היא לרדת לצלילת היכרות בת חצי שעה, המתאימה לילדים גדולים, בני נוער ומבוגרים שרוצים ממש לרדת מתחת לפני המים, ואולי גם לבדוק האם קורס צלילה מלא יכול להתאים להם.

וכמובן, אפשרות נוספות היא להגיע למצפה התת ימי, הכולל שורה ארוכה של מתחמים שמציגים את בעלי החיים של הים האדום – אלמוגים, צבים, כרישים, עטלפי ים, חתולי ים ועוד שלל דגים נדירים יותר ופחות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,