מהם היתרונות של תקשורת לווינית על תקשורת סלולארית?

לכל אחד מאיתנו יש טלפון נייד העובד כמובן על תקשורת סלולרית מבוססת אנטנות. מכשירים אלו משמשים אותנו ביעילות רבה ביומיום, אך מה קורה כאשר אנו יוצאים לטרק בחו"ל או אפילו לטיול במדבר הישראלי, באזורים נעדרי קליטה? כאן נכנסת לתמונה תקשורת לוויינית המקנה שקט נפשי וקליטה מלאה.

לא כל האזורים בעולם מרושתים

אתם בוודאי סבורים שרוב העולם כבר מרושת עם קליטה סלולרית, ובוודאי תופתעו לשמוע שכ- 90% מרחבי תבל בכלל לא מרושתים. עובדה זו נעוצה בכך שבמדינות מתפתחות רבות יש אזורים נרחבים, מיושבים ובלתי מיושבים, שבשורת הסלולרי טרם הגיעה אליהם. ליתר דיוק, הבשורה כבר הגיעה אך האנטנות עדיין לא. בנוסף, מכיוון שאנו גרים במדינה קטנה יחסית, ולמעשה זעירה, שקל מאוד לרשת את כולה, אנו סבורים שכך המצב בכל העולם. בפועל, חשבו על האתגרים של רישות מדינה בשטח הגדול בעשרות מונים משל ישראל. זוהי אחת הסיבות לכך שמדינות מתפתחות, בהן עוברים מסלולי הטרקים הטובים ביותר בעולם, יש רישות נמוך מאוד. למעשה, אפילו במדינות מפותחות באירופה, בארה"ב, באוסטרליה ובניו זילנד, אין טעם להשקיע ברישות של יערות, מדבריות ואזורי פרא אחרים. כך יוצא, שגם בטרקים המבוצעים בהם אפשר לעבור שעות וימים באזורים ללא קליטה, מה שאומר שבמצבי מצוקה אין אפשרות להודיע לאיש.

יתרונות הקליטה הלוויינית

האמת היא שגם בטלפון הנייד שלכם יש תקשורת לווינית, אך היא נותנת את המיקום בלבד ומאפשרת שימוש באפליקציות כמו גוגל מפות או ווייז. לעומתה, תקשורת לווינית משמעה מכשיר מיוחד הנמצא בקשר עם לווינים שחגים במסלול נמוך סביב כדור הארץ, שמכסים 99.9% מהעולם. זה אומר שעם מכשיר טלפון לוויני יש קליטה בכל מקום שעובר הטרק, למעט במצבים בהם קיימת עננות משמעותית.

יש לציין שלא חייבים לרכוש מכשירים כאלו אלא ניתן להשכירם בעלויות זניחות ליום לצורך טרקים בחו"ל וגם בארץ. הם כוללים בין היתר לחצן SOS המשדר ישירות למוקד אנושי 24 שעות שנמצא בקשר עם גורמי חילוץ מקומיים באותה מדינה, ולחצן "הכל בסדר" שמאפשר לכם לעדכן בלחיצת כפתור שהכל תקין וביחד עם ההודעה נשלח גם המיקום המדויק שלכם. כמו כן, המכשירים מציעים מפות טופוגרפיות ואמצעי ניווט נוספים באמצעות אפליקציות ייעודיות, ניתן לשלוח איתם הודעות טקסט ללא מגבלה באופן חופשי, הם מתממשקים עם סמארטפונים, עמידים במים, נטענים חשמלית עם סוללות חיצוניות, קומפקטיים ונכנסים בקלות לתיק הטיולים.

כך, עם מכשיר פשוט אך חכם שמחובר לתקשורת לוויינית תוכלו לטייל בראש שקט בכל אזור בעולם, וגם יקיריכם שנשארו בבית יהיו רגועים.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,