טיול המ(ל)צה: 6 טיפים לתכנון חופשה משפחתית מוצלחת בפסח

מתכננים את הטיול השנתי עם כל המשפחה בפסח הקרוב? הנה כמה טיפים שאספנו מניסיון אישי משפחתי שבטוח יעזרו לכם להעביר את החופשה הקרובה ביתר קלות!

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

שם הכותב: אבי שלמוביץ'

 

בפסח הקודם יצאנו לטיול המשפחתי הראשון שלנו בחו"ל עם הילדים, ואני חייב להודות שהופתעתי מכמה קשיים לא צפויים: הנסיעות הארוכות, היציאה מהשגרה והתקציב המפוזר הקשו עלינו וכצפוי, גם על הילדים. היום, אחרי החוויה, אני יודע לומר בדיוק מה תכננתי לא נכון ואני שמח לחלוק כמה טיפים מעולים שיעזרו להעביר את החופשה בנחת, כמו איך מתאמים ציפיות, איך מתאימים את הטיול לכל בני המשפחה, גם למבוגרים וגם לילדים, וגם איך מצטיידים בכרטיס אשראי שמתאים במיוחד לנסיעות לחו"ל עם הטבות מיוחדות. לגזור ולשמור!

 

טיפ ראשון: תאמו ציפיות

נכון, תיאום ציפיות נשמע כמו משהו שעושים לפני עבודה חדשה או פרויקט גדול אבל האמת היא שטיול משפחתי עם הילדים בחו"ל הוא פרויקט לא קטן וככל שיהיה ברור יותר לכם ולילדים מה הולך להיות, כך תהיה האווירה רגועה יותר. הקדישו זמן בימים שלפני היציאה לדרך לשבת עם הילדים ולספר להם לאן נוסעים ומה הם יראו שם, ספרו להם גם שלפעמים צריך לחכות בסבלנות בתור בשדה התעופה או בכניסה ללונה פארק והזכירו להם שהם יראו הרבה פרצופים חדשים ומעניינים וגם נופים ומזג אוויר לא מוכרים. תאמו ציפיות גם עם בן או בת הזוג, זה נשמע מובן מאליו אבל מומלץ לוודא שאתם באותו דף לפני שיוצאים לדרך.

 

טיפ שני: הביאו את תחושת הבית איתכם

מבוגרים נוסעים לחופשות וטיולים בשביל לצאת מהשגרה ולנשום אוויר קצת אחר שיביא אנרגיות חדשות כשחוזרים לארץ, ואכן גם לילדים זו תהיה חוויה נפלאה אך חשוב לזכור שבשביל הקטנים שלכם, השגרה גם היא דבר חשוב מאוד. נסו לשמר חלקים מהיום יום בבית גם במהלך הטיול כמו למשל ארוחת בוקר משותפת בבית המלון לפני שיוצאים להסתובב ושנת צהרים במקום קבוע בקרבת מקום. אם למשל אתם נוהגים להקריא סיפור לפני השינה בבית אין סיבה להימנע מכך גם במהלך החופשה, וכדאי להביא אתכם ספר אהוב מהבית. דברים כאלה ישרו הרבה רוגע על הילדים ואפילו עליכם.

 

טיפ שלישי: וודאו שיש לכם כרטיס אשראי אידאלי לחו"ל

על אף שכיום רוב כרטיסי האשראי עובדים ברוב היעדים הפופולריים בחו"ל, ישנם כרטיסים אידאליים במיוחד לחופשה כזאת. עם הכרטיס הנכון תקבלו הרבה הטבות שוות על טיסות ועל אטרקציות ואפילו על חבילות טיולים שלמות. עוד דרך מעולה לסדר את התקציב לחופשה היא השימוש בכרטיס אשראי חוץ בנקאי שעובד ישירות מול חברת האשראי ולא מול חשבון העובר ושב שלכם, כך שתוכלו לתכנן ולטייל בלי לפגוע בהוצאות החודשיות הקבועות שלכם. תקציב מסודר ומדויק ייתן לכם ראש שקט להתרכז בחופשה ובילדים.

 

טיפ רביעי: הכינו את הילדים לטיסה

טיסה יכולה להיות חוויה מטלטלת לחלק מהילדים. נכון שהרבה ילדים עוברים טיסות ללא שום קושי, אבל אם למשל תהיה זאת הטיסה הראשונה בשביל הילדים שלכם, חשוב לזכור כמה דברים שיקלו על הדרך. הכינו תיק שמיועד רק לילדים עם כמה צעצועים מוכרים ונשנושים שהם אוהבים במיוחד וגם בגדים חמים. לפעוטות עד גיל שנה אפשר להזמין מראש עריסה שנמצאת כבר בתא הנוסעים, אך מספר העריסות מוגבל ולכן ככל שתזמינו מוקדם יותר יהיה סיכוי גדול יותר שישמרו לכם אחת. כמו כן, תמיד העדיפו לטוס בלילה, אם מתאפשר, כדי שהילדים יוכלו להעביר את הטיסה בשינה.

 

טיפ חמישי: תכננו טיול שמתאים לכולכם

בסופו של דבר המטרה של חופשה משפחתית היא לא לסמן וי על כמה שיותר אטרקציות ופעילויות אלא לחוות חוויה משפחתית כיפית במקום חדש. גם בשבילכם, המבוגרים, עיקר העניין הוא להשקיט מעט את שגרת היומיום העמוסה, ולבלות עוד זמן איכות עם הילדים, וחשוב לזכור זאת. כך, למשל, אם שמעתם על שמורת טבע מופלאה ביעד שלכם שאסור לפספס, אבל בפועל הבנתם שזה יצריך הליכה עם הילדים על הידיים יום שלם, כנראה שזה לא יהיה היום המהנה ביותר בחופשה, בלשון המעטה. לכן, גם אם תכננתם לו"ז עמוס פעילויות, אטרקציות והנאה, מומלץ לשלב בלו"ז גם בוקר אחד או שניים בהם אתם עושים סיבוב קצר לגלידה מחוץ למלון וחוזרים לבריכה ולשנת צהרים מפנקת. רוב הסיכויים שאלו יהיו בקרים קסומים וכיפים במיוחד, גם לכם וגם לילדים.

 

טיפ שישי: הקציבו דמי כיס לכל ילד

רוב הסיכויים שבחופשה תרצו לתת לילדים שלכם עולם ומלואו, אבל כפי שציינתי, תקציב מסודר נותן ראש שקט. חשבו קודם כל עם בן או בת הזוג מה תוכלו להוציא על שופינג ומזכרות לכל אחד מהילדים לפי הגיל והציפיות שלהם, וכשתגיעו ליעדכם תנו את הסכום שהחלטתם לכל אחד מהם, והסבירו להם שדמי הכיס האלה צריכים להספיק להם לכל הדברים היפים שהם ירצו במהלך הטיול. באופן זה, גם תצליחו לייצר אווירה קלילה יותר כשעוברים בקניונים וחנויות, וגם תקבלו אפקט חינוכי על תקציב וניהול כסף, על הדרך.

 

אין כמו זמן איכות עם המשפחה

לדעתי אלו הם הטיפים העיקריים והחשובים ביותר שהייתי שמח לדעת לפני שאני יוצא לדרך עם כל המשפחה. זכרו שחופשה משפחתית היא לא משימה, אלא הזדמנות לבלות זמן איכות מיוחד שפשוט לא יוצא לכם לבלות ביומיום, והעיקר להיות ביחד בכיף, להקשיב ולשים לב לצרכים והרצונות אחד של השני ולחזור הביתה בשלום עם חוויות נפלאות.

 

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,