כל מה שצריך בשביל חופשה מושלמת בספארי בטנזניה

האם יש התגלמות מושלמת יותר להרפתקה מאשר סיור בטבע הפראי של אפריקה? אם החלטת השנה לבחור ביעד חופשה מיוחד באמת, כזה שנשאר בזיכרון לכל החיים ומעניק לכל המשפחה חוויה מרגשת ויוצאת דופן, אין ספק שיציאה אל מסע ספארי בטנזניה הוא אפשרות מעולה. אם תכננת לקחת את הילדים, מדובר ביעד שרק מעטים ישתוו לו מבחינת הערך המוסף שהם הולכים לקבל. ממפגש קרוב עם חיות אקזוטיות בבית הגידול הטבעי שלהם ועד לשלל אטרקציות מופלאות בסוואנה האפריקאית, טנזניה מציעה כמה מהפארקים הלאומיים המרשימים ביותר באפריקה וצדה את דמיונם של תיירים כבר עשרות שנים. רגע לפני שנצא למסע משנה החיים הזה, אלו כמה מהדברים שכדאי לקחת בחשבון.

מה הזמן הטוב ביותר לסיור ספארי בטנזניה?

כדי לצפות בשלל חיות בר, בעיקר בפארקים במערב ודרום המדינה, הזמן האידיאלי יהיו מיוני ועד אוקטובר. זוהי העונה היבשה באפריקה, מה שאומר שהצמחייה נמוכה יותר. לכן, לרוב הראות תהיה הטובה ביותר וכנראה שגם נזכה להתמודד עם פחות יתושים. בנוסף, זו תקופה בה בעלי חיים נוטים להתאסף סביב בורות המים הגדולים. כל אלו ישפרו את משמעותית את הסיכויים שלנו לראות כמה שיותר חיות. תיירים רבים שחולמים על ספארי בטנזניה עשויים להתמודד עם אכזבה גדולה עקב בחירה בתקופות בהן ההזדמנויות לראות חיות הן מצומצמות יותר. לכן, הבחירה בתקופה הנכונה יכולה להיות קריטית.

האם בפארקים מסוימים נראה יותר חיות מסוימות?

כשנתחיל את תהליך התכנון לספארי בטנזניה , אנו עשויים לגלות שמבחר הפארקים הוא עצום. זה עשוי להקשות מאוד על הבחירה שלנו במסלול הטיול האידיאלי. דרך אחת לצמצם את האפשרויות שלנו, היא לבחון אילו חיות הכי חשוב לנו לראות ולבחור בפארקים שמציעים את הריכוז הגבוה ביותר שלהן. כך למשל, בשמורת רואהה, נמצאת את אוכלוסיית הפילים והג'ירפות הגדולה ביותר באפריקה. למעשה, היא מכונה לעתים "שמורת הג'ירפות". כמו כן, היא משמשת כביתם של 10% מאוכלוסיית האריות בעולם. סלוס היא השמורה הטובה ביותר בטנזניה כדי לחזות בכלבי בר נדירים ובקרנפים. בסרנגטי נוכל לחזות בצ'יטות המצויות כיום בסכנת הכחדה.

לקחת בחשבון את הנדידה הגדולה

לקראת כל יציאה אל ספארי בטנזניה, חשוב שננסה להתאים את עצמנו לתקופת הנדידה הגדולה. מדובר בתופעה עוצרת נשימה המהווה את אחת מנדידות בעלי החיים הגדולות ביותר בעולם של בעלי חיים גדולים. לאורך תקופה זו, מיליוני בעלי חיים –מעדרי זברות וגנו ועד לאנטילופות ינועו על פני מאות קילומטרים בחיפוש אחר כרי עשב למאכל. אלו מאיתנו שנזכה להגיע לספארי בטנזניה במהלך התקופה בה חולפים בשטחה עדרי הענק הללו, נהיה עדים לחוויה לא פחות ממקודשת. במהלך חודשי ינואר ופברואר, נוכל לראות את העדרים הנודדים באזור אגם נדוטו. ובמהלך חודשי אוגוסט וספטמבר, הם יעשו שוב את דרכם אל קניה לאורך נהר מארה. במהלך אוקטובר ועד דצמבר, נוכל לחזות בהם בדרום הסרנגטי. תזמון נכון של אתרי הטיול בהתאם ליעדי הנדידה הגדולה יאפשרו לנו להעניק ערך מוסף אדיר לסיור שלנו.

כמה זמן נצטרך לחוויה המושלמת בספארי בטנזניה?

במסלול הצפוני, בילוי של 2-3 לילות בכל פארק יעניק לך די זמן כדי ליהנות מהחוויה המלאה – כולל סיורי רכב יומיים אחר חיות ואפילו ביקורים בכפר שבטי מסאי וסיורים רגליים. עם זאת, בשמורות הדרומיות, כדי לתת עוד מספר ימים כדי להיחשף לכל מה שיש לאזור להציע. תמיד כדאי להיוועץ בצוות המדריכים שלך ולוודא שאנו בוחרים ביעדים המתאימים ביותר בזמנים שיאפשרו לנו את החוויה האופטימלית.

איך בוחרים את המדריכים הנכונים?

אין ספק שנסיעה בליווי צוות מקצועי ומיומן תעצים את החוויה שלך באופן דרמטי. למעשה, בפארקים רבים – כולל הסרנגטי – החוק במדינה מחייב לעשות את הסיור עם מדריך. מעבר לעובדה שזה יבטיח חוויה בטוחה, צוות המדריכים עבר הכשרה כיצד לזהות חיות בר ולהתחקות אחריהם ומכירים היטב את השטח. משמעות הדבר בפועל היא שנוכל לגלות הרבה יותר כשאיש מקצוע מלווה אותנו. המחירים לרוב יכללו את דמי הכניסה לפארק. כבר שנים שצוות נהורה טורס מעניק ליחידים ומשפחות כאחד חוויות מרגשות בשמורות טנזניה ובמגוון יעדים נוספים. נשמח ללוות אתכם לאורך ההרפתקה שלכם בלב הספארי בטנזניה ולהבטיח שתחזרו הביתה עם שלל זיכרונות יוצאי דופן. לפרטים נוספים, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר עוד היום.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,